به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم شب شهادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، یکی از جنبههای زندگی پیامبر(ص) را حیات تبلیغی آن حضرت برشمرد.
وی افزود: تأمل در روشهای فرهنگی و ارتباطی آن موجب شد تا ساکنان عرب با دست کشیدن از باورهای دیرینه و گرویدن به آیینی نو زندگی جدیدی را آغاز کنند.
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد با بیان اینکه تبلیغ پیوند نفوذ و تغییر است و ارتباط تبلیغی منجر به نفوذ و تغییر در باور مخاطب و جامعه می شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) از ابزارهای مناسب، به روز و در عین حال دقیق بهره برده و در نهایت توانست در دل مخاطب نفوذ و شاهد تغییرات در رفتار مخاطبین شود.
وی با اشاره به اینکه سیره رفتاری پیامبر اعظم (ص) از روشهای متنوع تبلیغی بوده که تأثیر ژرف و گسترده حضرت در امر هدایت بشر رابطه مستقیم دارد، تصریح کرد: اگر شیوه های نو و سازگار با زمان و مکان و مخاطب با رفتار درست مبلغ جمع شود، ثمره ارزشمند آن همان هدایت پذیری انسانها و بهره مندی از پاداش عظیم الهی است، هویدا خواهد شد.