عنوان خبر:اقدامات بي نظير نظام اسلامي در توسعه زيرساخت‌هاي گلستان
شنبه 16 بهمن 1389 - 23:16:01


معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان گفت:
اقدامات نظام اسلامي در توسعه زيرساخت‌هاي استان گلستان بي‌نظير بوده است.



رضا غلامي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار با اشاره به اقدامات نظام در بخش آموزش عالي داشت: به بركت انقلاب اسلامي 42 مركز آموزش عالي در سطح استان داير شده در حالي كه در قبل از انقلاب تنها يك مركز دانشگاهي در استان وجود داشته است.
وي با اشاره به افزايش تعداد دانشجويان تصريح گرد: تعداد دانشجويان استان از 100 دانشجو در ابتداي پيروزي انقلاب به 70 هزار و 900 دانشجو شرايط فعلي رسيده است.
وي تصريح كرد: 3 هزار و 500 دانشجو از اين تعداد در طي دولت نهم و دهم در سطح استان افزوده شده‌اند.
معاون برنامه‌ريزي استانداري گلستان با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 525 روستا در امر نهضت سوادآموزي گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي هم اكنون 26 كتابخانه در سطح استان ايجاد شده در حالي كه در قبل از انقلاب تنها هفت كتابخانه در اين استان وجود داشت.
غلامي با اشاره به تعداد آموزشگاه در استان افزود: در قبل از انقلاب اسلامي 999 آموزشگاه در سطح گلستان وجود داشت كه هم اكنون اين تعداد به 2 هزار و 119 رسيده است.
وي با بيان اقدامات نظام در توسعه راه‌هاي روستايي و ايجاد بزرگراه‌هاي در سطح استان افزود: در قبل از انقلاب اسلامي تنها 87 كيلومتر راه‌هاي آسفالته روستايي در استان بوده اما در طي 32 سال گذشته 2 هزار و 13 كيلومتر از راه‌هاي روستايي استان آسفالت شده است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان ادامه داد: هم اكنون 94 درصد خانوارهاي روستايي گلستان از راه مناسب برخوردار هستند اين در حالي كه قبل از انقلاب تنها 26 درصد خانوارهاي روستايي استان از راه مناسب برخوردار بودند.
غلامي همچنين خاطرنشان كرد: طول راه‌هاي روستايي شوسه و آسفالت استان از 334 كيلومتر دوره رژيم ستمشاهي به 2 هزار و 732 كيلومتر فعلي از ديگر اقدامات نظام در اين استان بوده است.
وي اقدامات نظام در رفع محروميت در سطح روستاهاي استان را چشمگير و بي‌نظير خواند و گفت: هم اكنون 51.4 درصد خانوارهاي روستايي گلستان از آب آشاميدني سالم برخوردار هستند در حالي در قبل از انقلاب تنها 17.6 درصد خانوارها از اين نعمت برخوردار بودند.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان افزود: هم اكنون از 151 روستاي برخوردار از آب در قبل از انقلاب، به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي 635 روستاي استان از آب آشاميدني سالم برخوردار هستند.
غلامي اظهار داشت: با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي مديران نظام هم اكنون 99.94 درصد خانوار روستايي از نعمت برق برخوردار هستند در حالي كه در رژيم گذشته تنها 21 درصد خانوارهاي روستايي استان برق‌دار بودند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 969 روستا استان برخوردار از برق است در صورتي كه در قبل از انقلاب فقط 316 روستا از نعمت برق استفاده مي‌كردند.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان با اشاره به اقدامات نظام در توسعه اماكن ورزشي و توسعه فضاهاي ورزشي گفت: هم اكنون فضاهاي ورزشي سرپوشيده استان از 506 هزارمترمربع قبل از انقلاب به 9 هزار و 704 مترمربع فعلي رسيده است.
غلامي با اشاره به ارتقاي سرانه فضاهاي ورزشي استان افزود: در حال حاضر به بركت انقلاب سرانه فضاي ورزشي استان از 0.07 مترمربع به 0.63 مترمربع رسيده است كه نشان‌دهنده اقدامات اساسي نظام براي برخوردار بيشتر جوانان از اماكن ورزشي است.
وي مساحت فضاهاي ورزشي روباز از 103 هزارمترمربع رژيم گذشته به 860 هزارمترمربع شرايط فعلي اعلام كرد و گفت: هم اكنون 69 فضاهاي ورزشي روباز و 128 فضاهاي ورزشي سرپوشيده در سطح استان ايجاد شده است در حالي كه در قبل از انقلاب تنها 11 فضاهاي ورزشي روباز و 21 فضاهاي ورزشي سرپوشيده بوده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1500.html )