عنوان خبر:عیادت‌تمدن از مادرشهيدي كه 20سال بر مزار فرزندش زندگي‌كرد+عكس
شنبه 16 بهمن 1389 - 17:46:20


استاندار تهران غروب پنجشنبه به صورت سر زده به‌منظور عیادت از مادر شهید قربانعلی رخشانی معروف به "ننه علی" که در منزل تنها دختر خود زندگی می کند، حاضر شد و از او عیادت کرد.



به گزارش رجانیوز، شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست که در دوران ستم شاهی در هواپیمایی کشوری مشغول به خدمت بود، در حین حمل و پخش اعلامیه های امام خمینی(ره) در شهر اهواز شناسایی و توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل شکنجه های بسیار به شهادت رسيد و در قبرستان اهواز دفن شد.

این مادر بزرگوار پس از با خبر شدن از شهادت فرزندش عازم اهواز می شود و به مدت یک سال در کنار مزار تنها فرزند پسرش بیتوته می کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع امام خمینی(ره) می رسانند که در اهواز مادری به مدت یکسال در کنار مزار فرزند در حال زندگی است در حالی که این مادر ساکن تهران است.

به دستور امام(ره) پیکر این شهید به تهران منتقل می‌شود و این مادر شهید از سال1357 تا 1378 در بهشت زهرا(س) بر روی مزار فرزندش خانه ای بنا و شبانه روز در آنجا زندگی می‌کند.

ننه علي در حال حاضر به‌دلیل بیماری در منزل دخترش زندگی می کند و در اثر بیماری آلزایمر قدرت تکلم خود را از دست داده است.

استاندار تهران در حاشيه اين عيادت در گفتگو با خبرنگار رجانيوز گفت: امروز به برکت زيارت مزار شهدا توفيق پيدا کرديم در منزل مادر شهيدي حضور پيدا کنم که قبلا در مورد او فضايل مهمي را شنيده بودم. در بهشت زهرا(س) سراغ اين مادر را گرفتم كه دوستان اعلام کردند در منزل دخترشان بستري هستند. ما مشتاقانه به زيارت و عيادت ايشان آمديم.

تمدن در ادامه گفت: به واقع منزل شهدا و پدر و مادر شهداي گرانقدر ما يک زيارتگاه است و معتقدم خيلي ها که به دنبال گمشده خود مي گردند و نياز به کمک معنوي دارند، بايد به زيارت اين عزيزان بيايند چرا که آنان امام‌زادگان حي و زنده ما هستند.

وي خاطرنشان كرد: اين اغراق نيست و من به نام و نشان افرادي را سراغ دارم که حاجت داشتند و حتي داخل خانه شهيد هم نشدند و در پشت خانه شهيد حوائج خود را با يک حالت روحي معنوي عنوان کردند و الحمدالله حاجت‌شان را هم گرفتند چرا که خانه هاي شهدا و پدران و مادران شهدا يک شفاخانه است، چه از نظر مادي و چه معنوي و اكنون شما عطر معنويت و نورانيت اين مادر حس مي‌کنيد.


شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست تنها فرزند پسر ننه علی

استاندار تهران در کنار بالین ننه علی

استاندار تهران افزود: چرا در بحث فرهنگي، به‌ويژه توليدات سينمايي ما از وجود چنين سوژه هايي براي ترويج فرهنگ آثار و شهادت استفاده نمي شود و توليد کنندگان سينمايي ما از ساخت چنين مستنداتي فراري هستند؟

وي با اظهار تأسف از اينكه سينماي ايران در برخي موارد به دنبال لاابالي‌گري رفته و بعضا افرادي که با دنياي شهيد و شهادت و معنويت انقلاب بيگانه بوده اند، در سينماي كشور ما برجسته شده‌اند، البته افراد ارزشي هم در سينماي ما بوده و هستند اما توليدات سينماي ما عمدتا رو به سمتي است که واقعا براي جامعه اسلامي ما زيان آور است، هر چند که در بخش تلويزيون و رسانه ملي خوشبختانه کارهاي خوبي ساخته شده است.

وي ادامه داد: مسئولين فرهنگي ما مستحضر هستند خانواده هاي شهدا در شرايط ويژه اي قرار دارند، به همين خانواده شهيدي را که ما در خدمت‌شان هستيم، مي توانند به عنوان يک ظرفيت ديني و فرهنگي توجه داشته باشند و اين کار هنري و خلاق همان چيزي است که مكرر مقام معظم رهبري به آن تاکيد دارند.

تمدن با بيان اينكه در دنياي امروز کشورهاي غربي يک کشته اي را براي خود درست کرده اند و از آن به عنوان يک جاذبه فرهنگي و ارزشي استفاده مي کنند و به آن يک کشته خود مي نازند، گفت: اين در حالي است که تك تك کوچه هاي شهر ما مزين به نام مبارک يک شهيد است و در هر کوچه خانواده‌هاي  شهيد زندگي مي‌کنند، آن هم شهدايي که به عشق اسلام و قران به شهادت رسيده اند. اما چرا توليدکنندگان سينمايي به ساخت چنين سوژه هايي روي نمي آورند.



وي اضافه كرد: من فکر مي‌کنم اين مساله به اين بر مي‌گردد كه نحوه زندگي را آن‌ها نمي‌دانند، اگر شما در دنياي شهدا و خانواده هاي معظم آنان تنفس نکرده باشيد و در واقع همراز و همراه نبوده باشيد، نخواهيد فهميد که اين دُرّ گران‌بها چيست، چرا که اين افراد گوهرشناس نيستند.

تمدن در پاسخ به سوال خبرنگار ما که بسياري از خانواده هاي شهداي دوران فتنه از اينکه شهداي آنان در غربت هستند و از آنان ياد نمي‌شود و اينکه بعضي کشته شده هاي فتنه‌گر حتي تحت پوشش بنياد شهيد رفته اند و بر روي سنگ مزار آنها کلمه شهيد نوشته شده است، گفت : در جريان فتنه يک سري از نيروهاي عاشق انقلاب اسلامي جان پاکشان را تقديم کردند و بلا شک اينها شهداي ما محسوب مي‌شودند. مفهوم شهيد در نظام مقدس اسلامي کاملا روشن است و کسي که براي دفاع از کيان انقلاب اسلامي و دفاع از حريم ولايت جان خود را تقديم کرده، مصداق شهيد است.

وي اضافه کرد: مسئولان کشوري بعد از تحقيق و تفحص کساني را در ليست شهداي فتنه اعلام کردند و براي پاسخ به اين سوال شما، بايد مروري بر آن تحقيق و تفحص بکنيم اما در اينجا بايد با برادر عزيزم آقاي اسماعيلي (رئيس بنياد شهيد استان تهران) موضوع را پيگيري کنيم که کساني که در جبهه فتنه حضور داشتند چگونه زير پوشش بنياد شهيد و خانواده شهدا رفته اند و حتي بر روي سنگ مزار آنها کلمه شهيد درج شده است كه حتما نتيجه را پيگري اعلام خواهم کرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1484.html )