عنوان خبر:رهبر معظم انقلاب اسلامي: انعكاس صداي ملت ايران امروز در شمال آفريقا و ديگر نقاط جهان اسلام شنيده مي شود
جمعه 15 بهمن 1389 - 13:35:07


رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان با اشاره به تحولات شمال آفريقا و ديگر نقاط جهان اسلام تاكيد كردند كه اين تحولات، انعكاس صداي ملت ايران است.



به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حضرت آيت الله خامنه اي كه امروز در جمع پرشور نمازگزاران تهراني سخن مي گفتند، با بيان اينكه دهه فجر و 22 بهمن امسال يك شور ديگري دارد، تصريح كردند: ملت ايران پس از سالها مجاهدت مشاهده مي كنند كه انعكاس صداي آنها امروز در مناطق ديگري از جهان اسلام با قدرت و قوت شنيده مي شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: حوادث امروز شمال آفريقا، مصر ، تونس و برخي كشورهاي ديگر براي ملت ايران معناي ديگري دارد؛ معناي خاصي دارد.
حضرت آيت الله خامنه تاكيد كردند: اين همان چيزي است كه هميشه به عنوان بيداري اسلامي به مناسبت پيروزي انقلاب بزرگ ملت ايران گفته مي شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در آغاز همه نمازگزاران عزيز را به رعايت تقوا توصيه كردند و شهادت علي بن موسي الرضا(ع) و رحلت نبي معظم و مكرم اسلام محمد بن عبدالله (ص) و شهادت سبط اكبر حضرت مجتبي(ع) را به مومنان نمازگزار، ملت ايران، شيعيان و مسلمين عالم تسليت گفتند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه خداوند به پيامبر خود نيز بر لزوم رعايت تقوا تاكيد مي كند بيان كردند كه خداوند حتي وجود مقدس پيامبر(ص) را براي رعايت تقوا مخاطب قرار مي دهد.
ايشان خطاب به نمازگزاران فرمودند: خدا را در نظر داشته باشيد و مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود و حتي مراقب افكار و تصورات خود باشيد و اين به معناي تقوا است كه اگر حاصل شود تمام راه هاي بسته گشوده خواهد شد و خداوند متعال در همه مراحل ملتي را كه داراي تقوا است ياري خواهد كرد.
ايشان با تاكيد بر اين كه دهه فجر و 22 بهمن امسال شور و حال ديگري دارد تصريح كردند: مردم پس از سال ها مجاهدت خود مشاهده مي كنند كه انعكاس صداي آن ها و فرياد مظلومانه و قدرتمندانه آن ها امروز در مناطق ديگري از دنياي اسلام با قدرت و قوت شنيده مي شود.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث امروز شمال آفريقا (كشور مصر و تونس) و برخي از كشورهاي ديگر بيان فرمودند: اين حوادث براي ملت ايران معناي خاصي دارد، اين همان چيزي است كه هميشه به عنوان حدوث بيداري اسلامي به مناسبت پيروزي انقلاب بزرگ اسلامي ايران گفته مي شد، خود را نشان مي دهد.
ولي امر مسلمين جهان با بيان اين كه اين دهه اهميت بسياري دارد بيان فرمودند كه در خطبه اول مطلبي را در خصوص انقلاب و در خطبه دوم هم در خصوص مسائل مصر و تونس خواهم پرداخت و سپس به زبان عربي مسلمانان عرب زبان را در سراسر منطقه خطاب قرار خواهم داد.
ايشان تاكيد كردند كه آنچه را كه در مورد انقلاب و اين حادثه عظيم ملت ايران مي گويم براي ما آموزنده و عبرت آموز است، اولا يك تصويري از واقعيت هاي جهان است تا ببينيم مستكبران، زورگويان عالم و قدرت هاي مسلط چه مي خواستند و چه شد؟، دنبال چه بودند؟ اما در عمل چه اتفاقي افتاد؟ سپس دو ويژگي از ويژگي هاي انقلاب كه مربوط به دوره ماست خواهم گفت.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به تصوير وضعيت موجود و مقايسه آن با آن چه كه زورگويان عالم دنبال آن بودند، پرداختند و فرمودند: فاتحان جنگ بين الملل اول و دوم كه عمدتا چند كشور اروپايي و آمريكا بودند در منطقه مهم خاورميانه يك سياست تصويب شده داشتند.
ايشان از دلايل مهم بودن اين منطقه را موقعيت سوق الجيشي آن دانستند و تاكيد كردند كه اين منطقه نقطه اتصال آسيا، اروپا و آفريقا است ، يكي از بزرگترين انبارهاي نفت عالم است و نفت شريان حياتي همه قدرت هاي صنعتي است كه در دنيا مسلط هستند، همچنين ملت هاي اين منطقه داراي تمدن هاي كهن، ريشه دار و با سوابق تاريخي هستند.
ولي امر مسلمين جهان با اشاره به سياست قدرتهاي بزرگ در منطقه تاكيد كردند كه آن سياست عبارت بود از اين كه در منطقه بايد كشورها و واحد هاي سياسي ضعيفي وجود داشته باشند ثانيا با يكديگر مخالفت و دشمني داشته و نتوانند اتحاد داشته باشند.
ايشان تاكيد كردند: شاهد بوديم سياست تقويت ناسيوناليسم عربي، ناسيوناليسم تركي و ناسيوناليسم ايراني را در طول سال هاي متمادي دنبال كردند و كشورهايي كه حاكميت هايشان از لحاظ سياسي و حكامشان دست نشانده و مطيع باشند ايجاد كردند.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند همچنين كشورهايي را ايجاد كردند كه از لحاظ اقتصادي مصرف كننده باشند يعني نفت را تقريبا مفت از چنگشان خارج كنند و پول همان نفت را باز خرج واردات كنند تا كارخانه هاي غربي رونق بگيرند.
ايشان تاكيد كردند آنان به دنبال كشورهايي بودند كه از لحاظ علمي عقب افتاده باشند و اجازه پيشرفت علمي به آنان داده نشود.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند كه اين مسائل سرفصل است و هر كدام از اينها حقيقتا يك كتاب شرح و تفصيل دارد.


ادامه دارد...



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1460.html )