عنوان خبر:تبلیغ بهتر نیازمند الگوگیری از سیره نبوی
چهارشنبه 13 بهمن 1389 - 18:53:07


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت:
برای تبلیغ بهتر، عمیق تر و در عین حال مستمر و ماندگار باید از سیره نبوی به عنوان الگوی برتر استفاده کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم شب شهادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، یکی از جنبه‌های زندگی پیامبر(ص) را حیات تبلیغی آن حضرت برشمرد.

وی افزود: تأمل در روشهای فرهنگی و ارتباطی آن موجب شد تا ساکنان عرب با دست کشیدن از باورهای دیرینه و گرویدن به آیینی نو زندگی جدیدی را آغاز کنند.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد با بیان اینکه تبلیغ پیوند نفوذ و تغییر است و ارتباط تبلیغی منجر به نفوذ و تغییر در باور مخاطب و جامعه می شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) از ابزارهای مناسب، به روز و در عین حال دقیق بهره برده و در نهایت توانست در دل مخاطب نفوذ و شاهد تغییرات در رفتار مخاطبین شود.

وی با اشاره به اینکه سیره رفتاری پیامبر اعظم (ص) از روشهای متنوع تبلیغی بوده که تأثیر ژرف و گسترده‌ حضرت در امر هدایت بشر رابطه مستقیم دارد، تصریح کرد: اگر شیوه های نو و سازگار با زمان و مکان و مخاطب با رفتار درست مبلغ جمع شود، ثمره ارزشمند آن همان هدایت پذیری انسانها و بهره ‌مندی از پاداش عظیم الهی است، هویدا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: به یقین هدایت پذیری ماندگار امت اسلام تا ابد وامدار تبلیغ بنیادین پیامبر اعظم است.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: خود را رسول خداوند معرفی کردن، انذار و تبذیر، عدم مقابله با آداب و رسوم منطقی مردم، عدم استفاده از کلمات و واژه های ناپسند، هدایت عمومی و همگانی، بهره مندی از اخلاق قرآن و بر خورداری از سعه صدر راههای تبلیغ پیامبر مکرم اسلام (ص) بوده که بسیار کارگشا و راه گشا در امر تبلیغ بوده است.

وی اذعان داشت: براساس آموزه‌های تردیدناپذیر دینی، هدف پیامبر(ص) و دین جدیدی که عرضه کرد، تأمین سعادت اخروی بشر براساس گونه‌ای خاص از زندگی در این دنیا بوده که پیامبر(ص) باید هم محتوای فکری لازم در این زمینه را  نه تنها برای مردم عصر خود بلکه برای همه بشریت عرضه کرده است.
وی یادآورشد: همچنین زمینه جلب توجه و ایجاد رغبت به این دین و پایبندی به تعالیم و احکام آن را در دل مردم ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بهره مندی از راه روش رسول گرامی اسلام (ص) و تطبیق آنها به روز و استفاده از ابزار و امکانات روز آمد توانسته موفقیتهای خوبی را کسب کند و در آینده نیز بیشتر از این می تواند منشا خیر و برکت باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1426.html )