عنوان خبر:حمايت از هنرمندان صنايع دستي
دوشنبه 27 دي 1389 - 19:39:55


معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي‌ اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: هنرمندان اين روستا از حمايت‌هاي بيشتري برخوردار خواهند شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، رضا پورمهدي در راستاي بازديد از نمايشگاه توانمندي‌هاي صنايع دستي روستاي كرند بخش داشلي‌برون اظهار داشت: با هدف بررسي پتانسيل‌هاي صنايع دستي روستاي كرند واقع در بخش داشلي‌برون و در راستاي رسيدگي به مشكلات هنرمندان اين روستا از نمايشگاه توانمندي‌هاي صنايع دستي روستا بازديد به عمل آمد.
وي افزود: در اين نمايشگاه يك‌روزه توانمندي‌هاي صنايع دستي روستاي كرند در رشته‌هاي پلاس‌بافي، فرش و انواع بافته‌هاي داري(خورجين‌بافي، جل اسب، پرده‌بافي...)، رودوزي‌هاي‌سنتي، سوزن‌دوزي تركمن، نقش‌دوزي، لباس محلي، نمد مالي، پاتوئه (دولاق و چاروق)، بافتني‌هاي سنتي و نواربافي به نمايش گذاشته شد.
معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي‌ اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان ادامه داد: همچنين در حاشيه اين نمايشگاه آلاچيق تركمن برپا شد و آداب و رسوم سنتي تركمن و موسيقي سنتي و لالاي تركمني به نمايش درآمد.
پورمهدي با اشاره به اهميت حفظ و ترويج صنايع دستي در حال منسوخ شدن اين استان، عمده‌ترين مشكل هنرمندان روستاي كرند را عدم فروش محصولات عنوان كرد و گفت: در راستاي فراهم ساختن زمينه اشتغال در اين روستا، هنرمندان به توليد محصول با كيفيت و تشكيل تعاوني به منظور استفاده از مزاياي تشكل و ايجاد تعاوني فروش مواد اوليه مرغوب ترغيب شده و شركت در نمايشگاه‌ها براي عرضه و فروش توليدات، ارائه تسهيلات كم‌بهره از جمله صندوق مهر رضا (ع) براي توليد محصول صنايع دستي از جمله راهكارهاي حمايتي ذكر شد.
وي تصريح كرد: اختصاص غرفه در بازارچه صنايع دستي استان و ارائه توانمندي‌هاي توليدي هنرمندان در غرفه‌هاي اين بازارچه به صورت دائم، افزايش سطح توليدات و كاربردي كردن محصولات صنايع دستي با مشاوره كارشناسان صنايع دستي و تامين آينده هنرمندان با پوشش بيمه صنعتگري از جمله حمايت‌هايي است كه از اين هنرمندان صورت مي‌گيرد.
معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي‌ اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهار اميدواري كرد: با حمايت‌هاي صورت گرفته شاهد رونق بيش از پيش صنايع دستي استان و افزايش توليد و درآمدزايي صنايع دستي در اين استان باشيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1154.html )