عنوان خبر:طراحي الگوهاي نقشه‌هاي ساختماني كشور در هشت اقليم
يكشنبه 3 بهمن 1389 - 21:38:11


معاون شهرسازي و معماري وزير مسكن و شهرسازي گفت:
الگوي نقشه‌هاي ساختماني براي كشور در هشت اقليم طراحي شده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ميرمحمد غراوي شنبه شب در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به شروع قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، يكي از محوري‌ترين كارهاي وزارت مسكن تهيه طرح‌هاي الگوي معماري با اقليم‌هاي متفاوت كشور است.
وي افزود: اين مضووع در حوزه معاونت شهرسازي و معماري وزارت مسكن در دست اقدام است و الگوي نقشه‌هاي ساختماني در هشت اقليم طراحي شده است.
غراوي يادآور شد: صرفه‌جويي مصرف انرژي، استفاده از مصالح بومي در منطقه، براي تابش آفتاب و رعايت برخي از اقدمات فني از جمله عايق كاري سقف و بدنه جداره بيروني ساختمان از جمله اين موارد است.
وي افزود: استفاده از پنجره‌هاي دوجداره نيز مورد تاكيد جدي است و همه ملزم هستند استفاده از پنجره‌هاي دوجداره را جدي بگيرند تا شاهد باشيم كه كمتر در ساختمان پرت انرژي داشته باشيم.
معاون شهرسازي و معماري وزير مسكن و شهرسازي خاطرنشان كرد: استان گلستان يكي از استان‌هايي بود كه در سال گذشته در زمينه پيشرفت مسكن مهر در رتبه‌هاي آخر قرار داشت.
به گفته وي دليل اصلي اين امر فقدان زمين مناسب دولتي در شهرهاي استان بوده است كه تصميم گرفته شد براي جبران اين موضوع، خريد زمين از بخش خصوصي در دستور كار قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه امروز روند احداث مسكن مهر در استان گلستان بسيار مطلوب است، ادامه داد: انتظار است در رده‌بندي جديد كشوري، گلستان رتبه‌هاي بين 13 و 14 را كسب كند.
وي افزود: زيرساخت‌هاي مسكن مهر شامل آماده‌سازي اراضي، جدول‌گذاري، زيرسازي، آسفالت و تامين خدمات زيربنايي آب، برق، گاز و تلفن بايد در همه پروژه‌هاي مسكوني مسكن مهر آماده شود.
غراوي اظهار داشت: در حال حاضر دولت تسهيلات خوبي را براي تامين اين زيرساخت‌ها درنظر گرفت و حدود 20 ميليون ريال به ازاي هر واحد براي خدمات زيربنايي تامين مي‌شود.
وي تاكيد كرد: بخشي از اعتبارات تامين اشتراكات آب و برق را از طريق كمك‌هاي دولتي به نسبت يك سوم وزارت نيرو و يك سوم دولت و يك سوم استان در دست پيگيري است.
اين مقام مسئول در وزارت مسكن و شهرسازي افزود: به موازاتي كه ساخت و ساز مسكن مهر در دست اجرا است ادارات دولتي با همكاري خوب مديران و استاندار، زيرساخت‌ها را در پروژه‌هاي مسكن مهر فراهم كردند و مشكلي براي تامين زيرساخت‌هاي در اين استان ديده نمي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1225.html )