عنوان خبر:10 هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار براي مسكن مهر
يكشنبه 3 بهمن 1389 - 00:13:45


وزير مسكن و شهرسازي گفت:
10 هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار از سوي همه بانك‌ها به متقاضيان مسكن مهر اختصاص داده شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، علي نيكزاد ظهر امروز در جمع انبوه‌سازان گرگان اظهار داشت: پرداخت تسهيلات به خود مالكان به هيچ وجه متوقف نشده است و تمامي افراد حقيقي يا حقوقي مالك زمين مي‌توانند از تسهيلات ساخت مسكن مهر استفاده كنند.
وي تصريح كرد: پرداخت تسهيلات به خود مالكين، مشروط به واگذاري واحدهاي احداثي به متقاضيان واجد شرايط مسكن مهر بهره‌مند شوند.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: ارائه تسهيلات به خودمالكان يكي از سياست هاي وزارت مسكن و شهرسازي بوده است كه تاكنون ادمه دارد.
نيكزاد با بيان اينكه خود مالكان با آوردن زمين صاحب مسكن خواهند شد، ادامه داد: به ازاي هر واحد با ارائه تسهيلات20 تا 25 ميليون تومان با بهره چهار درصد در شهرستان‌ها و مراكز استان هفت درصد و در تهران با بهره 9 درصد به خود مالكان از سوي دولت اعطا مي‌شود.
وي يادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 270 هزار واحد مسكوني خود مالكان در كشور در حال ساخت است.
وزير مسكن و شهرسازي افزود: پرداخت تسهيلات براي خريد واحد مسكوني آماده دچار مشكلاتي شده بود كه اين امر در حال حاضر متوقف شده است.
ونيكزاد افزود: در سرشماري سال 1385 در قالب 14 ميليون و 23 هزار خانوار و 13 ميليون و 300 خانه مسكوني احداث شده ساكن شدند.
وي گفت: در حال حاضر بيش از يك ميليون و 800 هزار مسكن در حال ساخت است كه شامل يك ميليون و 100 هزار واحد آن در شهرها، 600 هزار واحد در روستاها و 100 هزار واحد نيز در بافت‌هاي فرسوده است.
وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه 10 هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار از سوي همه بانك‌ها به متقاضيان مسكن مهر اختصاص داده شده، افزود: اختصاص اين حجم اعتبار به اين بخش تورمي به دنبال نداشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1212.html )