عنوان خبر:ميزان نفوذ بيمه تامين اجتماعي در گلستان پايين تر از متوسط كشوري
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 21:14:26


مديركل تامين اجتماعي گلستان اعلام كرد:
ميزان نفوذ بيمه تامين اجتماعي كه به عنوان يك شاخص پيشرفت و توسعه تلقي مي شود، در استان گلستان 13 درصد كمتر از متوسط كشوري است.



'حسين اميري گنجه' روز دوشنبه در اين باره اظهار داشت: در زمان حاضر تعداد بيمه شدگان اصلي تامين اجتماعي در استان گلستان 156هزار نفر است كه با در نظر گرفتن افراد تبعي، اين تعداد 32 درصد از جمعيت كل استان را شامل مي شود، در حالي كه اين ميزان به طور متوسط در كشور 45 درصد است.
وي اضافه كرد: با توجه به نگاه ويژه و حمايتي دولت نسبت به قشرهاي كم درآمد جامعه و گسترده تر شدن چتر حمايتي تامين اجتماعي از اين قشرها، پيش بيني مي شود كه در مدتي كوتاه در سال آينده اين ميزان در استان گلستان به 40 درصد برسد.
وي ادامه داد: با توجه به تدوين برنامه عملياتي و راهبردي تامين اجتماعي در اين استان در قالب فرصت ها، تهديدها، ضعف ها و قوت ها، انتظار مي رود كه در صورت اجرايي شدن اين برنامه، ميزان بهره مندي گلستاني ها از بيمه تامين اجتماعي به بيش از ميزان متوسط كشوري افزايش يابد.
وي خاطرنشان كرد: اخيرا كارگران ساختماني نيز به خانواده بزرگ تامين اجتماعي پيوسته اند و با توجه به حمايت هاي دولت، چتر حمايتي تامين اجتماعي در حال گسترش است.
اميري با بيان اين كه زيرساخت عدالت اجتماعي در جامعه تامين اجتماعي است، اظهار كرد: هر كارگري حق دارد كه در جامعه از امنيت مالي، روحي و رواني برخوردار باشد و تامين اجتماعي با خدمات متنوع خود اين امنيت را براي كارگر به ارمغان مي آورد.
وي با اشاره به نگاه ويژه مديريت كلان استان به مقوله اشتغال كه از موكدات رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري است گفت: در زمان حاضر جريان اشتغال، جرياني واقعي است و نه آرماني و در استان گلستان در صورت اجرايي شدن طرح هاي كلان اقتصادي و صنعتي تعريف شده، مي توان اين جريان را سرعت بيشتري بخشيد.
وي با بيان اين كه هم اينك بيش از دو هزار و 400 نفر از مقرري بيمه بيكاري استفاده مي كنند و اداره كل تامين اجتماعي نقش بزرگترين كارفرما را ايفا مي كند، اعلام كرد: صندوق تامين اجتماعي بزرگترين صندوق بيمه گر در كشور است كه مي توان با پالايش آمار و اطلاعات آن، ميزان واقعي اشتغال را استخراج و براساس آن مي توان برنامه اي هدفمند در مقوله اشتغال، طرح ريزي كرد.
مديركل تامين اجتماعي استان گلستان در پايان با بيان اين كه در دهه فجر امسال شعبه دوم تامين اجتماعي در گرگان افتتاح مي شود گفت: تامين اجتماعي در راستاي برون سپاري وظائف، داراي دو كارگزاري رسمي در مركز استان است كه هر كدام از آن ها نقش مهمي در تسريع خدمات به مردم خواهند داشت.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1237.html )