عنوان خبر:نرم افزار محاسبه گازبها تحت وب
پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 17:27:23


نرم افزار محاسبه گاز بها تحت وب براي نخستين بار در سطح شركت هاي استاني كشور، از سوي شركت گاز استان گلستان تهيه و راه اندازي شد.



مديرعامل شركت گاز گلستان روز پنجشنبه در اين باره گفت: در راستاي طرح تكريم مشتركين و ارائه خدمات الكترونيكي نوين به آنان، شركت گاز استان اقدام به تهيه و راه اندازي برنامه هاي نرم افزاري كاربردي در وب سايت شركت نموده تا زمينه دسترسي آسان به خدمات قابل ارائه شركت فراهم آيد.
'رمضانعلي سنگدويني' افزود: با توجه به اهداف برنامه هدفمندي يارانه ها و لزوم مديريت مصرف انرژي، مشتركين گاز نيازمند كنترل و بررسي دقيق ميزان گاز مصرفي و متعاقب آن گاز بهاي خود طي دوره هاي زماني مختلف هستند، اما با وجود تعرفه هاي مختلف مربوط به دهكهاي فصل گرم و سرد سال، محاسبه گاز بها در صورت حساب هاي صادره از پيچيدگي خاصي برخوردار شده كه به روش دستي عملاً غيرممكن شده است.
وي اضافه كرد: در سالي كه با عنوان همت مضاعف، كار مضاعف نام گذاري شده، به منظور اطلاع رساني و تشريح چگونگي محاسبه مبلغ گاز بهاي مصرفي مشتركين خانگي، با تلاش كاركنان واحد فناوري اطلاعات، نرم افزاري طراحي و براي پياده سازي تحت وب، برنامه نويسي شده و پس از اطمينان از صحت عملكرد بر روي وب سايت گاز گلستان به آدرس اينترنتي www.nigc-golesatn.ir قرار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: بدين ترتيب، اين امكان فراهم شده تا علاوه بر همكاران واحدهاي خدمات مشتركين، كليه هموطنان ساكن در اقليم آب و هوايي 4 بتوانند با ورود به اطلاعات مربوط به هر دوره مصرف، از وضعيت قرار گرفتن در دهك هاي مختلف، نحوه محاسبه و مبلغ گاز بهاي خود حتي اطلاعات اواسط دوره مطلع شوند.
مهندس سنگدويني درباره هدف از تهيه اين نرم افزار تصريح كرد: با توجه به استقبال واحدهاي خدمات مالي و مشتركين در نواحي و ادارات گازرساني، تهيه اين نرم افزار در برنامه قرار گرفت و با تلاش واحد فناوري اطلاعات شركت، اين مهم محقق شد و توانستيم نرم افزار مربوطه را تهيه نماييم تا عمليات محاسبات پيچيده گاز بها در دهك هاي مختلف در فصول سرد و گرم به سرعت صورت پذيرد.
وي افزود: در ادامه اقدام به بازنويسي نرم افزار به زبان برنامه نويسي براي قرار گرفتن در وب سايت كرديم كه پس از گذراندن تست و اطمينان از صحت انجام محاسبات، براي آگاهي مردم بر روي وب سايت گاز گلستان قرار گرفت.
وي اضافه كرد: مخاطبين در هر نقطه اي كه به اينترنت دسترسي دارند مي توانند از اين خدمات الكترونيكي بهره مند شوند.
مديرعامل شركت گاز گلستان ضمن تقدير از كاركنان واحد فناوري اطلاعات شركت گفت: اين خدمات توسط اين شركت و براي اولين بار در سطح شركت هاي گاز استاني ارائه شده است ضمن آن كه اين آمادگي را داريم تا پس از انجام كارشناسي، آن را كاملتر كرده و براي اقليم هاي ديگر آب و هوايي نيز توسعه دهيم تا شرايط بهره گيري از آن براي ساير مشتركين در ساير اقاليم آب و هوايي فراهم شود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1265.html )