عنوان خبر:مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده
يكشنبه 19 ارديبهشت 1389 - 02:11:11


افراد بدحجاب به دلیل اینکه به توجه دیگران نیازمندند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند با اعمال و رفتار خلاف شرع و عرف خود، آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کنند که یکی از راهکارهای موثر در مقابله با آن، نگاه نکردن و بی توجهی به این گونه افراد است.



خداوند در قران کریم با اشاره صریح با این مطلب می‌فرماید:‌ قل للمومنین یغضوا من ابصارهم... و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن ....
حفظ نگاه توسط زنان و مردان مومن یک مبارزه منفی با زنان جلوه‌گر است و چون چنین زنانی را مورد بی‌توجهی قرار دهند یک اثر تربیتی دارد آنها متوجه خواهند شد که تنها با این وضع مورد توجه بیمار دلانی قرار خواهند گرفت که خود فاقد ارزش انسانی هستند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در این باره می‌گوید: متأسفانه در بیشتر کلان شهرهای کشور وضعیت بدحجابی گسترش داشته به‌گونه‌ای که گروه‌های مذهبی در حالت انفعال قرار گرفته و توسط مفسدان شهوانی کاملا به عقب رانده شده‌اند.
این خطیب مشهور می‌افزاید: ما به خاطر بی‌حجابی‌ها و فسادهای ناشی از آن با حکومت شاه در افتادیم و اگر بنا بود دوباره این اوضاع را داشته باشیم این همه شهید نمی‌دادیم.
وی اضافه می‌کند: حالا که دین دارد به خطر می‌افتد باید بایستیم تا این وضع اصلاح شود.

امر به معروف وظیفه همه است
برخی گمان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر از وظایف سخنرانان و وعاظ است در حالی که تمامی اقشار جامعه می‌توانند با مدیریت اعمال و برخورد خود، آسیب‌های اجتماعی منکرات را کم کنند.
از وظایف فردی ماست که در برخورد با مخلان جامعه به اقتضای شرایط آن عکس‌العمل نشان دهیم.
به تصور گروهی, ایفای مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند موجبات کاهش عمر و یا نقصان درآمد فرد را فراهم سازد اما امیرالمؤمنین درباره این موضوع فرموده است: امر به معروف و نهی از منکر, مرگ انسان را نزدیک ‌نمی‌کند و رزق او را کاهش نمی‌دهد.
از پیامبر(ص) پرسیدند: برترین مردم کیست؟ پیامبر(ص) فرمودند: آنکه از خدا بیشتر بترسد و بیشتر صله ارحام را به جای آورد و بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کند.
قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید: شما بهترین امتی هستید که بر مردم ظاهر شده‌اید به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید. امر به معروف کاری است که خدا انجام می‌دهد چنانکه امر به منکر کار شیطان است.
قرآن می‌فرماید: تمامی مردان و زنان با ایمان نسبت به یکدیگر حق ولایت دارند تا یکدیگر را به "معروف" سفارش کنند و از منکر بازدارند.
البته همواره در قرآن امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است تا بفهماند کارها را از راه مثبت پیگیری کنید و تنها در جامعه انتقاد کننده نباشید.
پیامبراکرم(ص)فرموده‌اند: آمران به معروف جانشینان خدا در زمین هستند.
حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: همه کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف مثل رطوبت دهان است نسبت به آب دریا.
حضرت علی(ع)همچنین می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر برای عموم مردم یک مصلحت است (تا انگیزه آنها را به کارهای خیر زیاد کند) و نهی از منکر برای افراد نابخرد که گرایش به انحراف در آنها زیاد است وسیله کنترلی قوی‌ای است. حضرت امام محمدباقر(ع)در مقام شکایت می‌فرمایند: بهترین دوست آن است که هنگام خلاف مانع تو شود و بدترین دوست آن است که به تو تذکر ندهد.
حضرت امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: بهترین دوست من کسی است که عیب‌های مرا به من هدیه کند.
ایشان همچنین فرموده‌اند: کسی که بتواند جلوی مفاسد را بگیرد ولی نگیرد گویا دوست دارد که خداوند متعال معصیت شود چنین کسی اعلام دشمنی با خدا کرده است.
رسول خدا(ص)فرموده‌اند: گروهی هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولی مردم به مقام آنها به خاطر امر بمعروف بدست آورده‌اند غبطه می‌خورند.

توقع همسایگی با پیامبر در بهشت با بی‌خیالی در مقابل منکرات منطقی نیست
در بخشی از خطبه‌ تاریخی‌ حضرت‌ سیدالشهدا(ع) در منا آمده است: شما با هیبت‌ پادشاهان‌ و یا بزرگواری‌ اشراف‌ راه‌ می‌روید. مگر نه‌ این‌ است‌ که‌ همه‌ اینها را به‌ سبب‌ این‌ که‌ مردم‌ از شما انتظار دارند که‌ به‌ وظیفه‌ الهی‌ قیام‌ کنید.
پس‌ شما در حق‌پیشوایان‌ استخفاف‌ کردید، شما حق‌ افراد ناتوان‌ را تباه‌ و حق‌ خودتان‌ را به‌ خیال‌ خودتان‌مطالبه‌ کردید، شما نه‌ در راه‌ خدا مالی‌ صرف‌ کردید و نه‌ جان‌ خود را در راه‌ کسی ‌که‌ شما را آفریده‌ به‌ مخاطره‌ انداختید و نه‌ در راه‌ خدا با خویشاوندان‌ خود دشمنی‌ کردید.
شما از خدا بهشت‌ و همسایگی‌ پیامبران‌ و در امان‌ بودن‌ از عذاب‌ توقع‌ دارید.
ای‌ کسانی‌ که‌ ازخدا توقع‌ بی‌جا دارید! من‌ ترسیدم‌ عذابی‌ از عذاب‌های‌ خدا بر شما نازل‌ شود، زیرا به‌ خاطر کرامت‌ خدا به‌ مقامی‌ رسیدید که‌ از دیگران‌ برتر شدید و مورد احترام‌ قرار گرفتید و شما به‌ خاطر خدا در میان‌ بندگانش‌ مورد احترام‌ قرار گرفتید.
در ادامه خطبه آمده است: در حالی‌ که‌ شما می‌بینید که‌ پیمان‌های‌ خدا گسسته‌ شده‌ و شما اصلاً از این‌ حادثه ‌وحشت‌ نمی‌کنید، ولی‌ برای‌ گسستن‌ پیمان‌های‌ بعضی‌ از پدرانتان‌ ناراحت‌ می‌شوید.

مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده
آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه‌ تهران، در خطبه‌ی نماز جمعه‌ی این هفته تهران با انتقاد شدید از وجود مظاهر بدحجابی در جامعه، تاکید کرد که ملت مسلمان ایران با قدرت و قاطعیت در برابر جلوه‌های بدحجابی و بی‌حجابی خواهد ایستاد. 
وی گفت:« از ‌٢٠ سال پیش این جنگ نرم در حوزه‌ی فرهنگی شروع شد و پیوسته تا امروز ادامه داشته است. هدف نهایی جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگی همان هدف جنگ نرم در حوزه سیاسی است. البته در شکل دیگری که خود را با ابتذال در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه فیلم، هنر، تئاتر، ورزش در حوزه برخی از روزنامه‌ها و مجلات نشان می‌دهد و در هر جا که بتواند سعی می‌کند راه پیدا کند که یکی از این حوزه‌های گسترش فساد بدحجابی است، که در برخی از جاها برخی دارند کشف حجاب را تجربه می‌کنند.»
خاتمی گفت:« خطابم به خانم‌هایی است که رعایت حجاب و عفاف را نمی‌کنند. از آنها می‌پرسم که آیا شما نمی‌خواهید در جامعه امن زندگی کنید؟ بدحجابی امنیتی روانی، اخلاقی و اجتماعی جامعه را به هم می‌زند و دودش توی چشم شما هم می‌رود. هر دینی که دارید، مسلمان و یا غیر مسلمان و می‌خواهید در یک جامعه امن زندگی کنید، باید این مساله را رعایت کنید. بی‌حجابی فقط ضرر به دین نمی‌رساند، بلکه به خود شما نیز ضرر می‌رساند.»
وی خار نشان کرد: حداقل خواست مردم از مسوولین این است که این قانون را اجرا کنید و تعلل نکنید. مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده است. مسوولان محترم بدانند مردم حزب اللهی که من می‌بینم، به هیچ وجه تعلل در اجرای این قانون را نمی‌پذیرند.

عاقلانه برای لذت دیگران عذاب الهی بخرید
دزدان عفاف، از دیوار کوتاه بدحجابی و بی‌حجابی، راحت‌تر به حریم کرامت زنان و دختران دستبرد می­زنند. اما زنان با حجاب، به خاطر آنکه در سنگر حفاظتی عفاف و پوشش­اند، از اینگونه تعرض­ها و وسوسه­های شیطانی مصون‌ترند. خوشا آنان که نگهبان مزرعه نجابت و باغ حیا و عفافند و با پوشش صحیح و کامل، محیط را هم برای خودشان ایمن و سالم می­سازند، هم وسیله هوسبازی و به گناه افتادن دیگران نمی­شوند.
آنانکه زیبایی­های خود را در معرض دید و تماشای عموم می­گذارند، بیماردلان و هوسبازان را به وسوسه گناه و شعله فساد می­اندازند و در آلودگی آنان شریکند. خودشان نیز از دستبرد اهل طمع مصون نمی­مانند.
آنان که از بی‌حجابی و برهنگی و خودنمایی لذت می­برند، شاید فراموش کرده­اند که دستگاههای دقیق خدا، این صحنه‌ها را ضبط می­کند و فردای قیامت مورد سوال قرار خواهد داد.
برای لذت دیگران، عذاب الهی را برای خود خریدن، عاقلانه نیست. عاقل آن است که اندیشه کند پایان را.

منبع : شبكه ايران



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-126.html )