عنوان خبر:دولتها بايد از پشتوانه مردمي و تكيه به خدا برخوردار باشند
جمعه 1 بهمن 1389 - 14:34:24


امام جمعه گرگان با اشاره به قيام مردم تونس گفت : دولت ها و حكومت ها براي ثبات و پايداري بايد از پشتوانه مردمي و تكيه به خدا برخوردار باشند .



آيت الله سيد كاظم نورمفيدي در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه گرگان افزود : همگان ديدند رييس جمهور تونس با توجه به اينكه به آمريكا ، فرانسه و كشورهاي غربي وابسته بود و به آنان تكيه كرده بود پس از قيام عمومي مردم اين كشور فرار كرد و حتي فرانسه و ديگر كشورها از وي حمايت نكردند و زين العابدين بن علي را به كشورشان راه ندادند .
به گفته وي اين رييس جمهور 23 سال حكومت مي كرد و اين حكومت تكيه به كشورهاي غربي و آمريكا داشت و به ملت خودش پشت كرده بود بطوري كه ظلم ، فساد ، تبعيض و خفقان سراسر اين كشور را فرا گرفته بود .
امام جمعه گرگان تصريح كرد : رييس جمهور فراري اين كشور وعده داده بود كه دولت را تغيير دهد و انتخابات برگزار كند اما مردم زير بار نرفتند و دست به قيام عمومي زدند و اين فرد مجبور به فرار شد و اكنون در عربستان پناهنده شده است .
وي ادامه داد : مساله تونس به بسياري از كشورها نشان داد كه اگر وابستگي به حكومتهاي غربي و امريكا دارند اگر با قيام عمومي و مردمي مواجه شوند آن حكومتها از آنان حمايت نمي كنند و همراه با مردم مي شوند .
آيت الله نورمفيدي در بخش ديگري از خطبه هاي خود به تجزيه سودان از طريق انتخابات اشاره كرد و گفت : متاسفانه اكثريت مردم جنوب اين كشور به اين جدايي راي دادند و اين مساله بدون شك دردسرهايي را ايجادمي كند .
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فرا رسيدن اربعين امام حسين (ع ) گفت : اين روز در واقع روز زيارت مخصوص امام حسين ( ع ) است .
آيت الله نورمفيدي در خطبه اول با اشاره به خطبه 108تهج البلاغه از سخنان گهر بار امام علي ( ع ) گفت : كساني كه در آزمايش هاي الهي در اين دنيا سر بلند بيرون بيايند در آخرت جايگاه بالاتري دارند .
وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1196.html )