عنوان خبر:120 میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه کردکوی بندرترکمن نیاز است
يكشنبه 10 بهمن 1389 - 22:54:09


معاون راهسازی راه و ترابری استان گلستان اعلام کرد:
برای تکمیل باند شرقی بزرگراه کردکوی - بندرترکمن 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین این اعتبار، ظرف مدت 24 ماه این پروژه به اتمام می رسد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، محمد رحیم هلاکو بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از این طرح افزود: در حال حاضر زیرسازی باند شرقی بزرگراه کردکوی - بندرترکمن با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ساخت بزرگراه کردکوی - بندرترکمن از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان بوده که مطالعات آن در سفر دوم به پایان رسید و در سفر سوم نیز، عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و ترابری آغاز شد.

به گفته وی، بناست این پروژه بصورت بزرگراه توسط شرکت پیمانکاری خانه گستر کتول به اتمام رسد.

هلاکو، طول مجموع این پروژه را، 10 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای ساخت باند شرقی این پروژه مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.

معاون راه و ترابری گلستان تصریح کرد: مهندس هلاکو گفت: ارتباط شهرهای ایران از طریق بزرگراه است و احداث این بزرگراه موجب می شود شمال شهرستان کردکوی به جنوب بندر ترکمن متصل شود.

وی افزود: بندرترکمن، شهرستانی با جاذبه های گردشگری فراوان و تردد محلی بسیار است و همچنین برگزاری مسابقات پاییزه و بهاره اسبدوانی و کشاورزی بودن منطقه، ترافیک بالایی را در سطح شهرستان ایجاد می کند که ساخت این بزرگراه خواهد توانست بخشی از بار ترافیک این شهرستان را کاهش دهد.

به گفته هلاکو، با تکمیل این پروژه، ضریب ایمنی تردد وسایل نقلیه محلی و کشاورزی این دو شهرستان، افزایش پیدا خواهد کرد.

استان گلستان هم اکنون 243 کیلومتر بزرگراه دارد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1345.html )