عنوان خبر:طلبه سيرجاني در حرم امام(ره) چه گفت؟
شنبه 1 خرداد 1389 - 21:04:02


حجه الاسلام علیرضا جهان شاهی معروف به طلبه سیرجانی که از سمبل های مبارزه مردمی با مفاسد اقتصادی به شمار می رود، در پایان پیاده روی اعتراض آمیز خود علیه مسامحه در برخورد با مفسدین اقتصادی وارد تهران شد و در حرم امام خمینی (ره) مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار گرفت.



وی این راه پیمایی را سال ۸۷ آغاز کردو از سیرجان با پای پیاده راهی تهران شد. اما در نزدیکی اصفهان با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و راهی زندان شد. طلبه سیرجانی پس از تحمل هشت ماه حبس به دستور مستقیم رهبر شجاع انقلاب آزاد شد. ایشان در پیام خود برای آزادی جهانشاهی او را مورد تفقد خویش قرار دادند.

وی پس از آزادی تصمیم گرفت این پیاده روی ناتمام را به پایان برساند و علیرغم فشار ها و تهدید های گوناگون از جمکران به سمت تهران روانه شد. این پیاده روی امروز در حرم بنیان گذذار جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید. اما وی معتقد است این تازه آغاز راه است.

پیش از رسیدن وی به مرقد امام وحید جلیلی از تئوریسین های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان به ایراد صحبت پرداخت و احیای اصل هشتم قانون اساسی را پس از سی سال مهجور بودن راه کار جدی برای رسیدن به نظارت مردم بر مسئولین و محقق شدن عدالت اسلامی دانست. وی بر نقش نخبه گان و علما در مبارزه با فساد و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد. جلیلی همچنین به توجه نشدن درست به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال اشاره کرد که یکی از مهم ترین مصادیق همت و کار مضاعف را در مبارزه با مفاسد اقتصادی دانسته بودند.

متن کامل سخنرانی جهانشاهی طلبه سیرجانی در جمع ده ها تن از دانشجویان در حرم امام خمینی (ره) از این قرار است:

با وجود این انقلاب و این نظام که با مجاهدت های حضرت امام بنیان نهاده شده و با وجود رهبری مثل مقام معظم رهبری در رأس آن اوضاع موجود مطلوب نیست. این نظام و چنین رهبری باشدو چنین افراد گستاخ و بی ادبی و پررو که از این نظام سوء استفاده می کنند. سر سفره نظام بنشینند و بعد از این همه شهید (سیصد هزار شهید) هنوز ما شاهد دزدی ها و بی ادبی های عده ای باشیم.

ما هرچه فکر کردم دیدم که رهبری در این راه کم نگذاشته است. آن که در این راه (عدالتخواهی) کم گذاشته است ما هستیم، به عنوان سربازان ایشان. میشود تعبیر کرد که ایشان تنهاست. ما رهبری را تنها گذاشتیم و در نتیجه عده ای پررو شدند. کسانی که باید سرباز آقا و فرمانبردار آقا باشند پررو شده اند و در مقابل اوامر رهبری عرض اندام میکنند.

من خیلی اهل حرف زدن نیستم. من خلاصه حرف من این است که آن چیزی که من را به این وادی کشاند این بود که می خواهم سرباز کوچک آقا باشم که اگر خدا توفیق بدهد بتوانیم کاری بکنبم که دیگرانی که نسبت به آقا معرفت شان کمتر است و در داخل نظام ما هم هستند، باید ضربه شصت ما را ببینند. تک تک ما بچه حزب اللهی ها باید اینگونه باشیم که به عنوان کوچکترین سرباز ولایت ضربه شصتی به این ها نشان دهیم. ان شاء الله اگر ما بتوانیم این قضیه را به سرانجامی برسانیم به همه نشان داده ایم که کوچکترین سرباز ولایت می تواند اینجور جلوی شما بایستد. حساب کار خود را بکنید؛ نباید خود آقا را بیاوریم وسط میدان و آقا خرج خودمان کنیم. یک سرباز کوچک آقا می تواند جلوی شما بایستد.

من امیدوارم اما نمی دانم این قضیه به کجا می رسد و این آرمان تحقق پیدا می کند یا نه. من با این انگیزه از چند سال پیش وارد این ماجرا شدم. از خدا می خواهم که به من توفیق دهد به (عنوان کوچکترین سرباز ولایت) نگذارم کسی در مقابل ایشان گستاخی کنند. این هدف کلی ما بوده است. اما که این چقدر موفق باشیم و چقدر خدا به ما توفیق بدهد که بتوانیم این کار را انجام دهیم نمی دانم. ان شاء الله خدا کمک کند و دوستان همت کنند تا این کار را به نتیجه برسانیم. من هنوز طرح هایی دارم. تازه کارمان شروع شده است. تا اینجا که آمده ایم مقدمه کار بود. امروز که برخی از دوستان که در ارتباط بودم فکر می کردند که این کار تمام شده است و فقط یک راهپیمایی بود که فقط اعتراضی باشد به برخی مفاسد اقتصادی که پیامی بدهیم و قطعنامه ای بخوانیم و بگوئیم تمام شد. اتفاقاً کار ما تازه شروع شده است. کارهایی هم من مدنظر دارم که ان شاء الله دوستان هم کمک کنند و بزرگترهای ما و پیشکسوتان کمک کنند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

کار تازه شروع شده است؛ دعا کنید و منتظر باشید. همت کنید تا کار را به نتیجه خوبی برسانیم؛ ان شاء الله.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-150.html )