عنوان خبر:تكميلي5/ رهبر معظم انقلاب اسلامي: نخبگان، ملت و مسوولان خوب ايران تا امروز به دشمن اجازه دستيابي به اهدافش را نداده اند
جمعه 15 بهمن 1389 - 14:15:55


رهبر معظم انقلاب اسلامي با يادآوري پايداري ملت ايران در مقابل توطئه هاي دشمن، تأكيد كردند كه نخبگان، ملت و مسوولان خوب ايران تا امروز به دشمن اجازه دستيابي به اهدافش را نداده اند.



حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه خطبه هاي نماز جمعه تهران در مورد تغييرات گسترده ايجاد شده در اثر انقلاب اسلامي ايران توضيح دادند تغييراتي كه اين انقلاب در كشور بوجود آورد به لحاظ عمق و ژرفا تغييرات مهم و اساسي است.
ايشان ادامه دادند: چند مورد از اتفاقاتي كه افتاد را بيان مي كنم، البته همه اين تغييرات را مي دانيد و مي دانيم ، اما خداي متعال نيز در قرآن ما را متوجه خورشيد مي كند و مي فرمايد 'والشمس و ضحيها'، در حالي كه خورشيد در مقابل چشم ما است، با اين حال سوگند ياد مي كند تا ما توجه پيدا كنيم كه اين پديده، اين قدر داراي عظمت است.
مقام معظم رهبري يادآور شدند: پيش از انقلاب نظام حاكم بر كشور، يك نظلام اسلام ستيز عمقي بود كه با ظواهر زياد كاري نداشتند، اما در حقيقت از نظر عمق دنبال زدن ريشه هاي اسلامي مردم بودند.
ايشان ادامه دادند: در اين زمينه مثال ها، شواهد و خاطره هاي زيادي در ذهنم هست كه مجال بيان آنها نيست اما انقلاب درست در نقطه مقابل آنها قرار داشت، به طوري كه اسلام را محور همه چيز و محور مديريت قرار داد و احكام و قوانين اسلامي معيار و ملاك قوانين كشور است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: قبل از انقلاب اسلامي، كشور به لحاظ سياسي وابسته بود يعني حكومت، چه خود محمد رضا، چه دستگاههاي گوناگون، مطيع و منتظر اشاره آمريكا بودند.
مقام معظم رهبري ادامه دادند: شواهد فراواني در اين زمينه هست، به عنوان 'دكتر اميني' به آمريكا رفت به منظور اينكه آمريكايي ها را براي نخست وزيري خود در ايران قانع كند و برگشت و نخست وزير شد اما يكي دو سال بعد، شاه كه با او مخالف بود، به آمريكا رفت كه موافقت آن ها را براي عزل وي از نخست وزيري عزل كند و برگشت و او را عزل كرد. اين وضع مملكت ما بود.
ايشان همچنين افزودند: شاه در بسياري از مسايل، سفير آمريكا و انگليس را به كاخ خود دعوت مي كرد تا تصميم هاي خود را با آنان در ميان بگذارد و اگر آنان مخالفتي مي كردند، آن تصميم ها عملي نمي شد.
آيت الله خامنه اي با بيان اينكه منظور از وابستگي سياسي رژيم وقت، مطيع آمريكا بودن است، فرمودند: قبل از دوره آمريكا نيز، رژيم حاكم مطيع انگليس بود، به طوري كه انگليسي ها رضا خان را آوردند و وقتي ديدند به دردشان نمي خورد، خودشان او را عزل و از كشور بيرون كردند و پسرش را جاي وي آوردند.

ادامه دارد ...

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1466.html )