عنوان خبر:رشد 181 درصدي گازرساني به روستاهاي گلستان
پنجشنبه 14 بهمن 1389 - 23:18:57


مدير عامل شركت گاز گلستان از رشد 181 درصدي گازرساني به روستاهاي اين استان در دولت دكتر احمدي‌نژاد خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، رمضانعلي سنگدويني پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: افتتاح گازرساني به شهرستان مراوه‌تپه در نهمين روز از دهه فجر با حضور معاون وزير نفت و استاندار گلستان صورت مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: با گازرساني به آخرين شهر استان صددرصد شهرهاي استان گلستان از نعمت گاز برخوردار مي‌شوند.
مدير عامل شركت گاز گلستان خاطرنشان كرد: از ابتداي دولت نهم تاكنون پنج شهر استان و 326 روستا كه به ترتيب 25 و 181 درصد رشد را در اين خصوص به خود اختصاص داده‌اند، مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌اند.
سنگدويني گفت: در اين ايام آغاز عمليات اجرايي 63 روستا را در برنامه داريم كه بيشترين سهم از گازرساني روستاها به شهرستان‌هاي آق‌قلا و گنبدكاووس با هزينه‌اي نزديك به 11 ميليارد تومان اختصاص يافته است.
وي ادامه داد: جمعيت بهره‌بردار از اين پروژه نيز 36 هزار نفر هستند.
مدير عامل شركت گاز گلستان گفت: شهرك صنعتي گوزن فارس و گنبدكاووس نيز آماده بهره‌برداري است كه به دلايل تاخير در مجوزها تا پايان سال نهايي مي‌شود.
سنگدويني خاطرنشان كرد: هم اكنون 70 درصد جمعيت روستايي ما گاز دارند و با اين 33 روستايي كه در ايام دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسند 20 هزار نفر ديگر از نعمت گاز برخوردار مي‌شوند.
به گفته وي در مجموع جمعيت كل استان كه از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند هستند به مرز 89 درصد مي‌رسند.
مدير عامل شركت گاز گلستان با بيان اعتبارات شركت اظهار داشت: در مجموع مصوبات دور اول و دوم سفرهاي رياست جمهور به استان 67 ميليارد تومان بود كه تا قبل از دهه فجر 57 ميليارد تومان آن جذب شده است.
سنگدويني با ابراز خرسندي از توفيقات حاصله شركت گاز در استان ادامه داد: در سال همت و كار مضاعف هر پنج روز يك روستا از موهبت گاز طبيعي بهره‌مند شدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1455.html )