عنوان خبر:افتتاح سامانه الكترونيكي ارتباط مردم با دولت
سه شنبه 28 دي 1389 - 17:25:51


سامانه الكترونيكي ارتباط مردم با دولت استان گلستان با نام اختصاري 'سامد' عصر دوشنبه همزمان با 10 استان كشور به صورت پايلوت با حضور محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران از طريق ويدئو كنفرانس به بهره برداري رسيد.



مدير دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استانداري گلستان روز سه شنبه در اين باره گفت: با افتتاح اين سامانه مردم استان مي توانند از طريق تماس با شماره 111 و همچنين به صورت حضوري و اينترنتي مشكلات و موضوعات خود را با مسؤولان و دولتمردان در ميان بگذارند.
'محمدعلي نوبخت' افزود: سامانه سامد اين قابليت را دارد كه پس از گرفتن اطلاعات و انجام كارهاي كارشناسي، نيازهاي مردم را به دستگاه ها و وزارتخانه هاي مربوطه ارجاع دهد.
وي خاطرنشان كرد : اين سامانه همچنين قابليت پيگيري و نظارت براي انجام كارهاي اجرايي را دارد و متقاضيان نيز مي توانند با مراجعه به آن، از آخرين وضعيت نامه خود باخبر شوند.
به گفته نوبخت، سامانه الكترونيك ارتباط مردم با دولت در حال حاضر در سراسر كشور در تمامي استان ها برقرار است و مردم سراسر كشور مي توانند از طريق اين سامانه مشكلات و موضوعات خود را با دولتمردان در ميان بگذارند.
وي در خصوص سامانه سامد گلستان گفت: در حال حاضر تعداد هجده نفر كه از طريق آزمون جذب شده اند در اين مركز مشغول به كار بوده و آماده پاسخگويي و مشاوره به مردم استان هستند.
مدير دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات استانداري در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: بر اساس اعلام محمدهاشم غرقي، رييس مركز رسيدگي به شكايات مردمي نهاد رياست جمهوري و عادل محمدي ،مديركل ارتباطات اين مركز؛ استان گلستان رتبه ممتاز در پاسخگويي و رسيدگي به نامه هاي دور سوم سفر رييس جمهور را كسب كرده است.
نوبخت به تعداد نامه هاي واصله در سفر سوم اشاره كرد و افزود : در سفر سوم تعداد 152 هزار و 109 نامه مردمي دريافت شد كه در فرمانداري ها و دستگاه هاي اجرايي مورد بررسي قرار گرفت.
وي گفت: فرآيند بررسي نامه هاي سفر، شامل چهار مرحله بازگشايي، تلخيص، پردازش و تفكيك است.
وي اظهار داشت: پس از طي اين مراحل توسط 240 نفر نيروي انساني، تعداد 44 هزار و 147 نامه در فرمانداري هاي استان با تعيين محققان در حال بررسي است و مابقي آن ها نيز در 37 دستگاه اجرايي استان بررسي مي شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1167.html )