عنوان خبر:كاهش 20 درصدي مصرف نان
دوشنبه 11 بهمن 1389 - 20:37:34


مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان گفت:
طي مدت زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، شاهد كاهش 20 درصدي مصرف آرد و نان در گلستان بوده‌ايم.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب در نوزدهمين جلسه استاني ستاد هدفمندي يارانه‌ها به مردم استان اميدواري دارد كه نگران افزايش قيمت نان در سال 1390 نباشند.
وي افزود: با توجه به اعلام نرخ تضميني گندم به قيمت 360 تومان و نرخ ملي گندم به قيمت 250 تومان، نرخ آرد نيز بر مبناي آن محاسبه خواهد شد و تا بعد از فصل خريد گندم سال 1390 امكان افزايش قيمت مجدد نان وجود نخواهد داشت و جاي نگراني براي مردم محترم نيست.
ميرآفتاب ضمن ارائه گزارشي از تاثيرات اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها طي 40 روز گذشته در بخش آرد و نان استان اظهار داشت: مصرف آرد و نان مردم استان با گذشت 40 روز از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، بين 10 تا 20 درصد، كاهش يافته و 10 درصد واحدهاي نانوايي نيز به دليل انباشت موجودي قبلي براي دريافت آرد بهمن ماه به اتحاديه‌هاي نانوايي مراجعه نكردند.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان با بيان اينكه خريد آرد توسط نانوايي‌ها و اتحاديه خبازان در استان طي سه مرحله زماني صورت مي‌گيرد، گفت: واحدهاي نانوايي در هر مرحله براي 10 روز آرد، خريداري و در صورت نياز، دوباره مراجعه مي‌كنند.
ميرآفتاب گفت: براي افزايش كيفيت نان نيز طرح نظارتي ويژه و طرح دو پخته شدن نانوايي‌ها نيز به عنوان طرحي جديد مطرح و با نشست‌هايي كه انجام شده است مقرر شده تا آئين‌نامه‌اي جديد و با رويكرد نان برتر براي جلوگيري از بيكاري كارگران تهيه شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1375.html )