عنوان خبر:ناتواني افراد براي راه اندازي كسب و كار از چالش هاي فرارو
يكشنبه 3 بهمن 1389 - 00:15:16


رييس مركز كارآفريني دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت:
در عصر كنوني يكي از چالش‌هاي برخي از جوامع و از جمله ايران، عدم توانايي افراد براي راه اندازي يك كسب و كار مناسب است.



'محمدرضا محبوبي' امروز در سومين نشست رؤساي مراكز كارآفريني دانشگاه هاي شمال كشور به ميزباني دانشگاه منابع طبيعي گرگان افزود: شايد يكي از دلايل اين امر را بتوان در شيوه تربيت دانشجويان در نظام آموزش عالي دانست.
وي تصريح كرد: در اين راستا، رسالت آموزش عالي بايد تربيت دانشجوي كارآفرين باشد.
وي در ادامه گفت: با توجه به اين امر، امروزه با نوعي تغيير در تعريف دانشگاه از نظر يونسكو مواجه هستيم به گونه‌اي كه از نظر اين نهاد بين المللي، دانشگاه محلي است كه در آن مهارت‌هاي كارآفريني به منظور افزايش قابليت‌هاي دانش‌آموختگان براي تبديل شدن به ايجادكنندگان كار توسعه يابد.
رييس مركز كارآفريني دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان اظهار داشت: همچنين بر اين اساس لازم است ماموريت دانشگاه‌ها از مكاني آموزش محور و پژوهش محور به مكاني داراي قابليت‌هاي كافرآيني تغيير يابد.
دكتر محبوبي ادامه داد: دانشگاه‌ها در ماموريت جديد خود بايستي به تربيت دانش آموختگاني اقدام كنند كه داراي مهارت‌هاي فني كاربردي بوده و به لحاظ عملكرد هماهنگي بيشتري با بازار داشته باشند و در مقام كارآفرين در جامعه ايفاي نقش كنند.
وي در پايان با اشاره به اهميت كارآفريني و لزوم توجه بيشتر مسوولان خاطرنشان كرد: از مسوولان دانشگاه انتظار مي‌رود با هدف ترويج فرهنگ كارآفريني همچون گذشته حمايت خود را از مركز ادامه دهند.
گردهمايي رؤساي مراكز كارآفريني دانشگاه هاي شمال كشور با هدف انتقال تجارب و بررسي مسائل و مشكلات اين دانشگاه ها در زمينه كارآفريني و با حضور رؤساي مراكز كارآفريني دانشگاه هاي دولتي استان هاي گلستان، گيلان، مازندران و سمنان برگزار شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1213.html )