عنوان خبر:با هم بودن دين و سياست از بركات انقلاب اسلامي است
سه شنبه 12 بهمن 1389 - 22:51:29


نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
يكي از بركات و آثار انقلاب اسلامي در كنار هم قرار گرفتن دين و سياست بوده است.



آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز سه شنبه در مراسم افتتاح متمركز برنامه هاي عمراني اقتصادي، توليدي، فرهنگي و اجتماعي استان گلستان به مناسبت آغاز دهه فجر افزود: اين نظريه كه دين از سياست جداست، يك نظريه اروپايي و كاملا غلط بود كه در جوامع اسلامي نيز حكمفرما شده بود.
وي ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) به عنوان معمار كبير انقلاب اسلامي اين نظريه را شكست.
وي تصريح كرد: آن چه كه امروز انقلاب اسلامي به صحنه آورده است چيز ديگري است كه دنيا نيز بر آن اساس، با چالش ها و بحران هايي رو به رو شده است.
وي ادامه داد: دهه فجر ايام بسيار ارزشمندي است كه در تاريخ كشور ما بي سابقه بوده و اين حادثه نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورهاي اسلامي جهان نيز موج بزرگي همراه با تغيير و تحولات اساسي را به وجود آورده است.
نماينده ولي فقيه در گلستان يكي ديگر از آثار و بركات نظام جمهوري اسلامي را وجود رهبري در جامعه اسلامي دانست و گفت: كسي كه مي خواهد در جامعه اسلامي ايران، رهبر امت اسلامي باشد علاوه بر معيار و ملاك هايي كه در ساير كشورهاي دنيا وجود دارد، بايد يك دين شناس، فقيه و صاحب نظر در مسائل اسلامي نيز باشد.
آيت الله نورمفيدي افزود: يك فرد جامع الشرايط بايد براساس معيارهاي اسلامي تعيين شود و در مسائل فقهي نظراتي دهد كه بتواند در محضر خدا جوابگو باشد.
وي اضافه كرد: رهبر جامعه اسلامي به هيچ وجه نبايد هواي نفس در وجودش باشد و بايد شايستگي و اهليت داشته باشد.
وي در پايان گفت: رهبري ما از جايگاه رفيعي برخوردار است و خوشبختانه بخوبي در برابر خدا و مردم احساس مسئوليت دارد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1406.html )