عنوان خبر:كانون هاي مساجد فعال ترين نيروها در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم
چهارشنبه 29 دي 1389 - 18:24:48


مديركل آموزش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: امروز كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد به ويژه مديران و اعضاي آن از فعالترين نيروها در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.



به گزارش ايرنا، 'محمدصادق افراسيابي' روز چهارشنبه در بازديد از دفتر خبرگزاري مركز گلستان و ديدار با رئيس اين مركز افزود: اين حضور در صحنه مبارزه با جنگ نرم دشمن در كانون هاي استان گلستان به خوبي به چشم مي خورد و احساس مي شود.
به گفته وي، اكنون در استان گلستان 2200 مسجد وجود دارد كه از اين تعداد 160 مسجد داراي كانون فرهنگي هنري بوده و از اين تعداد نيز 11 مسجد داراي كانون هاي تخصصي است.
وي تصريح كرد: اين 11 كانون تخصصي در 16 بخش كار مي كنند و هر يك وظيفه دارند در حوزه خود، نيازهاي ساير كانون ها و مساجد استان را تامين نمايند.
وي ادامه داد: در استان گلستان در كانون هاي مساحد 50 كتابخانه تخصصي و 80 كتابخانه باز وجود دارد.
افراسيابي در ادامه افزود: با توجه به اين كه استان گلستان يكي از استان هاي فعال در زمينه كانون فرهنگي و هنري مساجد است، 90 درصد از مديران اين كانون ها از نيروهاي جوان استان هستند.
مديركل آموزش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: جوان بودن اين مديران باعث شده تا اين افراد در حوزه هاي فرهنگي،‌ هنري و رسانه اي وارد شوند و دستاوردهاي خوبي را براي استان داشته باشند.
به گفته افراسيابي، وظيفه ستاد عالي كانون ها اين است كه با اطلاع رساني صحيح، ‌شفاف و به موقع زمينه تشويق و ترغيب مساجد ديگر براي تاسيس كانون هاي فرهنگي و هنري را به وجود آورد.
وي ادامه داد: ‌بنا داريم تا حداقل 25 درصد مساجد استان گلستان داراي كانون فرهنگي و هنري شوند و تا پايان سال جاري 16 هسته پژوهشي در سطح كانون هاي استان گلستان تشكيل و راه اندازي شود.
وي يادآور شد: امسال براي 8 هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سراسر كشور برنامه آموزشي، راههاي مقابله با جنگ نرم و وبلاگ نويسي تدارك ديده شده است.
افراسيابي گفت: اكنون خوشحال هستيم كه حداقل در حوزه جوانان و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد 8 هزار سرباز و افسران جنگ نرم تربيت شده اند.
مديركل آموزش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، در پايان بر پر كردن خلاء‌ ارتباطي كانون فرهنگي هنري مساجد استان گلستان با خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد و ارائه گزارش و دستاوردهاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گلستان به خبرگزاري را در جهت رشد و توسعه ساير كانون هاي استان ضروري دانست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1177.html )