عنوان خبر:فرمانده سپاه ‌گلستان : كرسي‌هاي آزاد‌انديشي موجب اصلاح عملكردها مي‌شود
جمعه 24 ارديبهشت 1389 - 17:03:50


فرمانده سپاه نينوا استان گلستان گفت: چنانچه كرسي‌هاي آزاد‌انديشي در مراكز علمي به نحو صحيح بر‌پا شود سبب اصلاح ديدگاه‌ها و اصلاح عملكردها خواهد شد.
محمدحسين بابايي امروز در گرگان با بيان اينكه قرآن كريم مي‌فرمايد شما بهترين قول را انتخاب كنيد، اظهار داشت: بحث ايجاد كرسي‌هاي آزاد‌انديشي در جامعه مبتني بر اعتقادات ديني ما‌ست.



وي تصريح كرد: دين اسلام در مورد موضوعات مختلف از جمله اعتقادي، سياسي، اداره جامعه و مشاركت دادن امور به مردم را به بهترين وجه مورد بررسي قرار داده است.
فرمانده سپاه نينوا استان گلستان گفت: توجه به امور مردم نشانه قوت فرهنگ ديني اسلام به وِيژه مذهب تشيع است.
بابايي با تاكيد بر اهميت بحث كرسي‌هاي آزاد‌انديشي كه سوي مقام معظم رهبري بارها اعلام شده است، خاطرنشان كرد: مقصود از ايجاد كرسي‌هاي آزاد‌انديشي انتخاب بهترين مسيرها و راهكارها براي امور‌ زندگي است.
وي ادامه داد: نتيجه كرسي‌هاي آزاد‌انديشي ايجاد حس مسئوليت در بين دانشجويان فهيم و نسل جوان خواهد شد.
فرمانده سپاه نينوا استان گلستان با بيان ويژگي‌هاي فرهنگ اسلامي نسبت به انديشه‌هاي غربي گفت: علت اينكه در اسلام بر مسئله مشورت كردن تاكيد شده دلالت بر استفاده روش‌هاي صحيح در امر حكومت‌داري و امور اجتماعي جامعه است.
بابايي يادآور شد: توجه به مفاهيم ديني، تجزيه و تحليل مفاهيم و به بحث گذاشتن آن در بين مردم موجب فرهنگ‌سازي مثبت و اصلاح امور مي‌شود.
وي تصريح كرد: در مقابل انديشه‌هاي اسلامي، مدعيان دموكراسي در غرب هيچ گاه مايل نيستند مفاهيم والاي انساني به بحث و گفتگو گذاشته شود.
فرمانده سپاه نينوا استان گلستان اظهار داشت: دنيا غرب با آزاد‌هاي انديشي موافق نيستند بلكه با آزادي عمل كه مبتني بر انديشه‌هاي باطل است اعتقاد دارند.
بابايي گفت: موضوع حجاب در غرب از جمله موضوعاتي است در حالي كه حجاب ناشي از يك انديشه مطهر بوده در بسياري از كشور‌هاي غربي داشتن حجاب ممنوع است.
وي اضافه كرد: غربي‌ها آزادي را در برهنگي كه ناشي از يك انديشه پست حيواني است نه تنها ممنوع نمي‌دانند بلكه عملا آن را ترويج مي‌دهند.
فرمانده سپاه نينوا استان گلستان همچنين با بيان اينكه پيدايش انقلاب اسلامي از جنس نرم بوده و دشمن براي براندازي آن فقط از طريق نرم ممكن است به نتيجه برسد، بر نقش اساتيد به عنوان فرماندهان جنگ نرم تاكيد كرد و گفت: اساتيد دانشگاه‌ها چنانچه خود معتقد به انقلاب اسلامي باشند با توجه به تاثير كلام معلم بر متعلم به خوبي مي‌توانند در تجهيز و تقويت باورهاي نسل جوان و دانشجويان كمك كنند.

منبع : خبرگزاري فارس



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-132.html )