عنوان خبر:ساعت‌هاي سرنوشت‌ساز/ چهارشنبه سياه قاهره رهبران و مردم معترض را براي "جمعه رحيل" مصمم‌تر كرد
پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 22:44:19


ده روز پس از قيام مردم مصر عليه حسني مبارك، در حالي كه عوامل رژيم تلاش مي‌كنند با ايجاد تفرقه در ميان سران گروه‌هاي معترض و فرسايشي كردن اعتراضات از التهاب موجود بكاهند،‌ حملات مأموران پليس و امنيتي مبارك با لباس‌هاي مبدل به تظاهرات،‌ مردم و رهبران آن‌ها را مصمم‌تر كرده، به‌طوري كه اعلام كردند مذاكره با چنين رژيمي منتفي است.



به گزارش رجانيوز، تعدادی از اوباش مزدور رژیم مبارک که به تظاهرکنندگان حمله کردند، توسط مردم دستگیر و تحویل نیروهای ارتش مصر شدند.

اين افراد در جریان حمله به مردم معترض، اسلحه، باتوم و خنجر در اختیار داشتند. مدارک و کارت های شناسایی اوباش بازداشت شده نشان می دهد که بسیاری از آنها از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی مصر هستند.

شاهدان عینی به خبرنگار العالم گفتند که اوباش بازداشت شده، تحویل نیروهای ارتش مصر می شوند.

اين در حالي است كه مزدوران مبارك ساختمان محل استقرار شبكه‌هاي تلويزيوني را تخليه كرده‌اند.

مردم مصر می گویند که فردا (جمعه) روز بزرگی برای آنان و کشورشان خواهد بود.

قطعا" تظاهرکنندگان برای رساندن خود به میدان التحریر با مشکلاتی روبه رو خواهند بود چرا که نیروهای آشوبگر و مزدوران طرفدار حسنی مبارک در ورودی های منتهی به این میدان مستقر شده و تلاش خواهند کرد که معترضان وارد میدان نشوند.

"احمد شفیق " که از سوی مبارک مامور تشکیل کابینه جدید مصر شده است، ساعتی قبل در نشستی مطبوعاتی، درباره حوادث دیروز میدان التحریر ابراز تاسف و از مردم عذرخواهی کرد و گفت که دستور تحقیق درباره این حوادث را خواهد داد.

با وجود تعهد شفیق درباره تضمین سلامت تظاهرکنندگان، تاکنون هیچ اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته است.

در عين حال، ده‌ها هزار نفر از مردم این شهر برای حضور در تظاهرات سرنوشت ساز روز جمعه آماده حرکت به سوی قاهره می شوند.

صدها هزار نفر از معترضان به رژیم حسنی مبارک نیز ساعتی پیش حرکت خود را از مقابل بزرگ ترین مسجد اسکندریه بسوی میدان شهدای این شهر آغازکردند. شماری از نیروهای ارتش مصر ازجمله افسران و عده ای از صاحبان حرف و علمای الازهر به جمع تظاهرکنندگانی پیوسته اند که خواهان سرنگونی مبارک هستند.

تظاهرکنندگان از حوادث دیروز میدان التحریر شهر قاهره و برخوردهای خشونت بار نیروهای مزدور مبارک با آنان خشمگین هستند و این موضوع ناآرامی ها را در شهر اسکندریه تشدید کرده است.

شمار شرکت کنندگان در تظاهرات امروز اسکندریه از مرز نیم میلیون نفرگذشته و این در حالی است که دهها هزار نفر از ساکنان اسکندریه تصمیم دارند خود را به قاهره برسانند و به صفوف مردم در میدان التحریر بپیوندند تا از آنان حمایت کنند.

این گزارش حاکی است که راه های منتهی به قاهره مسدود شده و حتی برای جلوگیری از حرکت خروشان مردم خشمگین بسوی پایتخت مصر، راهها و جاده ها را اوباش هوادار مبارک تخریب کرده اند.

مسئولان مصری با متوقف کردن حرکت قطارها درتلاشند تا از رفتن مردم اسکندریه به قاهره برای شرکت در راهپیمایی گسترده و سرنوشت ساز فردا جمعه جلوگیری کنند.

تظاهرکنندگان در اسکندریه خواهان سرنگونی مبارک هستند و تاکید دارند مادامیکه وی از قدرت به زیر کشیده نشود، حاضر به بازگشت از خانه ها نیستند. تظاهرکنندگان کشته شدن افراد بیگناه در میدان التحریر را محکوم می کنند و از حوادث دیروز بسیار خشمگین هستند.

مخالفان پس ازچهارشنبه سیاه: بانظام مبارک مذاکره نمی کنیم

رهبران گروه های مخالف، سیاستمداران و فعالان مصری، حمله نیروهای امنیتی و مزدوران رژيم مبارک به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در چهارشنبه سیاه را جنایت علیه ملت مصر دانسته و تاکید کردند که با اين رژيم هیچ مذاکره‌ای نمی کنند.

کریمه الحفناوی از رهبران جنبش کفایه هم در گفت و گو با شبکه العالم، اظهار داشت: با رژیم کنونی هیچ مذاکراتی نمی کنیم. اظهارات اخیر مبارک نتیجه ای جز افزایش مخالفانش نداشت؛ مبارک باید محاکمه شود.

عصام العریان از رهبران اخوان المسلمین نيز دو روز آینده را برای مصر و خاورمیانه تعیین کننده دانست و گفت: رژیم مبارک با حمله به تظاهر کنندگان، علیه ملت مصر مرتکب جنایت شد.

وی با بیان اینکه خواست همه مردم مصر کناره گیری مبارک از قدرت است، تاکید کرد: مصر درگیر مبارزه ملت با سارقان آزادی است و ما با هرگونه دخالت آمریکایی یا خارجی در امور مصر مخالفیم.

سعد عبود نماینده سابق مجلس مصر هم گفت: مردم مصر حرکت به سوی میدان التحریر برای همراهی با تظاهر کنندگان میدان التحریر را آغاز کردند. خواست ملت مصر رفتن مبارک نیست، بلکه محاکمه اوست.

تکذیب دیدار مخالفان نظام مبارک با عمر سلیمان

در عين حال، رییس حزب الغد، هرگونه دیدار مسوولان این حزب با عمر سلیمان معاون رییس جمهور مصر را تکذیب کرد. ایمن نور امروز اظهار داشت: از ملت مصر می خواهم برای پس گرفتن حق مسلم خود در برگزاری تظاهرات، به سوی میدان التحریر حرکت کنند. با توجه به حمله مزدوران مبارک به تظاهر کنندگان، دیگر هیچ گونه مذاکراتی با این رژیم پذیرفتنی نیست.

ایمن نور تاکید کرد: علی‌رغم درخواست های مکرر تظاهر کنندگان در میدان التحریر، ارتش از جان مردم در این میدان محافظت نکرد.

رییس حزب الغد تصریح کرد: مزدوران مبارک همچنان در حال پرتاب بمب های آتش زا به سمت تظاهر کنندگان در میدان التحریر هستند.

وی خاطر نشان کرد : "از رژیم مبارک می خواهم عاقلانه عمل کند و به نمایش مسخره خود در به کارگیری مزدوران برای حمله به مردم پایان دهند."

تجمع بیش از یک میلیون نفر در میدان التحریر

شمار تظاهر کنندگان مصری در میدان التحریر در مرکز قاهره، از مرز یک میلیون نفر گذشت.

بیش از یک میلیون نفر در این میدان هستند که به طور گسترده از مناطق مختلف آمده اند، آنها علاوه بر سرنگونی رژیم حسنی مبارک، خواهان محاکمه مسئولان این رژیم و اعدام مبارک هستند.

مردم از سایر استانها نیز به قاهره آمده و در حال ورود به میدان التحریر هستند و تعدادی از مزدوران مبارک نیز به محل موزه مصر درکنار میدان وارد شده اند که نیروهای مسلح آنها را از محل موزه دوره کرده اند.

بر اساس این گزارش، مزدوران مبارک درچارچوب گروه‌هایی، درحال سازماندهی هستند.

تظاهرات کنندگان اکثر خیابان‌های منتهی به میدان التحریر را درکنترل خود دارند و هم اکنون ده‌ها هزار نفر برای ادامه تظاهرات وارد این میدان می شوند.

زخمی ها همچنان در میدان هستند و امداد رسانی های اولیه به آنها ادامه دارد، و درخواست می شود که پزشکان بیشتری با تجهیزات پزشکی برای درمان آنها به میدان التحریر بیایند.

ارتش بیشتر در اطراف میدان حضور دارد و در تلاش است تا منطقه ای حائل بین تظاهرکنندگان و مزدوران مبارک ایجاد کند.

48 ساعت سرنوشت ساز در تاریخ مصر و خاورمیانه

مردم مصر با تاکید بر ادامه تظاهرات ضد نظام حاکم برای برکناری مبارک، قصد دارند ظرف 48 ساعت آینده، سرنوشت جدیدی را برای کشور خود و خاورمیانه رقم بزنند.

حمله نیروهای امنیتی و مزدوران مسلح مبارک به تظاهرکنندگان مصری در چهارشنبه سیاه، عزم مردم را برای ادامه اعتراضات تا سرنگونی مبارک بیشتر کرده است، به صورتیکه با توجه به برگزاری تظاهرات فردا تحت عنوان "جمعه رفتن"، 48 ساعت آینده در تاریخ مصر و خاورمیانه بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

این درحالی است که مزدوران و نظامیان مسلح نظام مبارک دیروز با لباس غیرنظامی به مردم حمله کرده و بیش از هزار نفر را زخمی و ده ها تن را کشتند؛ تا با ایجاد رعب و وحشت بین مردم، آنان را از ادامه پافشاری بر مطالبات خود باز دارند.

یکی از نیروهای پلیس که سلاح داشته و تیراندازی می کرده است، دستگیر شده است و تعداد زخمی ها 1500 نفر فراتر رفته، و آمار دقیق کشته ها و مجروحان در دست نیست.

خبرنگار العالم در اسکندریه هم گزارش داد که تظاهرات میلیونی مردم بصورت پراکنده آغاز شده است، و این شهر تا ساعتی دیگر شاهد تظاهرات گسترده ای خواهد بود که از میدان القائد ابراهیم آغاز خواهد شد، و چه بسا شاهد تحصن نامحدود در میدان شهدا در منطقه محطه مصر باشیم.

قرار است فردا جمعه راهپیمایی گسترده ای در مصر و بویژه قاهره تحت عنوان جمعه رفتن برگزار می شود.

صهیونیست ها برای سرکوب مردم مصربه کمک مبارک آمدند

منابع خبری روز پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی برای کمک به رژیم " حسنی مبارک" و قلع و قمع معترضان وارد خاک مصر شده اند.

این در حالی است که سردبیر روزنامه القدس العربی چاپ لندن با انتقاد از ادعای دروغین ارتش مصر در حمایت از مردم این کشور نوشت: اسراییل با هدف حفظ توافقنامه کمپ دیوید برای نگهداشتن حسنی مبارک در قدرت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

"عبد الباری عطوان" با تاکید به اینکه "اوباش نیز مبارک را نجات نخواهند داد"، می گوید: مبارک می خواهد با کشتار مصری های بی گناه که خواستار سرنگونی او هستند؛ در قدرت باقی بماند.

وی تاکید کرد: آنهایی که به قیام کنندگان در میدان التحریر در قاهره یورش می برند، عادی نیستند بلکه گروهی از نیروهای امنیتی هستند که به تحقیر ملت با توسل به وحشیانه ترین شیوه های ارعاب و تهدید و شکنجه عادت کرده اند.

زمانیکه یک میلیون نفر به میدان اصلی قاهره می آیند، این یک همه پرسی مردمی با صدا و تصویر است که نمی توان چشم ها را به روی آن بست و باید به آن تسلیم شد.

عطوان خاطرنشان کرده است: لحن به چالش طلبی مبارک و ارکان حکومت وی در توسل به اقدامات خشونت آمیز و تروریسم بر ضد قیام کنندگان مصری غیر منتظره نبود زیرا مشخص است که رایزنی های مبارک با همپیمانان اسرائیلی اش به ثمر نشسته و ترجمه رایزنی ها با اسراییلی ها نیز خون های ریخته شده بر روی زمین است.

رژیم اسراییل از قیام مردمی در مصر سردرگم شده و برای کمک به این رژیم با تمام وجود وارد عمل شده است و برای نجات آن و جلوگیری از سقوطش تلاش می کند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1436.html )