عنوان خبر:زبان هنر بهترين ابزار براي انتقال آموزه هاي قرآن
شنبه 9 بهمن 1389 - 22:16:34


دبير نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي "سيماي انسان درقرآن"،زبان هنر را يك زبان بين المللي دانست و گفت: با اين زبان مي توان با هنرمندان جهان ارتباط بصري ايجاد و آموزه هاي قرآني را به آنها منتقل كرد.



'غلامرضا منتظري' شامگاه روز جمعه در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن در تالارفخرالدين اسعدگرگاني اظهارداشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي انتظار مي رفت قرآن كريم در متن زندگي به زيباترين جلوه رخ نمايي كند تا همگان بتوانند از اين سرمايه بيكران بهره گيرند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان در ادامه با اشاره به اينكه با حضور حجت الاسلام محمدي، رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني، قلمرو نويني در فعاليت هاي قرآني فراهم آمد، افزود: اگر بر اين باوريم كه قرآن كتاب زندگي و نسخه بي بديل حيات بشري است، بايد اين پيام ها به بهترين زبان براي خوش سيرتي انسان بيان شود.
منتظري عصر حاضر را عصر سرمايه گذاري بر روي چشم ها دانست و اضافه كرد: به هر اندازه كه بر روي چشم ها سرمايه گذاري شود مانايي بيشتري خواهد داشت.
وي همچنين با اشاره به ارسال 820 اثر از سراسر كشور و ساير كشورها، به دبيرخانه نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن در گلستان، گفت: 310 اثر براي ارزيابي نهايي به جشنواره راه يافت و به مدت يك هفته به نمايش گذاشته شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان ادامه داد: از برگزيدگان گرايش هاي مختلف اين جشنواره در مراسم ويژه اي در اسفندماه سال جاري با حضور رييس جمهوري و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تهران تجليل مي شود.
نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي سيماي انسان در قرآن از روز شنبه (دوم بهمن ماه) به مدت يك هفته در تالار فخرالدين اسعدگرگاني برگزار شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1308.html )