عنوان خبر:عدم ثبت حساب یارانه های 75 هزار خانوار گلستان
پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 23:31:51


استاندار و رئیس ستاد هدفمند کردن یارانه ها در گلستان اظهار داشت:
بیش از 75 هزار سرپرست خانوار، موفق به ثبت شماره حساب خود در سامانه وزارت رفاه نشدند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مهندس جواد قناعت پیش از ظهر پنجشنبه در نشست این ستاد افزود: تاکنون 493 هزار و 845 خانوار، اطلاعات اقتصادی خود را وارد سامانه مرکز  آمار کردند و شماره حساب 419 هزار  و 414 سرپرست خانوار ثبت شده است.

وی افزود: با گذشت 38 روز از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، شاهد طی شدن روند عادی، بدون التهاب و بحران این قانون در کشور و استان هستیم.
وی گفت: این در حالی است برخی عناصر جریان فتنه داخل کشور و سلطه جویان کشور های غربی در سایتها و خبرگزاریهای مختلف از اجرای این قانون ابراز نگرانی کرده که سم پاشی ها و بمباران های مسموم آنها هیچ نتیجه ای در برنداشته و حتی نتیجه معکوس داشته است.

وی به مسئولان دستگاههای اجرایی استان یاد آورشد: دقت لازم را در ادامه اجرای این قانون داشته  تا مشکلی در استان بویژه برای شب عید هم استانیها ایجاد نشود.


قناعت اظهارداشت: وجود برخی مشکلات کوچک در فرآیند اجرای این اقدام بزرگ اقتصادی، طبیعی است و از اینکه شاهد اجرای آرام آن در کشور هستیم، خدا را شاکریم.


وی مسئولان اجرایی استان را به برگزاری جلسات چند جانبه، ارتباط با رسانه ها و مطبوعات بویژه صدا وسیما و انجام مصاحبه در حیطه فعالیت خویش برای بیان مزایا و محاسن اجرای این قانون فرا خواند.


قناعت گفت: مهم آن است که هر دستگاه اجرایی فعالیتهای مرتبط را به نحو احسن انجام دهد و تنها آن بخشهایی که از عهده استان خارج است، برای پیگیری در سطح ملی  به استاندار ارجاع داده شود.


در این جلسه تاکید شد با توجه به فرارسیدن زمان پرداخت مرحله دوم یارانه های نقدی، پیگیریهای لازم برای بازگشایی سامانه وزارت رفاه داشته تا مشکلات موجود در این زمینه هرچه سریع تر برطرف شود.


از دیگر مصوبات این جلسه برگزاری جلسه ای با محوریت معاونت برنامه ریزی و با حضور دستگاههای سیاسی، امنیتی، بازرگانی و جهاد کشاورزی برای تامین مرغ شب عید هم استانیها بوده است.


برگزاری جلسه با محوریت معاونت سیاسی امنیتی برای شناسایی شرکتها و کارخانجات متاثر و آسیب  دیده از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و تبدیل وضعیت آنها به احسن و در صورت نیاز پیگیری از طریق مرکز نیز از مصوبات این جلسه بود.


همچنین بر برگزاری جلسات چند جانبه دستگاههای اجرایی با یکدیگر برای رفع مشکلات احتمالی و استانی ناشی از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها تاکید شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1280.html )