عنوان خبر:278 پروژه تحقیقات کشاروزی در گلستان در دست اجرا
پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 23:30:16


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت:
278 پروژه کاربردی، آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی در استان در دست اجراست.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عباسعلی نوری نیا پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: علاوه بر این 110 پروژه تحقیقاتی کشاروزی نیز در این مرکز خاتمه یافته است.

وی اظهار داشت: بی شک توسعه کشاورزی استان مرهون انجام تحقیقات کاربردی، آموزشی و ترویج یافته های تحقیقاتی است که طی چند دهه فعالیت واحدهای تحقیقاتی در استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز هم اکنون با داشتن هشت بخش و چهار واحد تحقیقاتی و دارا بودن 60 نفر عضو هیئت علمی، 14 نفر محقق غیرهیئت علمی، 46 نفر کارشناس و 47 نفر کاردان و دیپلم مشغول طراحی و اجرای 278 پروژه در دست اجرا در سالجاری است.

نوری نیا بیان داشت:  ارائه مقاله در کنگره ، سمینار و مجلات معتبر ملی و بین المللی 240 عنوان و سخنرانی علمی 36 عنوان از دیگر فعالیتهاست.
رئیس مرکز تحقیقات کشاروزی گلستان افزود: تالیف 34 فقره نشریه علمی، فنی و ترویجی و اخذ 10 مدارک علمی، برگزاری 55 کارگاه آموزشی و روز مزرعه و همچنین 19 مورد اختراع و اکتشاف از دیگر فعالیتهاست.


وی خاطرنشان کرد: نکته قابل افتخار برای استان گلستان این است که کانون هماهنگی دانش و صنعت دانه های روغنی کشور نیز در این مرکز مستقر است.
نوری نبا گفت: همچنین این مرکز به منظور انجام طرح های تحقیقاتی از 10 ایستگاه تحقیقاتی و 10 آزمایشگاه تخصصی در کنار سایر امکانات استانی و کشور بهره می گیرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1279.html )