عنوان خبر:تكميلي 9 و آخر/رهبر معظم انقلاب: پايبندي جوانان به انقلاب اسلامي بسيار قوي است
جمعه 15 بهمن 1389 - 14:52:10


رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنانشان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند:‌ جوان هاي ما ، جوان هايي كه امام (ره ) را نديدند ، دوران جنگ را نديدند و از انقلاب چيزي به يادشان نيست اما التزام و پايبندي آنها به مباني اسلام از بعضي ما پيرمردها بهتر است و قوي ترند.



حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ‌امروز بعد از 32 سال ، نگاه كنيد به جامعه ما ، رفتارها از روز اول اگر اسلامي تر نباشد، حداقل مثل روز اول پيروزي اين انقلاب است .
ايشان با بيان اينكه مسوولان كشور به اسلامي بودن افتخار مي كنند ، فرمودند :‌ در طول اين 32 سال البته خيلي تلاش شد و حتي در داخل تشكيلات حكومتي، كساني بودند و تلاش كردند شايد بتوان راه ها را به صورت زيگزاكي درآورده و تدريجا دور كرده و زاويه بدهند ولي نتوانستند .
وي در بخش ديگري از سخنانشان به مساله مردم سالاري نيز اشاره كردند و اظهار داشتند: ‌از اول امام (ره) اعلام كردند كه بايد مردم نظر بدهند. چه در اصل انتخاب جمهوري اسلامي ، چه در تدوين قانون اساسي ، چه در پذيرش آن قانوني كه در مجلس خبرگان تصويب شده بود ، چه در انتخاب رييس جمهور و مجلس، امام ايستادند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: ‌32 سال از انقلاب مي گذرد با محاسبه رفراندم هايي كه شده است در طول 32 سال ، 33 مرتبه يا 32 مرتبه مردم رفته اند راي دادند و انتخاب كردند و به طور متوسط ، سالي يك انتخاب؛ اين خيلي مهم است .
ايشان ادامه دادند‌: در طول دوران جنگ اين تهران زير بمباران بود اما انتخابات تعطيل نشد. در شهرهايي كه توسط رژيم صدام موشكباران مي شد، انتخابات تعطيل نشد .
رهبر انقلاب اسلامي به فشارهاي برخي در يك دوره از مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره كردند و فرمودند : يك دوره در مجلس فشار آوردند شايد بتوانند به دلايل سياسي خودشان، انتخابات را به تاخير بياندازند و موفق نشدند تا امروز انتخابات جمهوري اسلامي و حضور مردم يك روز تاخير نشده است. اين مردم سالاري است .
خطيب جمعه اين هفته نماز جمعه تهران در ادامه فرمودند: روز اول امام گفتند 'جمهوري اسلامي' و بر سر اين مردم سالاري ايستادند و قبول نكرد كه كسي از مردم سالاري عبور كند . امروز مسوولان كشور از خبرگان رهبري كه رهبر را نصب و عزل مي كنند گرفته تا رياست جمهوري ، مجلس و شوراها منتخبين مردم هستند .
ايشان به جريانات گوناگون اين چند سال نيز اشاره كردند و گفتند :‌جريانات گوناگون نيز سركار آمدند اين طور نبوده است كه ما بگوييم يك جريان ، بلكه گرايشات سياسي از اول تا امروز دراين چند رييس جمهوري كه سركار آمدند كه هر كدامي يك جهت گيري و يك شكل داشتند، اما همه با انتخاب مردم بر سر كار آمدند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان در خصوص عدالت اجتماعي فرمودند :‌ يك نمونه عدالت اجتماعي است كه از اول ، امام (ره ) اعلام عدالت كردند .
ايشان با بيان اينكه عدالت اجتماعي از تمام اين كار ها سخت تر است افزدند: من به شما عرض كنم از حفظ مردم سالاري و بقيه كارهايي كه در جمهوري اسلامي شده است استقرار عدالت اجتماعي كار سخت تري است. نمي گويم كه ما تا امروز توانسته ايم به طور كامل عدالت اجتماعي را مستقر كنيم، هنوز خيلي فاصله داريم .
ايشان ادامه دادند :‌ آن عدالتي كه اسلام از ما خواسته است با آنچه كه امروز در جامعه ما است فاصله زيادي دارد اما حركت به سمت عدالت اجتماعي متوقف نشد و ادامه يافت و روز به روز شديد تر شده است امروز حركت به سمت عدالت اجتماعي از سال هاي قبل و دوره هاي قبل نيز بيشتر است .
رهبر معظم انقلاب يكي از نمونه هاي مهم عدالت اجتماعي را تقسيم و توزيع متناسب فرصت هاي كشور عنوان كردند و افزودند: ‌در نظام هاي غافل از اين حقيقت اجتماعي ، بر روي طبقه و مناطق خاصي از كشور تكيه مي شود در جمهوري اسلامي هر چه پيش مي آييم تا امروز كه 32 سال گذشته اين معنا را قوي تر مي بينيم. روستاها و شهر هاي دور دست در حوزه مراقبت قرار مي گيرند . اين همه مسكن سازي در روستاها و جاده سازي به سمت شهر هاي دور كشور و روستاها و راه هاي ارتباطي ، نيروي برق ، آب مناسب ، تلفن و امكانات زندگي ، اينها در سراسر كشور توزيع شده است .

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1472.html )