عنوان خبر:مديركل ارشاد گلستان: حجاب عامل صيانت جامعه از فساد است
شنبه 25 ارديبهشت 1389 - 17:38:15


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان گفت: حجاب از جلوه‌هاي رفتاري زن يا مرد مسلمان كه نشانه دينداري و عامل صيانت جامعه از فساد و آسيب‌هاي رواني اجتماعي است مي‌باشد.
غلامرضا منتظري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به نقش خانواده در مقابله با انحرافات جامعه اظهار داشت: خانواده مهم‌ترين ركن و نهاد اجتماعي در عرصه‌هاي اجتمايي، سياسي و فرهنگي نقش مهمي در جامعه‌ايي كه امروز با ترافيك فزاينده حوزه فرهنگ از جمله معضلات مواد مخدر، روابط سو اخلاقي، مواد صنعتي و الكل مواجه است، ايفا مي‌كند.



وي تصريح كرد: كودكان آينه‌وار رفتارهاي والدين را تقليد مي‌كنند و الگوي عملي كه خانواده ارائه مي‌دهد مانند نحوه پوشش و حجاب مادر يا پدر، تأثير عميقي بر رفتار كودك دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان گفت: در واقع پدر و مادر با ارائه اعمال و رفتار مناسب و به شكل غيركلامي ارزش‌ها و هنجارهاي سالم را از همان ابتدا در شخصيت كودك ايجاد مي‌كنند.
منتظري افزود: هرچه آگاهي جامعه افزايش پيدا كند در عمل تغييرات فرهنگي كاهش مي‌يابد.
وي با بيان اينكه نوع رفتار و عادتي كه فرد در خانواده كسب مي‌كند، مي‌تواند در رفتار اجتماع موثر باشد، خاطرنشان كرد: خانواده‌ها هر چه‌قدر پايبند به ارزش‌ها باشند تربيت‌يافتگان خانواده نيز در اجتماع پايبندي خود را به هنجارهاي نشان مي‌دهند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان تقليد كوركورانه و گرفتار شدن در بحران هويت را يكي از آفت‌‌هاي كنوني جامعه دانست و گفت: تقليد از يك رفتار ناشايست در برخي اوقات به يك فرهنگ و يك ارزش اجتماعي تبديل مي‌شود.
منتظري يادآور شد: برخي افراد بدحجابي را يك ارزش اجتماعي تلقي مي‌كنند كه اين موضوع به بحران هويتي افراد برمي‌گردد.
وي ادامه داد: اثرات نامطلوب جنگ نرم و شبيخون فرهنگي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي در قالب ماهوراه، سي‌دي و اينترنت در فرهنگ و انديشه نسل جوان تاثيرگذار است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان گفت: بايد آگاهي بخشي جامعه و شناخت معرفتي علمي ارتقا پيدا كند تا رفتارهاي مطابق ارزش‌ها، منطقي و معقول از ما سر بزند.
منتظري شوراي فرهنگ عمومي را به عنوان بالاترين شوراي سياستگذاري و تاثيرگذار در بخش فرهنگ جامعه نام برد و گفت: فعاليت اين شورا نقش بي‌بديل در ارتقاي سطح فرهنگي جامعه دارد.
وي تصريح كرد: اكثر چهره‌هاي فرهنگي موثر استان در اين شورا عضويت دارند و تلاش دارند بر مبناي يك مدل كارشناسي شده و براساس پژوهش‌هاي ميداني در عرصه فرهنگي موثر باشند.
منتظري گفت: شناسايي نيازهاي فرهنگي جامعه در جهت دادن رفتارهاي اجتماعي نقش قابل توجه داشته است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان افزود: كار شوراي فرهنگ عمومي دعوت جامعه به رفتارهاي شايسته و پرهيز از رفتارهاي ناشايست در قلمرو فرهنگ اسلامي است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-140.html )