عنوان خبر:ايجاد ارتباط الکتریکی بین سمنان و گلستان
دوشنبه 11 بهمن 1389 - 20:36:42


همزمان با دهه فجر با بهره برداری از خط 400 کیلوولت شاهوار - علی آباد ارتباط الکتریکی بین استانهای سمنان و گلستان از طریق شبکه انتقال برق، ایجاد می شود.



به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران سمنانی گفت: همزمان بهره برداری از خط 400 کیلووات شاهرود - علی آباد، پایداری شبکه برق استان سمنان و گلستان افزایش می یابد.

حسن مسلمی اعتبار این پروژه را مبلغ 260 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: خط 400 کیلووات شاهرود - علی آباد امکان تبادل انرژی الکتریکی بین استان های سمنان و گلستان را فراهم می کند و قابلیت اطمینان شبکه سراسری و بهبود پارامترهای کیفی برق مشترکین را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان طول خط 400 کیلوولت شاهرود - علی آباد را 105 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این خط از پست 400 کیلوولت شاهوار شاهرود در استان سمنان آغاز و به پست 400 کیلوولت علی آباد در استان گلستان منتهی می شود و در این مسیر تعداد 358 دستگاه برج از نوع مشبک فولادی نصب شده است.

وی یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه، شبکه برق استان سمنان از طریق خطوط انتقال 400 کیلوولت با استان های تهران، خراسان رضوی، مازندران و گلستان ارتباط می یابد که این امر باعث افزایش چشمگیر قابلیت اطمینان شبکه برق استان سمنان خواهد شد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1374.html )