عنوان خبر:سود بالاي توسعه صادرات داروهاي گياهي
شنبه 16 بهمن 1389 - 21:50:15


مشاور وزير بهداشت و رئيس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت:
توجه جدي تر به كشت گياهان دارويي و توسعه صادرات آنها سود فراواني را عايد كشور مي كند.



دكتر 'محمدرضا شمس اردكاني' روز شنبه در بازديد از واحدهاي توليدي داروهاي گياهي استان گلستان اظهار داشت: چند كشور محدود در جهان از جمله امريكا، هند، چين و ايران و چند استان در كشور از جمله گلستان، يزد و خراسان رضوي در بخش گياهان دارويي بسيار مستعد هستند و گياهان دارويي نادري در آن ها يافت مي شود كه توسعه آن ها به رشد و توسعه اين استان ها كمك شاياني مي كند.
وي افزود: داروهاي گياهي علاوه بر تاثير درماني بالا، مانند داروهاي شيميايي عوارض جانبي نداشته و كمتر سلامتي انسان را به خطر مي اندازند از اين رو، رشد و توسعه توليد اين داروها بسيار بااهميت بوده و لازم است مسئولان كشوري و به ويژه استاني به اين مهم توجه ويژه اي نمايند.
'رضا غلامي' معاون برنامه ريزي استانداري گلستان نيز در اين بازديد ضمن تاكيد بر اهميت گياهان دارويي و داروهاي گياهي از حمايت استانداري گلستان در توسعه اين داروها خبر داد و گفت: مسئولان استان تمامي تلاش خود را در جهت رشد و گسترش اين صنعت خواهند نمود.
وي همچنين از سرمايه گذاران و توليدكنندگان اين داروها در استان خواست تا با جديت به دنبال توسعه واحد خود بوده و قول داد استانداري گلستان، سازمان صنايع و معادن و ساير دستگاه هاي اجرايي استان نهايت همكاري و مساعدت را با اين صنعتگران داشته باشند.
غلامي همچنين به مديران اين واحدها پيشنهاد كرد: با اعزام مديران بازرگاني شركت خود به كشورهاي حاشيه درياي خزر شرايط صادرات محصولات خود و گسترش همكاري با اين كشورها را بررسي نمايند.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان نيز ضمن اشاره به اهميت بالاي گسترش و توسعه داروهاي گياهي در استان گلستان گفت: سازمان صنايع و معادن استان آماده هر گونه همكاري با سرمايه گذاران جهت توسعه اين صنعت است.
'حسين طلوعيان' با اشاره به پتانسيل هاي استان گلستان در زمينه گياهان دارويي اظهار داشت: در صورتي كه اين صنعت در استان گسترش يابد مي تواند موجبات توسعه صادرات غيرنفتي را نيز به همراه داشته باشد.
مشاور وزير بهداشت به اتفاق معاون برنامه ريزي استانداري و سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان از واحدهاي توليدي 'نياك' در جاده گرگان - آق قلا و كشت و صنعت 'گياه اسانس' در جاده توسكستانِ گرگان بازديد كردند.
اين بازديد به منظور بررسي ايجاد دهكده سلامت، توليد گياهان دارويي و رشد و توسعه طب سنتي در استان گلستان صورت پذيرفت.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1494.html )