عنوان خبر:آیت الله مصباح و انجمن حجتیه
دوشنبه 20 ارديبهشت 1389 - 20:49:03


شنبه(روز کارگر) با تعدادی از دوستان در خیابان قدم میزدیم که ناگهان یک نفر در صورت من فریاد کشید "مرگ بر انجمن حجتیه!"

من هم با تبسم محبت آمیز در جوابش گفتم: " مرگ بر انجمن حجتیه و مرگ بر اسلام آمریکایی!" اما این فرد باز در جواب من گفت" مرگ بر مصباح یزدی!!!"

خیلی از این موضوع دلگیر شدم و لحظاتی به بحث میان من و او گذشت. او گفت :( [آیت الله] مصباح یزدی از مخالفان حضرت امام (رض) بوده، و عضو شاخص انجمن حجتیه میباشد.) متأسفانه، من از سابقه ی مبارزاتی آیت الله مصباح اطلاع چندانی نداشتم ولی با استدلالهای منطقی پاسخ او را دادم. ولی از اینکه یک چنین شخصیت علمی بی نظیر را اینگونه مورد تهاجم قرار داده اند و من به عنوان یک جوان شیعه عکس العملی نشان نمیدهم، بسیار اندوهگین شدم و بر آن شدم تا اطلاعاتی در مورد ایشان جمع آوری کنم.




حضرت آیت الله استاد شیخ محمد تقی مصباح یزدی در تاریخ ۱۱بهمن ۱۳۱۳ ه.ش در شهر یزد در خانوادگی که از نظر مالی ضعیف بود، متولد شد. وی در کسب علوم بی نظیر بود و در همه دوران - چه در کودکی و چه در جوانی و ... - نابغه به شمار میرفت. ایشان در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند، ولی با این حال کماکان در درس حضرت امام خمینی (رض) و حضرت آیت الله بهجت(رض) حضور پیدا میکردند. ایشان ارادت خیلی خاصی هم به حضرت علامه طباطبایی(رض) داشتند و جالب است بدانید حضرت علامه کتب خود را قبل از چاپ به حضرت آیت الله مصباح میدادند که اگر اشکالی دارد برطرف کنند و جالب تر آنست که مقدمه ی کتاب "تفسیر المیزان" را این حضرت آیت الله مصباح نوشته اند.

قبل از انقلاب مسئولیت نشریه "انتقام" را بر عهده داشتند که در آن مطالب مبارزاتی علیه شاه نگاشته میشد. بعد از انقلاب نیز با حمایت و ترغیب حضرت امام خمینی (رض) چندین موسسه علمی تأسیس کردند که از مهمترین آنها میتوان به موسسه"در راه حق" اشاره کرد. ابلهان و کوته اندیشان شایعه کرده اند در نیمه شعبان سال ۱۳۵۷ که حضرت امام خمینی (رض) فرمودند :"امسال نیمه شعبان را جشن نمی گیریم و بخاطر کشتارهایی که انجام شده باید عزا گرفت"، حضرت آیت الله مصباح این فرموده ی  امام(رض) را رد کرده و  موسسه "در راه حق" را چراغانی کرده است. خب با عقل در تناقض است شخصی که از طرف حضرت امام (رض) مأمور تدریس و تأسیس مراکز علمی میشود، خود دست به چنین عملی بزند، که البته در نیمه شعبان سال ۱۳۵۷ ساختمان موسسه " در راه حق" در حال تجدید بنا بوده و در اصل آنجا در آن تاریخ یک خرابه بوده است، که این مسئله خود ماهیت و نیت شوم دشمنان ایشان را روشن تر میسازد.

از طرفی عنوان میکنند ایشان عضو برجسته"انجمن حجتیه"- که حضرت امام(رض) با این انجمن به شدت مخالفت ورزدیده بودند-هستند. من در جواب این موضوع دو نکته را عرض میکنم: ۱- اول آنکه همه باید بدانند "خامنه ای خمینی دیگر است" و رهبر معظم انقلاب هیچ عملی را بر خلاف نظر حضرت امام (رض) انجام نمیدهند، فلذا اگر "انجمن حجتیه" در آن زمان مورد طرد امام(رض) قرار گرفته بودند، امروز هم حضرت آقا  آنها را طرد میکنند. ۲

- "انجمن حجتیه" به جدایی دین از سیاست معتقد است. خب اکنون چه کسانی معتقد به جدایی دین از سیاست هستند؟؟ آیا غیر از این است که آقای "عبدالکریم سروش" -برای نمونه- بارها و بارها جدایی دین از سیاست را مطرح کرده؟؟ و حای اخیرا هم گفته بود جنبش سبز از لاییک و سکولار تا انجمن حجتیه را شامل می شود.

آیا غیر از این است که اکثر تئوروسینهای اصلاح طلب خواستار جدایی دین از سیاست بوده اند و "ولایت فقیه" را که مهمترین رکن حکومت دینی است را نقض کرده اند؟؟ حال چه کسی انجمن حجتیه ای است و حرف آنها را میزند، آیت الله مصباح که دائما دم از ولایت فقیه میزند یا جناح صف کشیده در مقابل ایشان که معتقدند دین از سیاست جداست؟؟

فکر میکنم با خواندن کلام حضرت آقا (دمض)- به جهت دقتشان و برکت سخنشان- اصل موضوع را بهتر درک کنید.

حضرت امام خامنه ای (دمض) میفرمایند:  ۱۴/۶/۱۳۷۸

"اين هجوم هاي تبليغاتي كه به شخصيت هاي برجسته و انسان هاي والا و با اخلاق برجسته وارد مي كنند، نشان دهنده اهداف و نيات دشمن است. يك نفر مثل جناب آقاي مصباح... مورد هجوم تبليغاتي قرار مي گيرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوي و مستحكم هر جايي كه باشد، آن جا را دشمن زود تشخيص مي دهد، چون حسابگر است. با مرحوم شهيد مطهري هم همين جور برخورد كردند."

انشالله خدا توفیق استفاده از علم و معنویات ایشان را  به ما اعطا بفرماید  و در مورد ایشان هم مانند سایر علما نشود که  - زبانم لال - پس از فوتشان حسرت بخوریم که دیر شد. دوستان برای آشنایی با تفکر کلی حضرت آیت الله مصباح میتوانند کتاب " گفتار مصباح" را مطالعه کنند ، که مطالعه این کتاب ارزشمند قطعا بسیاری از شبهات برطرف میکند.

حضرت امام خمينى (رض) «به نقل از آيت الله مسعودى خمينى» :

"آقاى مصباح ذوشهادتين است".

حضرت علامه طباطبايى(رض) «به نقل از حجة الاسلام آقاى شيخ اصغرمرواريد» :

"آقاى مصباح از بين شاگردان من مثل انجير مى ماند كه هيچ چيز آن دور ريخته نمى شود".

و نکته آخر اینکه حجت الاسلام رحیمیان از موسسین مجمع روحانیون مبارز که یک تشکل اصلاح طلب است در چند مصاحبه گفته است که امام خمینی به تنها موسسه ای که شخصا دستور کمک مالی می کرد موسسه آقای مصباح بوده است. آیا این با عقل جور در می آید که امام (ره) با آقای مصباح مخالف باشند و از سوی دیگر موسسه ایشان تنها موسسه ای باشد که امام عزیز به آن «شخصا» دستور کمک مالی می داده اند؟!

منبع : شيعه سياسي




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-128.html )