عنوان خبر:قرآن مملو ازحقايقي است كه مي تواند تمام نيازها را پاسخگو باشد
شنبه 9 بهمن 1389 - 22:04:15


رييس مركز توسعه وترويج فعاليت هاي قرآني كشور، بزرگترين مشكلات جهان امروز را فقدان محتواي كافي براي پركردن نيازهاي روحي و معنوي انسان خواند وگفت: قرآن مملو ازحقايقي است كه مي تواند تمام اين نيازها را پاسخگو باشد.



حجت الاسلام و المسلمين 'حميد محمدي' جمعه شب در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي 'سيماي انسان در قرآن' در تالار فخرالدين اسعد گرگاني اظهارداشت: اين پاسخگويي به شرطي است كه اين حقايق در قالب هاي جذاب موسيقيايي ارائه شود.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان آيه اي از قرآن در مورد قسم، اضافه كرد: هر متكلمي براي تاكيد برسخن خود از قسم استفاده مي كند.
وي، با بيان اينكه انساني كه قرآن ترسيم مي كند، انساني عجيب است، افزود: تركيب آزادي و عقل، قدرت انتخاب مي آورد و قدرت انتخاب مسئوليت آور است.
حجت الاسلام محمدي، با اشاره به اينكه رفتن به سوي درجات عالي و رسيدن به آن و ورود به بهشت دو شرط دارد، تصريح كرد: ايمان و عمل صالح از شرط هاي رسيدن به سوي درجات عالي است.
رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور با بيان اينكه ايمان ركن اساسي براي ورود به بهشت و عمل صالح انجام كارهاي خوب است، گفت: انسان بايد ايمان بياورد به اينكه عالم ابتدا و آغاز و انتها دارد و انسان بين اين ابتدا و انتها رها نشده است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: انسان بر اساس ايمان به همه پيامبران به خصوص پيامبر خاتم (ص) بايد دست به عمل صالح بزند.
حجت الاسلام محمدي، ترسيم و غنا بخشيدن قرآن كريم به زبان هنرهاي تجسمي را از آرزوهاي 32 ساله انقلاب اسلامي دانست و افزود: قرآن داراي چهار بعد است و در همه ابعاد آن هدايت، راه بخشي، رحمت، بصيرت و راهبري انسان به بهشت فراهم شده و مايه نشاط و شادابي انسان به حضرت حق است.
وي اضافه كرد: قرآن با برخورداري محتواي عظيم و غني و سراسر معجزه و هنر، در اختيار ما قرار دارد و مي توانيم با آن جوامع انساني را سرشار از حقيقت كنيم.
حجت الاسلام محمدي، يكي از اعجازهاي قرآن را موسيقي و آهنگ دلنشين آن بيان كرد و افزود: صوت و هنر زيباي قرآن، كافران را مسلمان مي كند.
وي ادامه داد: موسيقي در قرآن اصالت دارد و خودش هدف است و البته از هنرهاي بسيار زيادي در قرآن كريم استفاده شده است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: نسل امروز ما به شدت محتاج است تا اين حقايق بلند قرآن در قالب جذاب ارائه شود.
به گفته وي، قرآن از طريق معارف بلند در عقل ها نفوذ مي كند و هر كس به قرآن متوسل شود، حتما عقل او نيز در اختيار و اشراف قرآن قرار مي گيرد.
رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور، با بيان اينكه معارف بلند قرآن عقل ها و قلب ها را تسخير خود مي كند، افزود: در جهان امروز به شدت محتاج هستيم تا عقل ها و قلب ها را در اختيار اين معاني لطيف قرآن قرار دهيم و تاثيري كه قرائت و تلاوت قرآن در انسان مي گذارد انسان به آن جذب مي شود و آن را جذب مي كند.
وي يادآور شد: وجود اين هنرهاي متعدد در قرآن كريم مي تواند خود سرمشق بزرگي براي ما در قسمت هاي نمايشي، موسيقي و تجسمي باشد.
حجت الاسلام محمدي، با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن در گلستان، اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره تبديل به ده ها جشنواره متوالي شود و حضور خود را تداوم ببخشد.
رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور افزود: امروز همه هنرمندان به خصوص هنرمندان استان گلستان، وظيفه بلندي بر عهده دارند تا با بهره مندي از قرآن كريم آثار خوبي را ارائه كنند.
وي ادامه داد: قرآن كتابي براي هدايت انسان به سوي خداست و اگر انسان در تشخيص خود دچار مشكل نشود، مي تواند به درجه بالايي دست يابد و درجات عالي بهشت را طي كند.
رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور يادآور شد: انسان به اندازه تمسك به آيات قرآن و عمل به آنها، درجات خود را در بهشت رقم خواهد زد و به نسبت دوري از قرآن، درجات جهنم را كسب مي كند.
وي در پايان با ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره گفت: نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن گامي مثبت در جهت گسترش فرهنگ قرآني است.
به گزارش ايرنا نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي 'سيماي انسان در قرآن' با حضور هنرمندان داخلي وخارجي از دوم تا هشتم بهمن ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني مركز استان گلستان برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1305.html )