عنوان خبر:مشروح بيانات مهم رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران: انعكاس صداي ملت ايران در شمال آفريقا/ احساس حقارت مردم از وابستگي مبارك به امريكا و اسرائيل عامل اصلي خيزش است
جمعه 15 بهمن 1389 - 19:46:42


ولي امر مسلمين جهان در خطبه هاي نمازجمعه امروز تهران با يادآوري شرايط منجر به وقوع انقلاب اسلامي و توطئه هاي دشمن در طول 32 سال گذشته، قيام هاي مردمي در شمال افريقا را انعكاس صداي ملت ايران و در اثر احساس حقارت از وابستگي سران اين كشورها به امريكا و اسراييل دانستند.


[html]
** انعكاس صداي ملت ايران امروز در شمال آفريقا و ديگر نقاط جهان اسلام شنيده مي شود
به گزارش ايرنا، حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي خطبه هاي اول نماز جمعه تهران، همه نمازگزاران عزيز را به رعايت تقوا توصيه كردند و شهادت علي بن موسي الرضا(ع) و رحلت نبي معظم و مكرم اسلام محمد بن عبدالله (ص) و شهادت سبط اكبر حضرت مجتبي(ع) را به مومنان نمازگزار، ملت ايران، شيعيان و مسلمين عالم تسليت گفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي در مورد لزوم رعايت تقوا بيان كردند كه خداوند حتي وجود مقدس پيامبر(ص) را براي رعايت تقوا مخاطب قرار مي دهد.
ايشان خطاب به نمازگزاران فرمودند: خدا را در نظر داشته باشيد و مراقب اعمال، رفتار و گفتار و حتي افكار و تصورات خود باشيد.
رهبر انقلاب اسلامي ادامه دادند اگر تقوا حاصل شود، تمام راه هاي بسته گشوده خواهد شد و خداوند متعال در همه مراحل، ملتي را كه داراي تقوا است، ياري خواهد كرد.
ايشان با تاكيد بر اين كه دهه فجر و 22 بهمن امسال شور و حال ديگري دارد تصريح كردند: امروز مردم پس از سال ها مجاهدت مشاهده مي كنند كه انعكاس صداي آن ها و فرياد مظلومانه و قدرتمندانه آن ها در مناطق ديگري از دنياي اسلام با قدرت و قوت شنيده مي شود.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حوادث امروز شمال آفريقا (كشور مصر و تونس) و برخي از كشورهاي ديگر بيان فرمودند: اين حوادث براي ملت ايران معناي خاصي دارد، اين همان چيزي است كه هميشه به عنوان پديد آمدن بيداري اسلامي به مناسبت پيروزي انقلاب بزرگ اسلامي ايران گفته مي شد.
ولي امر مسلمين جهان با بيان اين كه دهه فجر اهميت زيادي دارد، فرمودند كه در خطبه اول به مطالبي در مورد انقلاب اسلامي و در خطبه دوم هم در خصوص مسائل مصر و تونس خواهم پرداخت و سپس به زبان عربي مسلمانان عرب زبان را در سراسر منطقه خطاب قرار خواهم داد.
ايشان تاكيد كردند كه آنچه را كه در مورد انقلاب و اين حادثه عظيم ملت ايران مي گويم، براي ما آموزنده و عبرت آموز است، اولا يك تصويري از واقعيت هاي جهان است تا ببينيم مستكبران، زورگويان عالم و قدرت هاي مسلط چه مي خواستند و چه شد؟، دنبال چه بودند اما در عمل چه اتفاقي افتاد؟ سپس دو ويژگي از ويژگي هاي انقلاب را كه مربوط به دوره ماست، خواهم گفت.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به تصوير وضعيت موجود و مقايسه آن با آن چه كه زورگويان عالم دنبال آن بودند، پرداختند و فرمودند: فاتحان جنگ بين الملل اول و دوم كه عمدتا چند كشور اروپايي و آمريكا بودند، در منطقه مهم خاورميانه يك سياست تصويب شده داشتند.
ايشان از دلايل مهم بودن اين منطقه را موقعيت سوق الجيشي آن دانستند و در توضيح ويژگي هاي آن، تاكيد كردند كه اين منطقه نقطه اتصال آسيا، اروپا و آفريقا است، يكي از بزرگترين انبارهاي نفت عالم است و نفت شريان حياتي همه قدرت هاي صنعتي است كه در دنيا مسلط هستند، همچنين ملت هاي اين منطقه داراي تمدن هاي كهن، ريشه دار و با سوابق تاريخي هستند.
ولي امر مسلمين جهان در مورد سياست قدرت هاي بزرگ در منطقه تاكيد كردند كه سياست آنها اين بود در منطقه بايد كشورها و واحدهاي سياسي ضعيفي وجود داشته باشند كه با يكديگر مخالفت و دشمني داشته و نتوانند متحد باشند.
ايشان تاكيد كردند: آنها سياست تقويت ناسيوناليسم هاي عربي، تركي و ايراني را در طول سال هاي متمادي دنبال كردند و كشورهايي را كه حاكميت هايشان از لحاظ سياسي و حكام شان دست نشانده و مطيع باشند، ايجاد كردند.
رهبر انقلاب تاكيد كردند همچنين كشورهايي را ايجاد كردند كه از لحاظ اقتصادي مصرف كننده باشند كه نفت را تقريبا مفت از چنگشان خارج كنند و پول همان نفت را باز خرج واردات كنند تا كارخانه هاي غربي رونق بگيرند.
ايشان تاكيد كردند آنان به دنبال كشورهايي بودند كه از لحاظ علمي عقب افتاده باشند و اجازه پيشرفت علمي به آنان داده نشود.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند كه اين مسائل سرفصل است و هر كدام از اينها حقيقتا يك كتاب شرح و تفصيل دارد.

** ظهور و حضور امام خميني (ره ) تقدير خداوند بود

حضرت آيت الله خامنه اي‌ با يادآوري اينكه استراتژيست هاي غربي با هزاران ساعت مطالعه، فكر و برنامه ريزي براي منطقه سياست گذاري كرده و آدم هايي را معين و به وسيله آنها كار ها را انجام دادند، اظهارداشتند:‌‌ با اين تحليل مي شود رفتار رضا خان، محمد رضا و مصطفي كمال تركيه و ديگران را تحليل كرد.
ايشان همچنين افزودند: غربي ها تلاش كردند كه مردم منطقه را از نظر فرهنگي، مقلد محض اروپايي ها، از نظر نظامي ذليل و آسيب پذير، از نظر اخلاقي فاسد، ‌از نظر مذهبي كاملا سطحي و قانع به مذهب فردي و احيانا مذهب تشريفاتي نشان دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ادامه دادند: آنها تا قبل از پيروزي انقلاب جز در برهه هاي كوتاهي از زمان مثلا در مقطعي از تاريخ كه حكومت مردمي در مصر و يا در ايران هم به طور ديگر ايجاد شد، عموما به طور مطلق در تمامي بخش ها پيشرفت كردند.
مقام معظم رهبري اظهارداشتند‌: ناگهان حادثه بزرگ و انفجار عظيمي رخ داد و اوضاع آنها (غربي ها) را برهم ريخت، به طوري كه يك مرد عالم برجسته، حكيم، فقيه، مجاهد، شجاع، خطر پذير و نافذ الكلمه در ملت ايران به نام امام خميني (‌ره) ظهور كرد كه اين ظهور و حضور تقدير خداوند متعال بود.

** طراح، نقشه كش و مدير صحنه فتنه 88 بيرون از مرزهاي ايران بود و هست

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه بيانات خود با يادآوري فرآيند وقوع انقلاب اسلامي ايران افزودند: مردم ايران آماده بودند، خطرها را به جان خريدند، وارد ميدان شدند، جان و مال شان را دادند و امتحان خوبي پس دادند.
ايشان اظهار داشتند: اين انقلاب همه محاسبات غرب را دچار اختلال كرد. انقلاب اسلامي در ايران قوي ظاهر شد و قوي ادامه پيدا كرد، يعني اينطور نبود كه سال اول و دوم يك هيجاني پديد آيد و سپس تمام شود، بلكه ادامه پيدا كرد كه من بعدا در مورد اين ادامه و استمرار عرايضي دارم كه عرض خواهم كرد.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند: امام مثل كوه ايستاد، ملت همه پشت سر امام مثل كوه استوار ايستادند، جبهه دشمن هم هر چه توانست تلاش كرد و هر كاري از دست شان بر مي آمد، از جنگ هاي خياباني گرفته تا درگيري هاي قومي، تلاش براي كودتاي نظامي، تحميل جنگ هشت ساله، تحريم اقتصادي و به راه انداختن ماشين عظيم جنگ رواني در طي اين 32 سال انجام داد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه تصريح كردند: 32 سال است كه عليه ملت ايران، امام و انقلاب جنگ رواني ايجاد كردند، دروغ گفتند، تهمت زدند، شايعه پخش كردند، سعي كردند اختلاف ايجاد كنند و راه ها را در داخل منحرف كنند.
ايشان در مورد برنامه هاي قدرت هاي استكباري در مقابل انقلاب اسلامي، با بيان اينكه هدف اول آنها در درجه اول سقوط و براندازي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي بود، خاطر نشان كردند: هدف بعدي اين بود كه اگر براندازي جمهوري اسلامي تحقق پيدا نكرد، انقلاب را استحاله كنند، يعني صورت انقلاب باقي بماند، اما باطن، سيرت و روح انقلاب از بين برود كه تلاش زيادي در اين زمينه كردند كه آخرين نمايشنامه آنها كه به روي صحنه آمد، همين فتنه 88 بود.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: عده اي در داخل به خاطر حب به نفس و مقام و از اين قبيل امراض خطرناك نفساني اسير اين توطئه شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: من بارها گفته ام كه طراح، نقشه كش و مدير صحنه اين فتنه در بيرون از اين مرزها بود و هست و بعضي دانسته يا ندانسته در داخل با آنها همكاري كردند.
رهبر معظم انقلاب در مورد هدف سوم دشمن تصريح كردند: هدف سوم هم اين بود و هست كه كاري كنند كه اگر نظام اسلامي باقي مي ماند، از عناصر ضعيف النفسي كه مي توان در آنها نفوذ كرد، استفاده كنند و در واقع اينها را در مسائل كشور، طرف هاي اصلي خودشان قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: هدف آنها اين بود كه نظامي در كشور به وجود بيايد و ادامه پيدا كند كه قدرت كافي نداشته باشد، ضعيف باشد، مطيع و سرسپرده باشد، در مقابل آمريكا نايستد و قد علم نكند كه اين اهداف آنها تا امروز شكست خورده است.

** نخبگان، ملت و مسوولان خوب ايران تا امروز به دشمن اجازه دستيابي به اهدافش را نداده اند

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه خطبه هاي نماز جمعه تهران در مورد تغييرات گسترده ايجاد شده در اثر انقلاب اسلامي ايران توضيح دادند، تغييراتي كه اين انقلاب در كشور بوجود آورده به لحاظ عمق و ژرفا تغييرات مهم و اساسي است.
ايشان ادامه دادند: چند مورد از اتفاقاتي را كه افتاد بيان مي كنم، البته همه اين تغييرات را مي دانيد و مي دانيم، اما خداي متعال نيز در قرآن، ما را متوجه خورشيد مي كند و مي فرمايد 'والشمس و ضحيها'، در حالي كه خورشيد در مقابل چشم ما است، با اين حال سوگند ياد مي كند تا ما توجه پيدا كنيم كه اين پديده، اين قدر داراي عظمت است.
مقام معظم رهبري يادآور شدند: پيش از انقلاب، نظام حاكم بر كشور، يك نظام اسلام ستيز عميق بود كه با ظواهر چندان كاري نداشتند اما در حقيقت از نظر عمق، دنبال زدن ريشه هاي اسلامي مردم بودند.
ايشان ادامه دادند: در اين زمينه مثال ها، شواهد و خاطره هاي زيادي در ذهنم هست كه مجال بيان آنها نيست اما انقلاب درست در نقطه مقابل آنها قرار داشت، به طوري كه اسلام را محور همه چيز و محور مديريت قرار داد و اكنون، احكام و قوانين اسلامي معيار و ملاك قوانين كشور است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: قبل از انقلاب اسلامي، كشور به لحاظ سياسي وابسته بود يعني حكومت، چه خود محمد رضا، چه دستگاه هاي گوناگون، مطيع و منتظر اشاره آمريكا بودند.
مقام معظم رهبري ادامه دادند: شواهد فراواني در اين زمينه هست، به عنوان نمونه، 'دكتر اميني' به آمريكا رفت به منظور اينكه آمريكايي ها را براي نخست وزيري خود قانع كند و پس از بازگشت، نخست وزير شد اما يكي دو سال بعد، شاه كه با او مخالف بود، به آمريكا رفت كه موافقت آن ها را براي عزل وي از نخست وزيري جلب كند و پس از بازگشت، او را عزل كرد.
ايشان همچنين افزودند: شاه در بسياري از مسايل، سفير آمريكا و انگليس را به كاخ خود دعوت مي كرد تا تصميم هاي خود را با آنان در ميان بگذارد و اگر آنان مخالفتي مي كردند، آن تصميم ها عملي نمي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با بيان اينكه منظور از وابستگي سياسي رژيم وقت، مطيع آمريكا بودن است، فرمودند: قبل از دوره آمريكا نيز رژيم حاكم مطيع انگليس بود، به طوري كه انگليسي ها رضا خان را آوردند و وقتي ديدند به دردشان نمي خورد، خودشان او را عزل و از كشور بيرون كردند و پسرش را به جاي وي روي كار آوردند.

** امروز قدرت‌هاي بزرگ نمي‌توانند ادعاي تاثيرگذاري بر تصميم‌هاي مسوولان ايران را داشته باشند

ولي امر مسلمين جهان در ادامه با تاكيد بر وجود استقلال كامل در ايران افزودند: در حال حاضر هيچ يك از قدرت‌هاي بزرگ نمي توانند ادعا كنند كه كوچك ترين تاثيري در تصميم هاي مسوولان ايران دارند.
ايشان افزودند: اين ايستادگي، استقلال و عزت سياسي بيشترين جذابيت را براي ملت هاي جهان دارد و ملت‌ها به اين دليل براي ملت بزرگ ايران احترام ويژه‌اي قايلند كه ايران به استقلال سياسي دست پيدا كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند: قبل از انقلاب اسلامي، حكومت سلطنتي بر ايران حاكم بود كه نقطه مقابل آن مردم سالاري است.
ايشان در تبيين تفاوت هاي عمده ساختار نظام حاكم قبل و بعد از انقلاب فرمودند: مردم در حكومت سلطنتي هيچ گونه نقشي نداشتند، در حالي كه مردم در نظام مردمسالاري همه كاره‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: قبل از انقلاب، حكومت مبتني بر وراثت بود و هنگامي كه حاكم از دنيا مي رفت، نفر بعدي جايگزين او مي‌شد كه مردم هيچ نقشي در انتخاب آن نداشتند، در حالي كه بعد از انقلاب اسلامي، حكومت كاملا انتخابي است و خواست مردم تعيين كننده است.
ايشان افزودند: انقلاب اسلامي، فضاي آزاد، انتقاد، تذكر و حتي مخالفت و اعتراض را براي مردم باز كرد، به طوري كه در طول 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و حتي سال‌هاي نخست انقلاب نيز اينگونه بوده است.
ولي امر مسلمين جهان اظهار داشتند: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، علم و فن‌آوري در ايران به صورت كامل به غرب وابسته بود؛ به گونه‌اي كه در برخي موارد، مهندسان نيروي هوايي حتي اجازه نداشتند قطعات هواپيما‌ها را براي يافتن مشكل آن باز كنند، چه رسد به اينكه بخواهند آن قطعات را تعمير كنند، بلكه بايد قطعه را در هواپيما مي‌گذاشتند و براي تعويض يا تعمير به آمريكا مي‌فرستادند.
مقام معظم رهبري تصريح كردند: بخش صنعت در قبل از وقوع انقلاب اسلامي، به صورت كامل بر اساس مونتاژ بود و هيچ ابتكاري دراين بخش صورت نمي‌گرفت اما بعد از انقلاب، خود باوري علمي و اعتماد به نفس ملي با حضور و پرورش دانشمنداني كه اكنون مشابه آنها در برخي رشته ها در دنيا انگشت شمار است، ايجاد شد.
ايشان با يادآوري اينكه 'ايران قبل از انقلاب اسلامي، در مسايل جهان و حتي منطقه هيچ‌گونه تاثيرگذاري نداشت و نمي‌توانست داشته باشد، بلكه كشور تحقير شده اي بود'، خاطرنشان كردند: اما امروز تمام جهانيان به نفوذ و تسلط ايران اقرار دارند و دايم از حضور ايران در مسايل مختلف سخن مي‌گويند.
ايشان به نقل از يكي از مقام هاي غربي فرمودند: به اعتقاد يك مقام غربي دو چيز است كه اگر در ميان مسلمانان دست به دست بگردد و ملت‌هاي مسلمان از آن آگاه شوند، تمام اصول غرب، جذابيت خود را از دست مي‌دهد، نخست قانون اساسي جمهوري اسلامي كه حكومتي مردمي و پيشرفته امروزي را ممكن مي‌سازد كه هم متجدد و پيشرفته باشد و هم كاملا ديني است.

** كشور ما اسلامي است و به اين اسلامي بودن افتخار مي كنيم

حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه خطبه هاي نمازجمعه تهران فرمودند: قانون اساسي جمهوري اسلامي نشان مي دهد كه مي توان حكومتي داشت كه متجدد، پيشرفته و امروزي و در عين حال، كاملا ديني باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: كارنامه اين موفقيت هاي سياسي، علمي، اقتصادي و نظامي ايران اگر به دست مسلمانان برسد، مي بينند كه اين امر امكان دارد و اتفاق افتاده، بنابراين، آن ها نيز مي توانند اين نحوه نظام سازي را در پيش چشم داشته باشند.
ايشان با بيان اينكه نمي توان جلوي وقوع سلسله انقلاب ها را گرفت، افزودند: امروز اين اتفاق افتاده است، البته 30 سال است كه اين مطلب تدريجا، آرام آرام در ذهن ملت ها جاي مي گيرد، رشد مي كند، پخته مي شود تا امروز به اين صورت در شمال آفريقا و مناطق ديگر بروز مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند: غربي ها اشتباه هاي سياسي زيادي داشته اند و اين اشتباه ها به ايران اسلامي كمك كرد، به عنوان نمونه در قضيه هسته اي، اشتباه كردند، به طوري كه اين موضوع را بزرگ و بر روي آن جنجال كردند كه ايران بايد از قضيه هسته اي عقب نشيني كند.
رهبر انقلاب در تبيين ابعاد اين اشتباه غرب توضيح دادند كه دو چيز براي مردم دنيا در اين هفت سال روشن شد، يكي اينكه ايران اسلامي در قضيه هسته اي به پيشرفت هاي غير قابل انتظاري دست يافت و ديگر اينكه، ايران با همه اين فشارها ايستاده و عقب نشيني نمي كند.
ايشان فرمودند: اكنون همه دنيا مي دانند كه آمريكا، اروپا، دستياران و دنباله روهاي آن ها با همه فشارهايي كه آوردند، نتوانستند بر جمهوري اسلامي فائق بيايند.
رهبر انقلاب با يادآوري جنجال غرب در اعمال تحريم بنزين عليه ايران افزودند: ما وارد كننده بنزين بوديم و آنها جنجال و هياهو بپا كردند و تحليلگران آنها پيش بيني كردند كه با قطع واردات بنزين به ايران، بحران به وجود مي آيد.
ايشان ادامه دادند: اما همين مساله موجب شد كه مسوولان به فكر توليد بيشتر بنزين افتادند و بر اساس گزارشي كه به من دادند تا 22 بهمن، كشور به طور كامل از واردات بنزين بي نياز مي شود و حتي بعد از آن مي توانيم بنزين را صادر كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي فرمودند: در تحريم سلاح ها در دوران جنگ نيز همين اتفاق افتاد، در زمينه جريان موازي و افراطي اسلامي در همسايگي ما نيز كه براي تنه زدن به جمهوري اسلامي بوجود آمد نيز همينطور شد و آفتي به جانشان افتاد كه اكنون نمي توانند جلوي آن را بگيرند و علاجش كنند.
ايشان با يادآوري ناكامي غرب در ايجاد اختلاف هاي مذهبي و فتنه 88 تاكيد كردند: برخي با اين فتنه در حق ملت جفا كردند اما مردم ايران بر آن ها فائق آمدند.
رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند: حماسه 9 دي و 22 بهمن سال گذشته به معناي حقيقي كلمه از ايام الله بود، به طوري كه به خواست خدا، اين دل ها وسط صحنه آمدند و ملت ايران عظمت خود را نشان داد. دشمنان نيز هر كاري كنند، به ضررشان تمام مي شود و اين واقعيت دنيا است.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از بيانات خود يادآور شدند: براي تشخيص اهميت و ميزان موفقيت هر پديده اي، بايد ببينيم چقدر توانسته الگوي پديده هاي ديگر در دنيا باشد و چقدر در اين راه استقامت به خرج داده و ثبات داشته است؟
حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: انقلاب ها هم همين طور هستند، اگر يك انقلاب بخواهد الگو واقع شود، بايد خصوصياتي داشته باشد كه مهمترين آن ها، ثبات و استقامت است، به طوري كه اگر اينگونه باشد، آن انقلاب الگو است وگرنه همچون برقي است كه مي زند و خاموش مي شود.
ايشان تاكيد كردند: انقلاب ما توانسته الهام بخش و الگو باشد و اين بر اساس استقامت، پايداري و ايستادگي بر پايه اصولي است كه امام راحل تبيين فرمودند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه انقلاب ما اسلامي و مبتني بر اسلام است، افزودند: برخي از همان ابتداي انقلاب با جنجال و هياهو گفتند اسلامي بودن يك نوع عقب گرد و نشان از ارتجاعي بودن است.
ايشان ادامه دادند: عده اي هم اين صداها را در كشور پخش كردند، كتاب نوشتند، مقاله منتشر و شايعه سازي كردند تا جمهوري اسلامي را از پايبندي به اسلام عقب بنشانند اما جمهوري اسلامي ايران تسليم اين هوچي گري ها نشد، چرا كه كشور ما اسلامي است و افتخار مي كنيم كه اسلامي هستيم.

** پايبندي جوانان به انقلاب اسلامي بسيار قوي است

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ‌امروز بعد از 32 سال، نگاه كنيد به جامعه ما، رفتارها از روز اول اگر اسلامي تر نباشد، حداقل مثل روز اول پيروزي اين انقلاب است.
ايشان با بيان اينكه مسوولان كشور به اسلامي بودن افتخار مي كنند، فرمودند:‌ البته در طول اين 32 سال تلاش زيادي شد و حتي در داخل تشكيلات حكومتي، كساني بودند كه تلاش كردند تا شايد بتوانند با ايجاد زاويه به تدريج انحراف ايجاد كنند ولي نتوانستند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان به مساله مردم سالاري نيز اشاره كردند و اظهار داشتند: ‌از اول امام(ره) اعلام كردند كه بايد چه در اصل انتخاب جمهوري اسلامي، چه در تدوين قانون اساسي، چه در پذيرش آن قانوني كه در مجلس خبرگان تصويب شده بود، چه در انتخاب رييس جمهور و مجلس، مردم نظر بدهند و امام روي اين اصول ايستادند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: ‌32 سال از انقلاب مي گذرد با محاسبه رفراندم هايي كه برگزار شده، در طول 32 سال، 33 يا 32 بار مردم راي دادند و انتخاب كردند كه به طور متوسط، هر سال يك انتخابات مي شود كه اين خيلي مهم است.
ايشان ادامه دادند‌: در طول دوران جنگ نيز كه رژيم صدام تهران و برخي شهرهاي ديگر را بمباران و موشكباران مي كرد، انتخابات تعطيل نشد.
رهبر انقلاب اسلامي به فشارهاي برخي در يك دوره از مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره كردند و فرمودند: يك دوره در مجلس فشار آوردند كه شايد بتوانند به دلايل سياسي خودشان، انتخابات را به تاخير بياندازند اما موفق نشدند و تا امروز انتخابات جمهوري اسلامي و حضور مردم حتي يك روز هم تاخير نداشته است كه اين همان مردم سالاري است.
ايشان در ادامه فرمودند: روز اول امام گفتند 'جمهوري اسلامي' و بر سر اين مردم سالاري ايستادند و قبول نكردند كه كسي از مردم سالاري عبور كند، امروز نيز مسوولان كشور از خبرگان رهبري كه رهبر را نصب و عزل مي كند گرفته تا رياست جمهوري، مجلس و شوراها منتخبين مردم هستند.
رهبر انقلاب اسلامي يادآور شدند: ‌جريان هاي گوناگوني در اين سال ها سر كار آمدند و اين طور نبوده كه فقط يك جريان حضور داشته باشد، بلكه رييسان جمهور از اول انقلاب تا امروز هر كدام يك گرايش سياسي و جهت گيري داشتند، اما همه با انتخاب مردم بر سر كار آمدند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان در خصوص عدالت اجتماعي فرمودند:‌ از اول انقلاب، امام(ره) بر عدالت تاكيد كردند.
ايشان با بيان اينكه عدالت اجتماعي از تمام اين كارها سخت تر است، افزدند: استقرار عدالت اجتماعي از حفظ مردم سالاري و بقيه كارهايي كه در جمهوري اسلامي شده، سخت تر است، البته نمي گويم كه ما تا امروز توانسته ايم به طور كامل عدالت اجتماعي را مستقر كنيم، بلكه هنوز فاصله زيادي داريم.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند :‌ آن عدالتي كه اسلام از ما خواسته، با آنچه كه امروز در جامعه ما است، فاصله زيادي دارد اما حركت به سمت عدالت اجتماعي متوقف نشد و ادامه يافت و روز به روز شديد تر شده است. امروز حركت به سمت عدالت اجتماعي از سال هاي قبل و دوره هاي قبل نيز بيشتر است.
رهبر معظم انقلاب يكي از نمونه هاي مهم عدالت اجتماعي را تقسيم و توزيع متناسب فرصت هاي كشور عنوان كردند و افزودند: ‌در نظام هاي غافل از اين حقيقت اجتماعي، بر روي طبقه و مناطق خاصي از كشور تكيه مي شود، اما در جمهوري اسلامي هر چه پيش مي آييم، تا امروز كه 32 سال گذشته اين معنا را قوي تر مي بينيم. روستاها و شهرهاي دور دست در حوزه مراقبت قرار مي گيرند. اين همه مسكن سازي در روستاها و جاده سازي به سمت شهرهاي دور كشور و روستاها و راه هاي ارتباطي، نيروي برق، آب مناسب، تلفن و امكانات زندگي، اينها در سراسر كشور توزيع شده است.

** تجليل رهبر معظم انقلاب از سفرهاي استاني هيات دولت واجراي قانون هدفمندي يارانه ها

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري سفرهاي مسئولان كشور به استان ها و شهرهاي مختلف فرمودند كه مردم در برخي از شهرهاي دور هيچ گاه تصور نمي كردند كه بتوانند حتي يكي از مسئولان درجه دو كشوري را ببينند، ولي امروز مي توانند مسئولان بالا را هم ببينند و اين ها ارزش و اهميت دارد.
ايشان تاكيد كردند كه وقتي مسئولان به استان هاي ديگر مي روند، انگيزه براي برطرف كردن مشكلات و استقرار عدالت اجتماعي ايجاد مي شود.
رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اين كه زندگي مسئولان و رييسان جمهوري كه در كشورهاي ديگر به حكومت مي رسند، به طور كامل متحول مي شود، بيان فرمودند كه در دنيا مشاهده مي كنيم كسي كه به حكومت مي رسد، زندگي اش به طور كامل متحول مي شود، ولي در كشور ما اين طور نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند: بحمدالله زندگي مسئولين كشور در حد متوسط مردم و گاهي پايين تر از متوسط است كه اين ها بسيار با ارزش است.
رهبر معظم انقلاب در ادامه مساله سهام عدالت، مسكن روستايي و هدفمند كردن يارانه ها را يادآوري و تصريح كردند كه اين يك كار بزرگ است كه اگر مسئولين بتوانند آن را خوب اجرايي و عمل كنند، بسيار مهم است.
ايشان افزودند: فردي كه در خانه چلچراغ و لوستر روشن و بيشتر برق مصرف مي كند كجا و آن فردي كه يك شعله برق روشن مي كند كجا. در گذشته فرد هر چه ثروتمندتر بود، بيشتر از برق استفاده مي كرد و اين ظلم بود ولي امروز مي خواهند جلوي اين ظلم را بگيرند و اين هدفمندي يارانه ها در مواردي مانند نان و بنزين نيز اجرايي خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با يادآوري استكبارستيزي ملت ايران تاكيد كردند كه ملت ايران در برابر فشار ها ايستاد، اين مساله سخت بود ولي جمهوري اسلامي توانست اين كار سخت را با موفقيت انجام دهد.
ايشان ادامه دادند بسياري از همان اوايل انقلاب مي گفتند حالا كه انقلاب پيروز شد، بس است بياييم با آمريكايي ها تمام كنيم، اين معنايش اين بود كه شعار ظلم ستيزي انقلاب تخطئه شود.
رهبر معظم انقلاب يادآور شدند: در طول زمان، كساني به دنبال اين مساله بودند كه با آمريكا همراه شويم و به دامن آنان پناه ببريم اما معناي اين حرف فروختن قضيه فلسطين، اغماض در مورد مساله عراق و افغانستان و امثال اين ها و چشم بستن بر روي ظلمي است كه بر ملت هاي اسلامي انجام مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه اين مساله به معناي اين است كه اعتراض نكنيم فرمودند كه آنان به دنبال عادي كردن روابط بودند يعني ملت مسلمان ايران نتوانند حرفشان را بزنند و مجبور شوند حرف آنان را تاييد كنند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند ثبات ما پرزحمت ولي با بركت بود و رحمت الهي و توجه ملت ها را جلب كرده است، ايستادگي ملت ايران در اين 32 سال بر شعارهاي اصلي انقلاب، اين بركت بزرگ را داشته كه مسئولين كشور ما وقتي به كشورهاي ديگر سفر مي كنند، آن طور از آنان استقبال مي شود و وقتي محبوبيت شخصيت هاي سياسي را محاسبه مي كنند، مسئولين كشور ما در رديف اول هستند.
ايشان تاكيد كردند كه كار ملت ايران الگو شده و امروز نشانه هايش را مي بينيم.

** ملت مصر بخاطر طرفداري رژيم مبارك از اسراييل و آمريكا احساس حقارت مي كند

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از بيانات خود، عامل خيزش مردم مصر را احساس تحقير و ذلت عنوان كردند و يادآور شدند كه اين حركت از مساجد شروع شده و شعارهاي آن ديني از جمله 'الله اكبر' است و مردم مصر نمي گذارند كه غربي ها، اين حركت اسلامي را منحرف كنند.
رهبر معظم انقلاب همچنين با يادآوري مشكلات اقتصادي مصر تاكيد كردند كه نوكري مثل حسني مبارك نسبت به آمريكا نتوانست مصر را يك قدم به سوي پيشرفت ببرد و بسياري از جمعيت اين كشور زير خط فقر هستند.
ايشان افزودند: 40 درصد جمعيت هفتاد و چند ميليوني مصر زير خط فقر هستند و در خود شهر قاهره چند صد هزار نفر از فقرا در قبرستان ها زندگي مي كنند.

** مساله مصر شكست آمريكاست

رهبر معظم انقلاب با يادآوري سياست هاي آمريكا در منطقه فرمودند كه مساله مصر، شكست غير قابل جبراني براي آمريكاست.
ايشان تاكيد كردند امروز بيش از خود مسئولين فراري تونس و مصر، اسرائيلي ها نگران اين حوادث هستند، چرا كه مي دانند اگر مصر از همپيماني با آنان دست بكشد، چه اتفاقاتي رخ خواهد داد.
ايشان تصريح كردند همان پيش بيني هايي كه امام مي كردند، تحقق خواهد يافت.
رهبر معظم انقلاب در مورد حركت عظيم مردم در تونس و اوج آن در مصر، فرمودند: عامل اصلي اين قيام ها احساس ذلت و تحقيرشدگي است كه مردم از سران خود دارند.
ايشان با بيان اينكه در تحليل هاي جهاني سعي مي كنند عامل اصلي اين قيام ها ناديده گرفته شود، تاكيد كردند: آنها تنها به مسائل اقتصادي و غيراقتصادي كه البته موثر است، اشاره مي كنند، اما عامل اصلي اين حركت عظيم مردمي، احساس تحقيري است كه مردم از وضعيت سران خود دارند.
ولي امر مسلمين جهان با اعلام اينكه اين نامبارك مصر، ملت مصر را ذليل كرد، اظهار داشتند: ابتدا يك جمله راجع به تونس عرض كنم، در تونس بن علي رييس جمهور فراري، به طور كامل وابسته به آمريكا بود، حتي گزارش هايي داريم كه وابسته به سازمان سياي آمريكا بود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: ببينيد براي يك ملت چقدر سخت است كه رييس يك ملت آن هم با آن تبختر و نخوت كه او داشت، نوكر رسمي دستگاه هاي آمريكايي باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: در تونس كه يك كشور مسلمان و داراي سابقه طولاني اسلامي است و مفاخر زيادي در فرهنگ اسلامي از تونس برخاستند، مردم در زمان بن علي براي رفتن به مسجد بايد كارت ويژه به همراه خود حمل مي كردند كه اين كارت را دولت به همه نمي داد . همچنين اجازه نماز جماعت كه هيچ، نماز فرادي هم در مسجد ممنوع بود و حجاب نيز رسما ممنوع بود.
رهبر معظم انقلاب انگيزه مهم مردم تونس را اسلام خواهي دانستند و تاكيد كردند: به محض اينكه اين خائن فرار كرد، دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه رفتند كه اين نشان دهنده انگيزه عميق اسلامي است و تحليل گران غربي مي خواهند اين واقعيت ها را مخفي نگه دارند.
ولي امر مسلمين جهان خاطر نشان كردند: انگيزه بعدي مردم در اين خيزش ها نيز وابستگي سران كشورهايشان به آمريكاست كه اين مساله بسيار مهم است و آمريكايي ها مايل نيستند كه اين موضوع گفته بشود كه علت قيام مردم تونس و سپس اوج آن در مصر، وابستگي سران است.
ايشان همچنين افزودند: البته در تونس يك تغيير سطحي صورت گرفت، رييس جمهور فرار كرد اما دستگاه او بر سر كار است و خدا كند مردم در كشور تونس به موقعيت خود درست توجه كنند كه مبادا خداي نكرده دشمن بتواند آنها را فريب بدهد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه اظهار داشتند: مصر كشور بسيار مهمي است، مصر اولين كشور اسلامي است كه با فرهنگ غربي آشنا شد، اواخر قرن 18 شروع آشنايي مصر با فرهنگ غربي بود و اولين كشور اسلامي بود كه در مقابل آن فرهنگ اروپايي و غربي ايستاد و عيوب آن را فهميد و در مقابل آن مقاومت كرد.
ايشان افزودند: سيد جمال الدين بزرگ آن مرد اسلام خواه، شجاع و مبارز و شاگردانش، بهترين جايي را كه براي مبارزات خود توانست پيدا كنند، مصر بود. بنابراين، حركات اسلام خواهي در مصر چنين سابقه اي دارد و شخصيت هاي بزرگ سياسي و فرهنگي اين كشور، همگي آزاديخواه بودند.
رهبر فرزانه انقلاب اضافه كردند: در اثر اين تحولات، مصر از لحاظ فكري و سياسي رهبر دنياي عرب شد. در دوره طولاني كشورهاي عرب به مصر نگاه مي كردند، استقلال و آزاديخواهي در آن كشور موج مي زد، البته فرصت هاي خوبي در اختيار مردم آن قرار نگرفت.
ايشان ادامه دادند: مصر در مقاطع هاي كوتاهي در سال 1967 و 1973، اولين يا بزرگ ترين كشوري بود كه به اتفاق سوريه بخاطر قضيه فلسطين وارد جنگ شد. كشورهاي ديگر اسلامي در اين چند جنگ با اسرائيل ورود پيدا نكردند اما مصر سربازان، ارتش، مردم و پشتيباني هاي خود را وارد ميدان كرد كه البته موفق نبودند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: مصر پناه فلسطيني ها و حتي بسياري از انقلابيون ديگر كشورها بود، اما چنين كشوري 30 سال است كه در دست كسي افتاده كه نه فقط آزاديخواه نيست، بلكه دشمن آزاديخواهي است؛ نه فقط ضدصهيونيست نيست بلكه همراه و همكار و امين و نوكر صهيونيست هاست.
رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: كشوري كه يك روز پرچم مبارزات ضدصهيونيستي در آن، براي همه دنياي عرب الهام بخش بود، كارش به جايي رسيد كه صهيونيستها در همه فعاليت هايشان عليه فلسطيني ها به كمك اين نامبارك متكي شدند.
ايشان افزودند: در قضيه غزه، اگر حسني مبارك به اسرائيلي ها كمك نمي كرد، نمي توانستند اين منطقه را محاصره كنند و مردمي كه در غزه محاصره بودند اكنون نيز چهار سال است كه در محاصره هستند.
ولي امر مسلمين جهان با يادآوري جنايات صهيونيست ها در جنگ 22 روزه غزه فرمودند: در اين جنگ، مردان، زنان و كودكان فلسطيني در آتش اسرائيلي سوختند، نابود شدند، خانه هاشان تخريب شد و حسني مبارك نگذاشت كاروان هاي كمكي ديگر نه اينكه از خود مصر، بلكه حتي از ديگر كشورها از جمله مردم ما نيز كه مي خواستند از مصر عبور كنند، به كمك مردم غزه بروند.

** انعكاس صداي ملت ايران

رهبر معظم انقلاب در ادامه به استقامت مردم مصر اشاره كردند و خطاب به نمازگزاران بيان فرمودند كه اين استقامت امروز در كشور مصر، انعكاس صداي شما است.
ايشان با اشاره به اظهارات رييس جمهور وقت آمريكا در زمان انقلاب اسلامي ايران فرمودند: رييس جمهور آمريكا كه در دوره انقلاب ما رييس جمهور بود، چندي پيش در مصاحبه اي گفت 'اين حرف ها و صداهايي كه در مصر شنيده مي شود براي من آشناست'.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: آمريكايي ها بخاطر نوكري عواملشان پاداش ندادند و امروز هم پاداش نمي دهند و هر ساعتي كه مبارك از مصر فرار كند، به اميد خدا مطمئن باشد كه اولين دروازه هايي كه به روي او بسته خواهد بود، دروازه هاي آمريكا است، همچنان كه بن علي را راه ندادند و هانطور كه محمد رضا را راه ندادند.
ايشان خطاب به افرادي كه دلشان براي رفاقت و دوستي و اطاعت از آمريكا مي تپد، فرمودند: اين نمونه ها را ببينيد كه اينها مثل شيطان هستند كه در دعاي صحيفه سجاديه مي فرمايد شيطان وقتي انسان را دچار گناه مي كند، به تعبير بنده به او پشت كرده و مي خندد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي ادامه دادند: البته امروز آمريكايي ها و بيش از آنها اسرائيلي ها هم به شدت دست پاچه شده اند و در قضيه مصر دنبال يك راه علاج هستند كه آن را هم پيدا نمي كنند، بنابراين، به فريب مردم روي آورده و دم از حمايت مردم مي زنند.
ولي امر مسلمين جهان در ادامه متني را به زبان عربي خطاب به برادران و خواهران عرب در سراسر دنيا قرائت فرمودند.

** نظام حاكم، جايگاه رفيع مصر را از اوج عزت به حضيض ذلت برد (خطبه‌هاي عربي)

حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري در خطبه عربي نماز جمعه تهران فرمودند:‌ بزرگترين جنايتي كه نظام حاكم مصر مرتكب شد اين بود كه اين كشور را از جايگاه رفيع خود به حضيض برد و در بازي سياسي آمريكا در سطح منطقه به آلت دست اين كشور تبديل كرد.
ايشان تاكيد كردند: اين انفجار كه امروزه در ميان ملت مصر شاهد آن هستيم، پاسخ مناسبي به خيانت بزرگي است كه ديكتاتور مزدور اين كشور در حق مردم خود انجام داد.
ايشان گفتند:‌ امروزه تحليل هاي مختلفي در مورد انقلاب مردم صورت مي گيرد و هر كسي نظرات خود را در اين زمينه بيان مي كند اما هر كس كه مصر را مي شناسد، به خوبي درك مي كند كه مصر از كرامت وعزت خود دفاع مي كند. 'كشوري كه دچار خيانت هاي بزرگي شد كه كرامت آن را مصادره كنند، ملتي در اوج عزت كه آن را براي ارضاي غرور و تكبر دشمنانش به مذلت كشيدند'.
ولي امر مسلمين جهان تاكيد كردند:‌ موضع مصر نسبت به قضيه فلسطين نمونه بارزي از جايگاه اين كشور است. فلسطين ده ها سال است كه مهمترين محور در مسايل منطقه به شمار مي رود. مسايل منطقه اي آن چنان به يكديگر گره خورده ومتصل هستند كه هيچ كشوري نمي تواند سرنوشت خود را جداي از قضيه فلسطين بداند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري اينكه در مورد قضيه فلسطين، دو جبهه حمايت از فلسطين و مبارزه عادلانه آن يا ايستادن در جبهه مقابل وجود دارد، ‌تصريح كردند: ملت هاي منطقه از ابتدا موضع خود نسبت به اين صف آرايي را مشخص كردند.
ايشان ادامه دادند: طبيعي است كه هر نظام حاكمي وقتي به سمت حمايت از قضيه فلسطين پيش مي رود، از پشتيباني و استقبال مردم خود، ملت هاي عربي و اسلامي برخوردار خواهد شد، همانطور كه مصر در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 اين امر را تجربه كرد. اما وقتي نظامي در صف مقابل فلسطين موضع مي گيرد، ملت به آن پشت مي كند، چنانكه در مصر پس از امضاي توافقنامه ننگين كمپ ديويد شكاف عميقي بين ملت و حكومت روي داد.
مقام معظم رهبري فرمودند: امروز شرايط سرنوشت سازي بر جهان اسلام حاكم است كه مي تواند معادلات جهاني را در منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيم، تغيير دهد و آن را به نفع ملت ها رقم زند. امري كه به نفع ملت هاي عربي و اسلامي است و مي تواند غبار دهها سال ظلم، ستم، ذلت و تحقيري كه غرب براي ملت هاي اصيل وكهن منطقه به ارمغان آورد بزدايد.
رهبر فرزانه انقلاب با يادآوري حوادث اخير تونس كه منجر به فرار حاكم ظالم آن شد، ‌تصريح كردند: ‌معجزه اي كه به دست ملت تونس به وقوع پيوست و در ميان مردم با عظمت و شجاع مصر به اوج خود رسيد، نفسها را در سينه جهان غرب و در جهان اسلام حبس كرد و در هر يك به دلايلي چنين شد.
'آنها حوادث مصر بزرگ را از نزديك پيگيري مي كنند، مصر كشور نوابغ، كشور محمد عبده و سيد جمال، كشور سعد زغلول و احمد شوقي، كشور عبدالناصر و شيخ حسن البنا ، مصر سال هاي 1967 ، 1973ميلادي'.
ولي امر مسلمين جهان گفتند: ‌همگان چشم به راه هستند تا ببينند لواي عزم و همت مصريها تا كجا اوج مي گيرد كه اگر اين پرچم خداي ناكرده به زير كشيده شود، دوران سياه و تاريكي به دنبال خواهد داشت اما اگر بر قله هاي پيروزي به اهتزار درآيد، اوج آسمانها را خواهد شكافت.
ايشان افزودند: ‌ملت تونس توانست حاكم خيانتكار و مطيع آمريكا و دين ستيز خود را سرنگون كند اما درست نيست كه گمان كنيم به نتيجه مطلوب رسيده ايم زيرا نظام مزدور با خروج برخي سران و باقي ماندن ساير مزدوران، سرنگون نخواهد شد بلكه اين در واقع دامي گسترده براي مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به طرح ها و نقشه هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي ايران،‌ خاطر نشان كردند: ‌در انقلاب اسلامي ايران بارها تلاش كردند تا ملت ما را در چنين دامي گرفتار كنند اما بيداري ملت و رهبر آسماني و عظيم آن به دسيسه دشمنان پي برد و آن را باطل كرد و به راه خود تا پايان ادامه داد.
مقام معظم رهبري در ادامه گفتند: ‌اما در مورد مصر نمونه نادري است زيرا مصر در ميان جهان عرب كشوري يگانه است. مصر اولين كشور جهان اسلام است كه با فرهنگ اروپايي آشنا شد و اولين كشور عربي است كه پس از جنگ جهاني دوم، دولتي مستقل بر پا و از منافع ملي خود در ملي كردن كانال سوئز دفاع كرد. مصر اولين كشوري است كه با تمام قوا در كنار فلسطين ايستاد و در جهان اسلام به عنوان پناهگاه فلسطيني ها شناخته شد. سيد جمال الدين مصري نبود اما ملتي جز مصر را نديد كه درد وي را بفهمد.
ايشان تاكيد كردند: ‌محمد عبده وشاگردانش و سعد زغلول و پيروانش اشخاص معمولي نبودند بلكه از نوابغ وشجاعان وآگاهاني هستند كه مصر مي تواند به آنان و اعمالشان افتخار كند. مصر با اين عمق فرهنگي و مذهبي و سياسي به حق جايگاه سروري را در جهان عرب كسب كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه خطبه عربي خود اظهار داشتند:‌ مردم مصر در سال هاي 67 و73 ميلادي‌ با جان و دل به كمك فلسطين شتافتند اما پس از آن با چشم خود ديدند كه چگونه حاكمان اين كشور به سمت مزدوري و اطاعت از آمريكا رفتند تا حدي كه مصر به هم پيمان دشمن صهيونيستي غاصب تبديل شد.
ولي امر مسلمين جهان افزودند: ‌تسلط آمريكا بر حاكمان مصر تمامي تلاش هاي قبلي مردم اين كشور را در حمايت از فلسطين به باد داد و نظام مصر را به دشمن سرسخت فلسطين و بزرگترين حامي صهيونيسيتها تبديل كرد، در حالي كه سوريه شريك مصر در جنگ هاي 67 و73 با وجود فشارهاي سنگين آمريكا مواضع مستقل خود را حفظ كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند: كار نظام مزدور مصر به جايي رسيد كه ملت اين كشور براي اولين بار در تاريخ ديدند كه حكومتشان در حمله اسراييل به غزه در كنار اسراييل قرار گرفت و نه تنها به اين رژيم كمك كرد بلكه فعالانه در حمايت از جبهه دشمن ايستاد.
ايشان خاطر نشان كردند:‌ تاريخ هرگز فراموش نمي كند كه اين حسني مبارك همان كسي است كه در جريان حمله به غزه كه در آن مردان، زنان و كودكان طي 22 روز بمباران مستمر كشته شدند، در كنار اسراييل و آمريكا ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي اضافه كردند:‌ خدا مي داند كه ملت مصر در طول اين روزها چه ها كشيد، تصاوير تلويزيوني گوشه هايي از احساسات مردم مصر را به تصوير كشيد كه به دليل نداشتن فرصتي براي كمك به مردم فلسطين مي گريستند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: ‌مردم مصر ديگر تاب و تحمل چنين وضعيتي را نداشتند و آنچه هم اكنون در قاهره و ساير شهرهاي مصر مي بينيم، در واقع انفجار اين خشم مقدس و عقده هاي انباشته در قلبهاي زنان و مردان آزاده مصري طي سالهاي طولاني به دليل مواضع نظام خائن، مزدور و ضد اسلامي مبارك است.
مقام معظم رهبري، نهضت ملت مسلمان مصر را جنبش اسلامي و آزادي جويانه خواندند و اظهار داشتند: من به نام ملت ايران و به نام حكومت انقلابي ايران به ملت مصر و تونس درود مي فرستم و از خداوند سبحانه و تعالي مي خواهم تا پيروزي كامل را نصيب شما كند، من به اين نهضت شما افتخار مي كنم.
ايشان خطاب به برادران و خواهران مصري و تونسي فرمودند: بدون شك نهضت هاي ملتها به شرايط جغرافيايي و تاريخي و سياسي و فرهنگي خاص آنها مرتبط است و نمي توان انتظار داشت كه در تونس، مصر و يا هر كشور ديگري، آنچه بيش از 30 سال پيش در انقلاب ايران روي داد، رخ دهد اما با اين حال، تشابه هايي در اين زمينه وجود دارد و تجربه هاي ملتها مي تواند براي ملتهاي ديگر مفيد باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در مورد تجربه هايي كه ملت ايران هم اكنون مي تواند در اختيار ديگران قرار دهد، فرمودند: اول اينكه نهضت ملتها در واقع جنگ بين دو اراده است. اراده ملت و اراده دشمنان ملت. هر طرفي كه اراده و تحمل بيشتري داشته باشد، پيروز مي شود. خداوند مي فرمايد: ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه لا تخافوا و لا تحزنوا وابشروا بالجنه التي كنتم توعدون. خداوند پيامبر خودر ا مخاطب قرار داده و مي گويد: فلذلك فادعو واستقم كما امرت ولا تتبع اهوائهم، دشمن تلاش مي كند تا با اعمال قدرت و نيرنگ اراده شما را تضعيف كند، پس در مقابل ضعف اراده خود هشيار باشيد.
ايشان ادامه دادند دوم اينكه، دشمن تلاش مي كند تا شما را نسبت به تحقق اهدافتان نااميد كند، در حالي كه وعده الهي مي فرمايد: ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثين. پس به وعده خدا اعتماد كاملي داشته باشيد كه مي گويد ولينصر الله من ينصره ان الله لقوي عزيز.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين سومين نكته خاطرنشان كردند: دشمن، نيروهاي امنيتي مجهز خود را به سوي شما گسيل مي كند تا شما را بترساند اما از آنها نهراسيد زيرا شما از اين مزدوران اجير شده قوي تر هستيد. شما اكنون در مرحله اي مشابه مرحله اي هستيد كه خداوند به رسولش فرمود: ان يكن منكم عشرون صابرون يغلبوا مئتين. شما با تكيه بر خداوند و جوانان غيور مي توانيد بر تمامي آشوبها و هرج و مرجها غلبه كنيد.
ايشان افزودند: چهارم اينكه، سلاح مهم ملتها در برابر حاكمان مزدور، اتحاد، وحدت و انسجام است. دشمن تلاش مي كند تا با مكر و حيله، انسجام شما را از بين ببرد. از جمله شما را در مواقع مختلفي قرار مي دهد و شعارهاي انحرافي سر مي دهد و چهرهاي غير قابل اعتمادي را مطرح مي كند تا جانشين رييس خائن شوند اما شما اتحاد خود را بر محور دين حفظ كنيد و همگي به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين پنجمين تجربه خاطرنشان كردند: فريب آمريكا و غرب و مانورهاي سياسي آنان را در نهضت خود نخوريد زيرا آنها تا چند روز پيش، از نظام فاسد حمايت مي كردند و امروز كه از حفظ وي نااميد شده اند، فرياد حق ملتها را سر مي دهند. اينها تلاش دارند جاي مزدوران را عوض كنند تا مزدوران خود را بر شما چيره كنند. اين اهانت به احساسات ملتهاست پس آن را نپذيريد و به كمتر از برپايي يك نظام كامل، مستقل، مردمي و مومن به اسلام راضي نشويد.
ايشان ادامه دادند: ششم اينكه، شرايط مي طلبد تا علماي الازهر با تاريخ مبارزاتي خود نقش آشكارتري را ايفا كنند زيرا وقتي ملتي انقلاب خود را از مساجد و نماز جمعه آغاز مي كند و شعار الله اكبر سر مي دهد، از علماي ديني انتظار مي رود كه موضع روشن تري اتخاذ كنند.
حضرت آيت الله خامنه اضافه كردند: هفتم اينكه، ارتش مصر كه مدال شركت در حداقل دو جنگ با دشمن صهيون


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1474.html )