عنوان خبر:تحقيقات دانشگاهي بايد كاربردي شود
چهارشنبه 29 دي 1389 - 18:29:16


استاندار گلستان گفت: براي رسيدن به اهداف چشم انداز 1404 ، بايد بتوانيم تحقيقات دانشگاهي را به تحقيقات كاربردي تبديل كنيم.



مهندس 'جواد قناعت' امروز در جلسه كارگروه تخصصي پژوهش فناوري و نوآوري تصريح كرد: پژوهش اولين و مهمترين موضوع در محيط هاي علمي است.
وي خاطرنشان كرد: در بحث پژوهش ظرفيت هاي قانوني بسيار بالايي در كشور وجود دارد كه بايد به نحو احسن از آن ها استفاده كنيم.
به گفته استاندار گلستان،‌ در طول سال هاي اخير در دولت نهم و دهم توجه ويژه اي به مسئله پژوهش شده و درصد اعتبارات اين بخش به اندازه قابل توجهي افزايش يافته است.
قناعت اظهار داشت: برگزاري همايش ها، فراخوان هاي علمي و پژوهشي، برگزاري نمايشگاه ها و ... اگر با نگاه بومي انجام شود مي تواند به حركت در مسير پژوهش و توسعه آن سرعت دهد.
استاندار گلستان با بيان اين كه پژوهش بايد در وجود صاحبنظران نهادينه شده و به صورت يك باور دروني درآيد تأكيد كرد: مراكز علمي پشتيبان هم باشند و از بخشي نگري و نگرش جزيره اي بپرهيزند.
وي افزود: خودباوري، اميد به آينده و آرمان خواهي مؤلفه هاي هستند كه ايران با كمك آن ها الگوي جديدي با عنوان 'الگوي اسلامي ايراني توسعه و پيشرفت'را به جهانيان معرفي مي كند.
قناعت ادامه داد: اين كار در كشور آغاز شده و استان ما نيز بايد با تلاش و پيگيري دلسوزانه مديران جايگاه خود را به دست آورده و از اين قافله عقب نماند.
به گفته وي، هدفمندي يارانه ها كه با هدف اصلي افزايش بهره وري و كاهش هزينه ها اجرا شده مي تواند از طريق منابع در اختيار، ارتباط ميان علم و صنعت را تقويت كند.
پيگيري جهت تأسيس پارك علم و فناوري، تهيه سند راهبردي پژوهشي استان، هدفمند كردن اعتبارات پژوهشي دانشگاه ها و حضور فعال اعضاي كارگروه در جلسات از ضروريات و موضوعات مورد تأكيد استاندار در اين جلسه بود كه بايد توسط كارگروه تخصصي پژوهش، فناوري و نوآوري استان با جديت پيگيري شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1180.html )