عنوان خبر:برنامه‌هاي دهه فجر در روستاها
دوشنبه 11 بهمن 1389 - 20:38:33


مديركل امور روستايي استانداري گلستان گفت:
برنامه‌هاي دهه فجر در روستا بايد همه قشرها را در برگيرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، موسي‌الرضا بخشي اظهار داشت: از همه ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي مجموعه دهياري‌ها و مراكز مؤثر مردمي براي بانشاط‌سازي هرچه شايسته‌تر مراسم سالگرد انقلاب استفاده مي‌شود.
وي با اشاره به از وظايف و مأموريت‌هاي كلي كميته فضاسازي و تزيينات روستايي افزود: يكي از اين وظايف برنامه‌ريزي مناسب براي ماندگارسازي و آشنايي بيشتر آحاد جامعه به خصوص نسل جوان با مكان‌هاي تاريخي دوران انقلاب و حوادث مرتبط با دفاع مقدس است.
مسئول كميته روستايي ستاد دهه فجر استان گلستان خاطرنشان كرد: تشويق و ترغيب كانون‌هاي موثر مردمي و مراكز فرهنگي و تبليغي براي نقش‌آفريني آنان در امر تزيين، چراغاني و آذين‌بندي اماكن ميادين و معابر عمومي به منظور نمايش هنرمندانه نشاط عمومي در مراسم عيد انقلاب از ديگر وظايف اين كميته است.
به گفته وي بهره‌گيري از شيوه‌هاي موثر و جذاب تبليغي در راستاي معرفي آرمان‌ها ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب، چراغاني و آذين‌بندي نماي خارجي روستاها، تزيين مدارس و مساجد و ديگر مكان‌هاي عمومي، نمايش خدمات دولت خدمتگزار و نظام مقدس جمهوري اسلامي در معرض ديد اهالي در قالب بنر پارچه نوشته و ... از جمله برنامه‌هاي پيشنهادي است.
مسئول كميته روستايي ستاد دهه فجر استان گلستان اظهار داشت: با توجه به راهنماي ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي كه از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي ستاد دهه‌فجر شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تهيه شده، ستادهاي دهه‌فجر در بخش‌هاي تابعه هر شهرستان با مسئوليت بخشداران تشكيل مي‌شود.
بخشي گفت: اعضاي ستاد در روستاها همان اعضاي شوراي اسلامي به همراه فرمانده پايگاه مقاومت بسيج روستا و امام جماعت و معتمدين روستا هستند.
مديركل امور روستايي استانداري گلستان تاكيد كرد: در برنامه‌ها و مراسم اين دهه مزاياي قانون هدفمندي يارانه‌ها و جلب مشاركت مردمي تشريح و تبيين و از شيوه‌هاي مؤثر و جذاب تبليغي در راستاي معرفي آرمان‌ها ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي استفاده شود.
وي تصريح كرد: برنامه‌هاي دهه فجر در روستا به گونه‌اي باشد كه همه قشرها اعم از زن و مرد پير و جوان نونهال خانه‌دار و ... را در برگيرد.
بخشي ادامه داد: حتما يك برنامه متمركز جشن با حضور مسئولان با هدف تبيين دستاوردهاي انقلاب و دولت خدمتگزار در روستا و پرسش و پاسخ در راستاي اقدامات صورت گرفته برگزار شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1376.html )