عنوان خبر:هزينه 9 میلیارد ریال برای مرکز فنی و حرفه ای گلستان
پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 17:30:05


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت:
همزمان بادهه مبارک فجر، اولین مرکز ارتقای مهارتهای فنی و حرفه ای استان در شهرک صنعتی علی آبادکتول به بهره برداری می رسد که 9 میلیارد ریال برای راه اندازی آن هزنیه شده است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ابوطالب جلالی صبح پنجشنبه در نشست این اداره کل افزود: این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع، دارای دو هزار  متر مربع فضای آموزشی است.
وی اظهار داشت: این مرکز ظرفیت آموزش برای 220 نفر را در سال دارد که حرفه های هیدرولیک و پنوماتیک و برق plc از جمله مهمترین دوره های آموزشی آن است.

به گفته وی همچنین دوره های آموزشی مرتبط با صنایع مستقر در شهرک صنعتی علی آباد و شهرکهای صنعتی اطراف نیز در این مرکز آموزش داده خواهد شد.
جلالی اضافه کرد: آموزشهایی که در این مرکزارائه می شود رایگان بوده و فرصت مناسبی در زمینه ارتقاء مهارت شاغلان به ویژه شاغلان بخش صنعت و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهد بود.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان با اعلام برنامه های این اداره کل به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشبرد روند بیداری و آگاهی مسلمانان و افزایش فعالیت های موثر اسلامی در جوامع مسلمانان بوده است.  

وی  از برگزاری آیین های بزرگداشت دهه مبارک فجر برگرفته از فرهنگ عاشورا و با شعار پیشرفت و عدالت در پرتو همت و کار مضاعف در اداره کل و مراکز 14 گانه استان خبرداد و گفت: مناسبت های ویژه دهه فجر به منظور ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در قالب برنامه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی اجرا می شود.
جلالی افزود: افتتاح مرکز ارتقای مهارتهای فنی و حرفه ای شهرک صنعتی علی آباد کتول ، برنامه ریزی گسترده به منظور حضور چشمگیر در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ، حضور پرشور کارکنان و کارآموزان در نمازجمعه و شرکت گسترده و باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، استقرار ایستگاه های صلواتی در این مراسم و توزیع بسته های آموزشی به منظور توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای و برگزاری مسابقات ورزشی ازجمله برنامه های این اداره کل است.
وی همچنین حضور کارکنان و کارآموزان در مراسم عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا ، اجرای مسابقات در سطح فرزندان کارکنان را از دیگر برنامه های ایام فجر انقلاب اسلامی در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: برنامه های ویژه ایام عزاداری مربوط به رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نیز در استان تدارک دیده شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1266.html )