عنوان خبر:تكميلي7/ رهبر معظم انقلاب اسلامي: امروز قدرت‌هاي بزرگ نمي‌توانند ادعاي تاثيرگذاري بر تصميم‌هاي مسوولان ايران را داشته باشند
جمعه 15 بهمن 1389 - 14:21:58


ولي امر مسلمين جهان با تاكيد بر وجود استقلال كامل در ايران افزودند: در حال حاضر هيچ يك از قدرت‌هاي بزرگ نمي توانند ادعا كنند كه كوچك ترين تاثيري در تصميم هاي مسوولان ايران دارند.



به گزارش خبرنگار ايرنا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در ادامه بيانات خود در نماز جمعه تهران تاكيد كردند: اين ايستادگي، استقلال و عزت سياسي بيشترين جذابيت را براي ملت هاي جهان دارد.
ايشان تاكيد كردند: ملت‌ها به اين دليل براي ملت بزرگ ايران احترام ويژه‌اي قايلند كه ايران به استقلال سياسي دست پيدا كرده است.
ولي امر مسلمين جهان ادامه دادند: قبل از انقلاب اسلامي، حكومت سلطنتي بر ايران حاكم بود كه نقطه مقابل آن مردم سالاري است.
ايشان در تبيين تفاوت هاي عمده ساختار نظام حاكم قبل و بعد از انقلاب فرمودند: در حكومت سلطنتي مردم هيچ گونه نقشي نداشتند در حالي كه در حكومت مردمسالاري مردم همه كاره‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ادامه دادند: قبل از انقلاب، حكومت مبتني بر وراثت بود و هنگامي كه حاكم مي‌مرد، نفر بعدي جايگزين آن مي‌شد و مردم هيچ نقشي در انتخاب آن نداشتند؛ در حالي كه حكومت بعد از اتقلاب اسلامي، كاملا انتخابي است و خواست مردم تعيين كننده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: انقلاب اسلامي، فضاي آزاد، انتقاد، تذكر و حتي مخالفت و اعتراض را براي مردم باز كرد به طوري كه در طول 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و حتي سال‌هاي نخست نيز اينگونه بوده است.
ولي امر مسلمين جهان اظهار داشتند: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، علم و فن‌آوري در ايران به صورت كامل به غرب وابسته بود؛ به گونه‌اي كه در برخي موارد، مهندسان نيروي هوايي حتي اجازه نداشتند قطعات هواپيما‌ها را براي يافتن مشكل آن باز كنند، چه رسد به اينكه بخواهند آن قطعات را تعمير كنند، بلكه بايد قطعه را در هواپيما مي‌گذاشتند و براي تعويض يا تعمير به آمريكا مي‌فرستادند.
مقام معظم رهبري تصريح كردند: بخش صنعت در قبل از وقوع انقلاب اسلامي، به صورت كامل بر اساس مونتاژ بود و هيچ ابتكاري دراين بخش صورت نمي‌گرفت اما بعد از انقلاب، خود باوري علمي و اعتماد به نفس ملي با حضور و پرورش دانشمنداني كه اكنون مشابه آنها در برخي رشته ها در دنيا انگشت شمار است، ايجاد شد.
ايشان با يادآوري اينكه 'قبل از انقلاب اسلامي، ايران در مسايل جهان و حتي در مسايل منطقه هيچ‌گونه تاثيري نداشت و نمي‌توانست داشته باشد بلكه كشور تحقير شده اي بود'، خاطرنشان كردند: اما امروز تمام جهان به نفوذ و تسلط ايران اقرار دارند و دايم از حضور ايران در مسايل مختلف سخن مي‌گويند.
ايشان به نقل از يكي از مقام هاي غربي فرمودند: به اعتقاد يك مقام غربي دو چيز است كه اگر در ميان مسلمانان دست به دست بگردد و ملت‌هاي مسلمانان از آن آگاه شوند، تمام اصول غرب، جذابيت خود را از دست مي‌دهد، نخست قانون اساسي جمهوري اسلامي كه حكومتي مردمي و پيشرفته امروزي را ممكن مي‌سازد كه هم متجدد و پيشرفته باشد و هم كاملا ديني است.

ادامه دارد ...



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1469.html )