عنوان خبر:افزايش عوارض شهرداري منطقي نيست
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 21:27:26


عضو شوراي اسلامي شهر گرگان گفت:
افزايش عوارض شهرداري منطقي نيست.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، زهرا نورا در دويست و نود و چهارمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر گرگان با انتقاد به لايحه افزايش عوارض شهرداري اظهار داشت: درآمدهاي شهرداري نبايد صرفا از محل عوارض‌ها باشد.
وي با بيان اينكه افزايش درآمدهاي شهرداري بايد از طرق ارايه ساير خدمات شهري انجام شود، افزود: در شرايط كنوني و با توجه به طرح هدفمندي يارانه‌ها افزايش عوارض شهرداري تمام آحاد جامعه را تحت تاثير مسائل اقتصادي قرار خواهد داد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر گرگان افزايش عوارض شهرداري را عاملي در راستاي كاهش ساخت و سازهاي قشر مرفه، بيكاري شاغلان و كارگران ساختماني و بروز مسائل و مشكلات عمده براي قشر ضعيف جامعه دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعيت كنوني مسكن بايد با اتخاذ تصميمات درست و برنامه‌ريزي دقيق براي بازار مسكن و ساخت و ساز آرامش ايجاد كرد.
نورا با اشاره به اينكه كلانشهرهايي مانند تهران، تبريز و ساري در سال جاري افزايشي در تعرفه‌هاي عوارض شهرداري نخواهند داشت، تصريح كرد: تداوم توسعه پايدار و همه‌جانبه شهر امروزه وجه مشخصه يك مدير موفق شهري است كه لازمه آن برخورداري از درآمد پايدار، منظم و قانوني و منطقي حاصل از عوارض شهري است.
وي خاطرنشان كرد: افزايش عوارض‌هاي شهري بايد در پاسخ به نيازجمعي شهروندان صورت گيرد و در واقع بايد نقطه آغازي براي ساير اقدامات جمعي مفيد باشد و نه اينكه مشكلات بيشتر و حادتري در زندگي روزمره شهروندان ايجاد كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1243.html )