عنوان خبر:فعاليت 768 واحد صنعتي در گلستان
چهارشنبه 6 بهمن 1389 - 22:15:47


سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان گفت:
هم‌اكنون 768 واحد صنعتي در استان گلستان مشغول فعاليت است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع و معادن استان گلستان، حسين طلوعيان اظهار داشت: اين تعداد واحد صنعتي با سرمايه‌گذاري 7 هزار و 515 ميليارد ريال و اشتغال 18 هزار و 67 نفر مشغول فعاليت هستند.
وي تصريح كرد: سرمايه‌گذاري صنعتي استان گلستان از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه نسبت به كل سال گذشته 81 درصد رشد داشته است.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان گفت: در اين مدت در استان گلستان براي 95 واحد صنعتي پروانه بهره‌برداري با سرمايه‌گذاري 2 هزار و 568 ميليارد و 300 ميليون ريال صادر شده كه موجبات اشتغال يك هزار و566 نفر را فراهم كرده است.
طلوعيان خاطرنشان كرد: رشد سرمايه‌گذاري صنعتي در 10 ماهه سال جاري در استان كه مهم‌ترين عامل آن صدور پروانه بهره‌برداري شركت سيمان پيوند گلستان است موجب خواهد شد تا استان گلستان از نظر سرمايه‌گذاري صنعتي در اين مدت در سطح كشور در جايگاه شانزدهم قرار بگيرد.
وي همچنين جايگاه استان در كشور را از نظر تعداد واحدهاي صنعتي ايجاد شده در مدت مذكور سال جاري هجدهم و از نظر اشتغال بيست و يكم عنوان كرد و ابراز اميدواري كرد با ادامه اين روند و ايجاد واحدهاي صنعتي بزرگ و رشد سرمايه‌گذاري صنعتي در استان شاهد توسعه صنعتي و معدني استان در سال‌هاي آتي باشيم.
طلوعيان تعداد جواز تاسيس‌هاي صنعتي صادر شده در استان گلستان از ابتداي سال جاري تا پايان دي‌ماه را 345 فقره با پيش‌بيني سرمايه‌گذاري 7 هزار و 676 ميليارد ريال و پيش‌بيني اشتغال 6 هزار و 112 نفر عنوان كرد.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان ادامه داد: در اين مدت در صدور جواز تاسيس نيز استان گلستان از نظر تعداد در جايگاه چهاردهم، از نظر ميزان سرمايه‌گذاري در جايگاه بيستم و از نظر اشتغال در جايگاه نوزدهم كشور قرار گرفته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1257.html )