عنوان خبر:افزايش تنوع پخت انواع نان
يكشنبه 10 بهمن 1389 - 22:44:20


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت:
با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برای نخستین بار، تنوع پخت انواع نان در نانوایی های استان افزایش یافت.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سید حمید رضا میرآفتاب ظهر یکشنبه در در کارگروه بررسی راهکارهای ارتقای کیفی نان در استان افزود: با گذشت یک ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و با تحقیقات به عمل آمده در خصوص چگونگی کیفیت نان در این بازه زمانی، نشان می دهد که در استان گلستان سطح کیفیت نان نسبتا افزایش یافته و موجب رضایتمندی عموم قرار گرفته است،

وی افزود: همچنین افزایش کیفیت، کاهش و صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از بروز ضایعات نان، نتیجه اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در گلستان بوده که موجبات رضایت مردم را نیز فراهم ساخته است.

میرآفتاب اظهار داشت: با آزادسازی قیمت نان از این پس نانوایی ها به عنوان عامل تولید نان خود به ارتقای کیفیت روی می آورند و نانوایان رویکردی جدید در پخت نان اتخاذ کرده و خدمات متمایزی را به مردم ارائه می کنند.

وی افزود: اصلاح قیمت آرد و ابتکار عمل ایجاد شده برای نانوایی‌ها، فضای مناسبی برای بهبود کیفیت و حرکت به سمت تولید نان‌های متنوع و با ارزش غذایی بالا‌تر را ایجاد کرده است.
میرآفتاب ادامه داد: شکست انحصاری تولیدی نان بربری (قلاچ) در استان از دیگر آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست  که سبب شده رویکرد پخت نان در استان به سمت تولید نان برتر و با کیفیت سوق یابد.

وی اظهارداشت: کاری که از این به بعد باید بشود آزادسازی و رقابت صددرصد خود نانوایان است یعنی نانوا هر هنری که دارد ارائه کند و ذائقه مردم هم تعیین کننده بازار خواهد بود، لذا عرضه و تقاضا با یکدیگر هماهنگ خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: ضرورت دارد ساختار تولید نان سنتی به مدد به روز کردن فناوری تولید نان و آرد، ارتقای سطح مهارت فعالان و کارگزاران این صنعت، حضور مستمر و مدیریت مالکان و نظارت نهادهای نظارتی نوسازی شود.

میرآفتاب گفت: مهم تر اینکه نباید تولید نان را تنها یک حرفه معطوف به کارگر قلمداد کرد بلکه رویکرد کارآفرینی در تولید نان کیفی باعث خواهد شد تا فعالان این بخش به استفاده از علوم تغذیه و ارتقای تولید نان با کیفیت روی آورند و صد البته

راه بسی دشوار تر از آن است که گمان می رود.

به گفته وی، اهتمام به امر آموزش خبازان راهی دیگر برای ورود به عرصه پخت چند گانه و متنوع نان در استان خواهد بود.

وی افزود: در هفته ارتقاء کیفیت نان اقدامات بسیار زیادی درراستای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آماده سازی بسترهای ارتقای کیفیت نان در استان صورت گرفت اما افزایش سطح کیفی نان در فضای هدفمند کردن یارانه ها یک ضرورت است که باید به طور ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود : امیدواریم که با روند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش نان ، شاهد بهبود بیشتر در کیفیت ، ارتقای بهداشت ، امنیت غذایی و کاهش ضایعات نان در کشور باشیم.

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان در پایان متذکر شد: ساماندهی و ایجاد ساختارهای جدید برای تولید نان با کیفیت و ارتقای آن و تدوین آیین نامه در این بخش، حرکت تدریجی در این مسیر را می طلبد و کیفیت نان افزایش درآمد بیشتر نانوایی ها را به دنبال دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1340.html )