عنوان خبر:ارسال اساسنامه كانونهاي هنري مساجدبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي
چهارشنبه 29 دي 1389 - 18:31:37


مشاور حقوقي ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور و مجلس شوراي اسلامي، از ارسال اساسنامه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آينده نزديك خبر داد.



به گزارش ايرنا، 'سيدمجتبي مكبري' امروز در ديدار با مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان افزود: در اين اساسنامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان رييس ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد و حجت الاسلام والمسلمين 'ارباب سليماني' به عنوان دبير ستاد معرفي شده و هيئت نظارت استاني و كانون هاي فرهنگي و هنري از اركان آن هستند.
وي افزود: بر اين اساس وظيفه داريم با هماهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت الاسلام والمسلمين سليماني دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، از توان مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها كه مسجد محور هستند و رؤساي دبيرخانه در استان ها كه فعاليت خوبي را انجام مي دهند، استفاده كنيم.
مكبري، از تصويب چارت سازماني و چارت تشكيلاتي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در شوراي معاونان خبر داد و تصريح كرد: بزودي چارت سازماني استان ها به دبيرخانه استان ها ابلاغ مي شود.
وي خاطرنشان كرد: با ابلاغ اين چارت، تعامل مديران با دبيرخانه ها افزايش مي يابد و هماهنگي بيشتري ايجاد مي شود تا در اين برهه حساس، مساجد به عنوان پايگاه معنوي به دژ محكمي تبديل شوند.
مشاور حقوقي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به تدوين لايحه برنامه پنجم توسعه سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، افزود: در بند پنجم ماده 5، يك بند اضافه شده است كه در پايان برنامه توسعه پنجم، كانون هاي مساجد بايد در 25 درصد مساجد كشور مستقر شوند.
مكبري، با اشاره به وجود 72 هزار مسجد در كشور، تصريح كرد: در طول برنامه توسعه بايد حدود 22 هزار مسجد كشور داراي كانون هاي فرهنگي و هنري شوند.
وي ادامه داد: با مصوبه برنامه پنجم توسعه در مجلس و شوراي نگهبان، بودجه كانون هاي مساجد افزايش مي يابد.
مشاور حقوقي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، با بيان اينكه با روي كار آمدن وزير كنوني فرهنگ و ارشاد اسلامي، بودجه كانون ها افزايش يافته و دو برابر شده است، گفت: در برنامه توسعه نيز بايد اين بودجه افزايش يابد.
مكبري يادآور شد: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، روابط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها با دبيرخانه هاي فرهنگي و هنري مساجد را استحكام بخشيد.
وي، با اشاره به بازرسي از استان ها، خاطرنشان كرد: ديدار با استاندار، نماينده ولي فقيه و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي از برنامه هاي اين گروه بازرسي است.
مشاور حقوقي مجلس شوراي اسلامي افزود: تا كنون گروه سوم بازرسان به استان هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، اردبيل، گيلان و قم سفر كرده و با مديران ارشد آن ديدار كرده اند.
وي ادامه داد: هر استاني كه تا حدود 800 ميليون تومان به دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد آن استان كمك كند، از طرف وزير ارشاد و رييس جمهوري مورد تقدير قرار مي گيرند.
مكبري افزود: ستاد عالي كانون هاي مساجد نيز به همان مقدار كمك شده از سوي استانداري، به كانون هاي مساجد استان اعتبار تخصيص مي دهد.
وي تصريح كرد: تا پايان سال 89 بايد 222 مسجد استان گلستان داري كانون فرهنگي هنري باشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1182.html )