عنوان خبر:حفظ منزلت زنان باعث حركت جامعه در مسير توسعه و پيشرفت
پنجشنبه 30 دي 1389 - 15:43:31


مشاور حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: هر جامعه اي كه براي حفظ منزلت زنان تلاش كند، راحت تر در مسير توسعه و پيشرفت قرار مي گيرد.



به گزارش ايرنا، 'سيدمجتبي مكبري' روز پنجشنبه در جمع اعضاي كانون هاي تخصصي استان گلستان و با اشاره به حضور بانوان در فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد افزود: بانوان بايد جايگاه و منزلت خود را در عرصه هاي اجتماعي احياء كنند و از فرصت هايي كه در اختيار آنان قرار مي گيرد استفاده مطلوب كنند.
وي، با بيان اينكه حفظ كرامت زنان در جامعه و خانواده، سبب استحكام بيشتر خانواده ها مي شود، گفت: سيستم خانواده بايد بر مبناي كرامت و مشاوره زنان استوار باشد تا علاوه بر تربيت فرزندان خوب و صالح، جامعه را نيز به گلستان مبدل كند.
مكبري دربخش ديگري از سخنان خود افزود: حقوق اسلامي مبتني بر آموزه هاي كتاب، سنت، اجماع و عقل است از اين رو براي تمامي رفتارهاي افراد برنامه مدون دارد.
وي تصريح كرد: يكي از مشكلات اساسي كه دنياي غرب به آن دچار شده است، نداشتن قانون جامع و استوار بر اين چهار اصل است كه جامعه غرب را به ورطه نابودي كشانده و ازهمه مهم تر باعث فرو پاشي خانواده ها شده است.
مكبري كه مشاور حقوقي ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور نيز است در ادامه در گفت وگو با ايرنا گفت: كانون هاي فرهنگي هنري ويژه مصلي هاي نمازجمعه استان ها تاسيس و راه اندازي خواهد شد.
وي افزود: مصلي از جمله مساجدي است كه حضور نوجوانان و جوانان در آنها بيشترمي باشد از اين رو كانون هاي ويژه و با امكانات مجهزتر پيش بيني كرده ايم كه مسئوليت آن با امام جمعه استان است.
وي تصريح كرد:‌ يكي از اهداف اصلي ماده 5 برنامه پنجم توسعه برقراري عدالت اجتماعي در سطح كشور است به اين معنا كه امكانات رسانه اي، فرهنگي و هنري و زير ساخت هاي فرهنگي، اينترنت و وبلاگ ها به طور مساوي در دسترس عموم قرار گيرد.
وي، با اشاره به ايجاد جنگ هاي رسانه اي توسط دشمن، خاطر نشان كرد: دشمن همواره تلاش كرده تا با تمام توان خود به اين انقلاب و ملت آسيب برساند، ولي بايد از فرصت ها در جهت آگاه كردن مخاطبان بهره گرفت.
مكبري تأكيد كرد: شروع جنگ نرم فرقه و دين نمي شناسد و تهديد هر وجب خاك در هر گوشه اي از اين كشور تهديد تمامي ثروت ها، منابع و دستاوردهاي اين ملت و نظام است.
وي، با بيان اينكه فعالان فرهنگي و هنري كانون ها، افسران جبهه جنگ نرم هستند و بايد خود را براي مقابله با هرگونه تهديد آماده كنند، گفت: براي مسلح شدن در اين جبهه پرچم داران اين نهضت بايد با وحدت و همدلي در كنار يكديگر فعاليت كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1186.html )