عنوان خبر:گمرك اينچه برون رتبه دوم كشور در رضايت مندي مراجعين را كسب كرد
پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 23:34:20


مديركل گمركات گلستان ،گمرك اينچه برون را يكي از 10 گمرك مهم كشور دانست و گفت:
اين گمرك سيستم آسيكودا (سيستم پردازش خودكار اطلاعات گمركي كه درايران نظام گمركي اطلاعات رايانه اي نامگذاري شد) را اجرايي كرده واين امر سبب رضايت مندي 5/92 درصدي مراجعين به گمرك را داشته است.



به گزارش خبرنگار ايرنا، ' شهريار شهرياري ' روز پنجشنبه به مناسبت ششم بهمن روز جهاني گمرك در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين رضايتمندي بالاترين ميزان رضايتمندي مراجعين به گمرك محسوب مي شود بطوريكه اين گمرك رتبه دوم را در بين گمركات كشور كسب كرد.
به گفته وي گمرك اينچه برون گنبدكاووس در سال آينده به دستگاه پيشرفته ايكس ري خودرويي مجهز مي شود.
شهرياري گفت : با بهره برداري از اين دستگاه علاوه بر بازرسي و كنترل كالاي كاميون و كانتينر، صادرات و واردات كالا بدون هيچگونه مشكلي و در كمترين زمان ممكن جابجا مي شود.
وي گفت: ترخيص خودرو و همچنين استقرار سگ هاي مواد ياب در گمرك اينچه برون از برنامه هاي اين اداره كل براي سال 90 مي باشد.
به گفته شهرياري ، گمرك اينچه برون يكي از محدود گمركات كشور است كه مجوز لازم را براي ترخيص پارچه اخذ كرده است .
وي، راه اندازي سامانه پيام كوتاه براي اطلاع رساني به موقع به بازرگانان را از برنامه هاي سال آينده گمركات استان گلستان دانست.
مدير كل گمركات استان گلستان همچنين از اخذ مجوز براي اجرايي كردن مصوبه دولت براي فعاليت گمرك بندر تركمن در سال اينده خبر داد و گفت: با اخذ مجوز براي فعاليت گمرك بندرتركمن در سال اينده اين گمرك به عنوان يكي از گمركات فعال واردات و صادرات استان خواهد شد.
وي به افزايش 100 درصدي صادرات از گمركات استان گلستان اشاره كرد و اعتماد سازي براي صادركنندگان ، كوتاه كردن تشريفات گمركي ، ارزيابي كالا در محل انبار تجار به عنوان يك ابتكار براي تسهيل در صادرات و ايجاد پايانه هاي مختلف در شهرستانها را از علل اين افزايش دانست.
شهرياري در خصوص ارزش صادرات در 10 ماهه امسال گفت: ارزش صادرات در اين مدت 77 ميليون و 99 هزار و 601 دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه 11 درصد رشد داشته است.
وي افزود:در اين مدت 108 هزار و 642 تن كالا صادر شده كه نسبت به مدت مشابه قبل 2درصد افزايش داشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1282.html )