عنوان خبر:مديريت واحد درمساجد راهي براي رسيدن به ارزشهاي اصلي نظام اسلامي
چهارشنبه 29 دي 1389 - 18:33:35


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان با بيان اينكه مديريت واحد در مساجد راهي براي رسيدن به ارزشهاي اصلي نظام اسلامي است، گفت: با پيروزي انقلاب يك بازنگري نسبت به مساجد به عنوان مهمترين كانون علم وايمان ايجاد شد.



'غلامرضا منتظري' روز چهارشنبه در ديدار با مشاور حقوقي ستادعالي كانون هاي فرهنگي، هنري مساجد كشور و مديركل بازرسي اين ستاد، مديريت فرهنگي مساجد را مشكل كل كشور دانست و افزود: تمام نهادها و سازمان هاي مرتبط با مسجد اعم از بسيج، اوقاف، سازمان تبليغات و ارشاد اسلامي بايد با هم هماهنگ باشند و يك مديريت واحد را در آن پياده كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان اضافه كرد: با توجه به سرمايه گذاري هاي زياد در اين بخش، ستاد عالي كانون هاي مساجد بايد عهده دار مديريت اين كار شود.
وي افزود: تا زماني كه به يك مدل مديريتي در سطح فرهنگ مساجد دست پيدا نكنيم، به ارزش هاي خودمان نمي رسيم.
منتظري گفت: اگر مديريت فرهنگي مساجد ايجاد شود و به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد، بسياري از مسائل حل و اختلاف سليقه به يك وحدت رويه مبدل مي شود.
وي ادامه داد: مسئولان ستاد عالي بايد نشست مديران فرهنگ و ارشاد اسلامي سراسر كشور را سالي يك بار با موضوع كانون هاي مساجد برگزار كنند.
وي درادامه با اشاره به استان گلستان نيز اظهارداشت: يكي از استعدادها و قابليت هاي استان گلستان به جهت مزيت هاي نسبي، حوزه فعاليت هاي فرهنگي و ديني است.
منتظري تصريح كرد: اهل سنت استان گلستان نيز رويكرد خوب و قابل توجهي به اين مباحث دارند و اين مسئوليت ما را سنگين تر مي كند.
وي با بيان اينكه مديريت فرهنگي در استان گلستان پيچيده است، گفت: انتظار داريم در اختصاص امكانات به استان ها، توجه بيشتري انجام شود.
منتظري ادامه داد: در استان گلستان به دليل مرزي بودن با كشور تركمنستان، بايد به نوعي برنامه هاي فرهنگي اجرا شود كه جوابگوي برادران اهل سنت استان نيز باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان، در خصوص مساعدت مالي استاندار به كانون ها، گفت: در بسته فرهنگي سفر سوم رئيس جمهور به استان، به اين بخش پرداخته شده است.
وي با اشاره به اينكه در حوزه كانون هاي مساجد، كارهاي زيربنايي و بزرگي انجام مي شود، افزود: همه مردم تصوير روشني از عمق اين تحول ندارند.
منتظري، به هيئت بازرسي ستادعالي كانون هاي مساجد كشور پيشنهاد كرد، نمايشگاه سالانه دستاوردهاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور را در تهران برگزار كنند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1183.html )