عنوان خبر:عقدقرارداد وام هزينه انرژي با 69 درصد واحدهاي صنعتي
يكشنبه 3 بهمن 1389 - 21:43:54


سرپرست سازمان صنايع و معادن استان گلستان گفت:
69 درصد واحدهاي صنعتي معرفي شده گلستان به بانك براي اخذ تسهيلات خط اعتباري هزينه‌هاي انرژي با بانك عقد قرارداد كردند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي بخش صنعت و معدن استان گلستان، حسين طلوعيان اظهار داشت: تاكنون 77 واحد صنعتي تاثيرپذير براي دريافت تسهيلات خط اعتباري هزينه‌هاي انرژي در سامانه ستاد تحول وزارت صنايع و معادن ثبت‌نام كرده‌اند.
وي تصريح كرد: از اين تعداد 68 ثبت نام كامل و بقيه ناقص بوده و لازم است مديران اين واحدها با مراجعه به سامانه مذكور در صورت وجود نقص در ثبت‌نام، نواقص موجود را برطرف كنند.
سرپرست سازمان صنايع و معادن استان گلستان گفت: تا اين لحظه 68 واحد صنعتي تاثيرپذير براي اخذ تسهيلات خط اعتباري هزينه‌هاي انرژي به بانك ملي كه بانك عامل است معرفي شده‌اند.
وي ادامه داد: از اين تعداد پرونده 55 واحد توسط بانك پذيرفته شده و با 47 واحد نيز عقد قرارداد شده است كه 69 درصد واحدهاي معرفي شده است.
به گفته طلوعيان خط اعتباري هزينه‌هاي انرژي مخصوص واحدهاي صنعتي تاثيرپذير بوده و اين واحدها قبلا در سامانه ستاد تحول وزارت صنايع و معادن ثبت‌نام كرده‌اند.
وي با اشاره به اينكه اين واحدها پس از ثبت‌نام توسط سازمان صنايع و معادن استان به بانك معرفي شده‌اند، افزود: واحدهاي مذكور پس از عقد قرارداد با بانك مي‌توانند ماهيانه از تسهيلات ويژه اين بخش با نرخ سود سه درصد و مدت زمان بازپرداخت 12 ماهه براي پرداخت مابه التفاوت هزينه‌هاي انرژي خود استفاده كنند.
سرپرست سازمان صنايع و معادن استان گلستان گفت: همچنين قرار است بانك پس از عقد قرارداد با واحدهاي موردنظر براي آنها كارت‌هاي اعتباري صادر و واحدها براي تامين هزينه‌هاي انرژي خود از اين كارت‌ها استفاده كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1228.html )