عنوان خبر:رشد 2 درصدي بيمه در گلستان
جمعه 15 بهمن 1389 - 20:03:46


مدير كل تامين اجتماعي استان گلستان گفت:
رشد دو درصدي بيمه‌شدگان اصلي در گلستان حاكي از شكل‌گيري شاخه‌هاي اشتغال است.



حسين اميري‌گنجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از افتتاح شعبه دوم تامين اجتماعي در گرگان در ايام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: اين پروژه با حضور استاندار گلستان و جمعي از مسئولان استاني با اعتباري 200 ميليون توماني افتتاح خواهد شد.
وي افتتاح مجتمع ورزشي پيامبر اعظم و پروژه مركز بايگاني اسناد راكد را كه اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال را به خود اختصاص داده است را از ديگر پروژه‌هاي اين ايام معرفي كرد.
مدير كل تامين اجتماعي گلستان تعداد بيمه‌شدگان اصلي استان را 160 هزار نفر اعلام كرد و افزود: طي دو ماه گذشته اين تعداد با روند رشد دو درصدي مواجه بود و اين امر حاكي از شكل‌گيري شاخه‌هاي اشتغال در استان گلستان است.
اميري با توضيح علت اين ميزان رشد تصريح كرد: از آنجا كه اقتصاد استان متكي به قطب كشاورزي است و سازمان بايد شرايطي براي تحت پوشش قرار گرفتن تمام اقشار فراهم كند باغات كشاورزي يكي از عوامل عمده در اين خصوص است.
به گفته وي كارگران ساختماني و بيمه‌شده‌هاي خاص نيز از ديگر عوامل تكثر تعداد بيمه شدگان است.
مدير كل تامين اجتماعي استان گلستان با بيان حاكميت بافت قديمي در تامين اجتماعي اظهار داشت: تامين اجتماعي به لحاظ تركيب سني تقريبا شبه كهنسال است و عدم تعادل بين مصارف و منابع از خصوصويات بارز اين سازمان است.
اميري با بيان شمار مستمري‌بگيران در استان خاطرنشان كرد: 24 هزار و 607 مستمري‌بگير در استان به معناي آن است كه استان گلستان استاني ضررده محسوب مي‌شود و جذب بيمه‌شدگان جديدي را مي‌‌طلبد.
وي ضمن تعريف واژه بيمه شده تشريح كرد: بيمه شده به كسي گفته مي‌شود كه به دستور كارفرما در مكان معيني مشغول به كار است و از اين رو كارفرمايان مسئوليت تنظيم و ارسال ليست اين افراد را دارند و طبق قانون همه افرادي كه در كشور كار مي‌كنند بايد از خدمات بيمه‌اي برخوردار شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1475.html )