عنوان خبر:تظاهركنندگان ميدان التحرير يك صدا فرياد 'مبارك برو' را سر دادند
جمعه 15 بهمن 1389 - 14:18:49


هم اكنون صدها هزار معترض مصري كه هر لحظه بر تعداد آنها افزوده مي شود در ميدان التحرير قاهره با سر دادن شعارهايي خواستار سرنگوني مبارك هستند.



گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا بر اساس تصاوير دريافتي از شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي ، معترضان با سر دادن شعارهايي مبني بر لزوم كنار رفتن مبارك از قدرت تاكيد مي كنند كه از حملات اوباش طرفدار دولت هراسي ندارند.
تظاهر كنندگان كه امروز را 'جمعه خروج مبارك' نامگذاري كرده اند فرياد مي زنند كه از نيروهاي امنيتي واهمه اي ندارند و تا سقوط رژيم مبارك به اعتراضات خود ادامه مي دهند.
انتظار مي رود تعداد شركت كنندگان در تظاهرات ضد دولتي در روز جمعه دست كم به همان ميزان مشاركت در راهپيمايي ميليوني روز سه شنبه باشد.
اقدامات خشونت آميز طرفداران دولت در روزهاي اخير، به جاي ارعاب مخالفان، باعث تحريك آنان شده است.
معترضان با تاكيد بر حفظ وحدت ملي در برابر رژيم مبارك خواستار محاكمه همه عاملان جنايت بر ضد مردم مصر و عوامل سركوبگر آن هستند.
مردم فرياد مي زنند :'مبارك گورت را گم كن و برو ... همانطور كه ملك فاروق رفت... ملت از دست تو به ستوه آمده است' ، 'انقلاب .انقلاب تا پيروزي ... انقلاب در همه خيابانهاي مصر' ، 'مبارك كمي غيرت داشته باش و گورت را گم كن'. ' ملت خواستار سرنگوني رئيس است' ، 'همه با هم به سوي ميدان التحرير.'
در همين حال شاهدان عيني گفتند كه مزدوران طرفدار مبارك و گشتي هاي پليس با لباسهاي شخصي در راه هاي منتهي به ميدان التحرير مستقر شده و با استفاده از زور مانع ورود بيشتر معترضان به ميدان التحرير هستند.
خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد كه طنطاوي وزير دفاع مصر و گروهي از فرماندهان ارتش اين كشور وارد ميدان التحرير شده اند تا اوضاع را بررسي كنند.
الجزيره همچنين اعلام كرد كه گروهي از اوباش طرفدار مبارك و نيروهاي پليس به مركز بين المللي اطلاع رساني در قاهره يورش برده اند.
شبكه العربيه نيز گزارش داد كه در شهر اسيوط مصر معترضان دولت مبارك دست به تظاهرات زدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1468.html )