عنوان خبر:شركت گاز گلستان آماده تفكيك كنتورهاي گاز
چهارشنبه 6 بهمن 1389 - 22:18:36


معاون بهره‌برداري گاز گلستان گفت:
پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كه مديريت بر هزينه‌ها خصوصا در بخش انرژي گاز به عنوان سوخت اول محسوب مي‌شود، اين شركت آمادگي دارد تا كنتورهاي گاز مشتركان آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها را تفكيك كند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان گلستان، محمد قندي اظهار داشت: اين شركت به منظور پاسخ به درخواست‌هاي آن دسته از مشتركان كه در ساختمان‌هاي بيش از يك طبقه خصوصا آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها مسكوني سكونت دارند و از يك كنتور گاز استفاده مي‌كنند اين آمادگي را دارد تا شرايطي را فراهم كنيم مشتركان بتوانند براي هر واحد مسكوني يك كنتور مجزا داشته باشند و به نحو مطلوبي مصرف گاز واحد مسكوني خود را مديريت كنند تا علاوه بر كاهش هزينه‌هاي خانوار از مصرف بي‌رويه و هدر رفت انرژي جلوگيري شود.
وي افزود: در اين اتباط اگر همه مشتركان ساكن در يك مجموعه چند واحدي توافق كنند تا كنتور گاز مشترك خود را جدا كرده و براي هر واحد يك كنتور مجزا دريافت كنند شركت گاز اين امكان را فراهم مي‌كند تا كنتور قبلي آنها را به قيمت روز خريداري و كنتورهاي مجزا را براساس تعرفه‌هاي شركت ملي گاز واگذار كند.
قندي تصريح كرد: ابتدا مشتركان با مراجعه به شركت‌هاي مجري لوله‌كشي گاز، نسبت به تهيه نقشه تغييرات مورد نظر اقدام و پس از اجرا و تائيد بازرسان سازمان نظام مهندسي، تائيديه آن را به اداره گاز منطقه تحويل نكرده تا راهنمايي‌هاي لازم صورت پذيرد و در اسرع وقت و خارج از نوبت نسبت اشتراك‌پذيري و نصب كنتورهاي جديد اقدام شود.
معاون بهره‌برداري گاز گلستان افزود: در صورتي كه ساكنان يك مجتمع براي جدا‌سازي كنتور مشترك گاز توافق نكنند در آن صورت هم شركت گاز اين آمادگي را دارد تا براي هريك از مشتركان متقاضي در مجتمع، حتي اگر يك واحد نيز باشد كنتور مجزا تحويل كند كه در اين باره مشترك بايد هزينه كنتور را بر اساس نرخ فروش پرداخت كند كه در اين حالت مبلغي بابت كنتور قبلي به مشترك عودت نمي‌شود.
معاون بهره‌برداري گاز گلستان با مثبت ارزيابي كردن اين اقدام گفت: با تفكيك اشتراك گاز، خانواده‌ها مي‌توانند بر روند مصرف گاز خود به صورت آگاهانه مديريت كنند و با صرفه‌جويي در مصرف و رعايت دقيق الگوي تعيين شده ضمن اينكه مشمول پرداخت هزينه‌هاي خارج از الگو نخواهند شد مي‌توانند نقش بسزايي در توسعه گازرساني در استان داشته باشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1259.html )