عنوان خبر:افزايش نظارت بر ارجاع پرونده‌ها به شعب شوراي حل اختلاف
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 21:26:25


معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت:
نظارت بر ارجاع پرونده‌ها به شعب شوراي حل اختلاف استان بيشتر مي‌شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي حل اختلاف استان گلستان، احمد جعفري در حاشيه بازديد از شعب شوراي حل اختلاف شهرستان راميان، از نظارت دقيق‌تر بر ارجاع پرونده‌ها به شعب شوراي حل اختلاف استان خبر داد و اظهار داشت: در تعامل صورت گرفته با دادسراهاي سراسر استان از اين پس در ارجاع پرونده‌ها به شعب شوراي حل اختلاف نظارت بيشتري صورت مي‌گيرد.
وي افزود: اين اقدام به منظور كاستن از روند اطاله دادرسي در شعب شوراي حل اختلاف و جلوگيري از ضايع شدن حقوق مردم و افزايش رضايت آنان از دستگاه قضايي انجام مي‌شود.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان از تلاش شوراي حل اختلاف براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي كاربردي متناسب با نياز شوراي حل اختلاف خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با برگزاري اين دوره‌ها، اشكالاتي كه در روند رسيدگي و ثبت برخي پرونده‌ها وجود دارد رفع شود.
به گفته جعفري رسيدگي به پرونده‌هاي حقوقي تا سقف 5 ميليون تومان در شهرها و 2 ميليون تومان در روستاها، در صلاحيت شوراي حل اختلاف است.
وي ادامه داد: سالانه بيش از 100 هزار پرونده وارد شعب شوراي حل اختلاف مي‌شود كه حدود 20 درصد آنها به سازش طرفين دعوا ختم مي‌شود.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف گلستان از استانداردسازي شعب اين شورا در استان خبر داد و با اشاره به افزايش دقت در ارجاع پرونده‌هاي در صلاحيت شورا به شعب گفت: در اين طرح شعب شوراي حل اختلاف در شهرها بر اساس ميزان ورودي پرونده‌ها استانداردسازي مي شوند.
جعفري استاندارد رسيدگي ماهانه هر شعبه شهري شوراي حل اختلاف را 60 پرونده اعلام كرد و افزود: براساس اين ميانگين حدود 20 شعبه شهري كه ورودي ماهانه كمتر از اين رقم را دارند تجديد نظر مي‌شوند.
وي با بيان اينكه، حذف اين شعب روند رسيدگي به پرونده‌هاي ورودي به شورا را مختل نمي‌كند، تاكيد كرد: افزايش كيفيت رسيدگي‌ها، فعال شدن شعب در تمام روزهاي ماه، نظارت و پشتيباني بهتر از مزاياي استانداردسازي شعب است.
جعفري گفت: هم‌اكنون 206 شعبه شعري و روستايي در استان فعال است كه با اجراي اين طرح اين رقم به 186 شعبه خواهد رسيد.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف گلستان گفت: پرونده‌هاي حقوقي تا سقف 5 ميليون تومان در شهرها و 2 ميليون تومان در روستاها در شعب شوراي حل اختلاف رسيدگي مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1242.html )