عنوان خبر:تا آخر سال 90؛ قیمت نان در گلستان افزایش نمی یابد
دوشنبه 11 بهمن 1389 - 20:17:56


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت:
قیمت نان در سال 90 امکان افزایش مجدد نمی یابد و مردم نگران افزایش قیمت نان نباشند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سید حمید رضا میرآفتاب در نوزدهمین جلسه استانی ستاد هدفمند کردن یارانه ها افزود: طی مدت زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور و به تبع آن در استان  گلستان، شاهد کاهش 20 درصدی مصرف آرد و نان در گلستان بوده ایم.

وی افزود: با توجه به اعلام نرخ تضمینی گندم به قیمت 360 تومان و نرخ ملی گندم به قیمت 250 تومان، نرخ آرد نیز بر مبنای آن محاسبه خواهد شد و تا بعد از فصل خرید گندم سال 90 امکان افزایش قیمت مجدد نان وجود نخواهد داشت و جای نگرانی برای مردم نیست.
میرآفتاب، ضمن ارائه گزارشی از تاثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها طی 40 روز گذشته در بخش آرد و نان استان اظهارداشت: مصرف آرد و نان مردم استان با گذشت 40 روز از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بین 10 تا 20 درصد، کاهش یافته و 10 درصد واحدهای نانوایی نیز به دلیل انباشت موجودی قبلی برای دریافت آرد بهمن ماه به اتحادیه های نانوایی مراجعه نکردند.

وی با بیان اینکه خرید آرد توسط نانوایی ها و اتحادیه خبازان در استان طی سه مرحله زمانی صورت می گیرد گفت: واحدهای نانوایی در هر مرحله برای 10 روز آرد، خریداری و در صورت نیاز، دوباره مراجعه می کنند.

میرآفتاب گفت: برای افزایش کیفیت نان نیز طرح نظارتی ویژه و طرح دو پخته شدن نانوایی ها نیز به عنوان طرحی جدید مطرح و با نشستهایی که انجام شده است مقرر شده تا آیین نامه ای جدید و با رویکرد نان برتر برای جلوگیری از بیکاری کارگران تهیه شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1365.html )