عنوان خبر:افتتاح نخستين كمپ كشوري امدادي گردشگري در كردكوي
شنبه 16 بهمن 1389 - 23:25:03


در مراسمي و با حضور استاندار گلستان در كمپينگ بين‌راهي النگ شهرستان كردكوي به عنوان نخستين كمپ كشوري امدادي گردشگري افتتاح شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان، در اين مراسم همچنين 22 پروژه عمراني و اشتغالزايي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان به صورت متمركز افتتاح و كلنگ زني شد.
در اين مراسم كه با حضور معاون توسعه و مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، نماينده مردم كردكوي، بندرگز، بندرتركمن در مجلس و استاندار گلستان، معاون برنامه ريزي استانداري گلستان و مدير كل دفتر فني استانداري اين استان و همچنين جمعي از مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار شد، استاندار گلستان گفت: دهه فجر ايام بسيار ارزشمندي است كه در تاريخ كشور ما بي‌سابقه بوده و اين حادثه نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورهاي اسلامي جهان نيز موج بزرگي همراه با تغيير و تحولات اساسي را به وجود آورده است.
جواد قناعت بهره‌برداري و افتتاح اين پروژه‌ها را گام موثري براي رونق گردشگري استان و خدمت‌رساني به مسافرين اين استان دانست و اظهار داشت: در دهه فجر امسال تعداد پروژه‌هاي قابل افتتاح و كلنگ‌زني اين استان رشد چشمگيري داشته است.
وي همچنين ضمن اشاره به اينكه افتتاح و بهره‌برداري از اين پروژه‌ها به مردم خدمت‌رساني مي‌كند، افزود: اميدواريم اين پروژه‌ها، درآمدزايي استان را نيز افزايش دهند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان نيز در اين مراسم گفت: 22 پروژه عمراني و اشتغالزايي و سرمايه‌گذاري اين اداره كل در اين مراسم متمركز افتتاح شد.
فريدون فعالي اظهار داشت: شش پروژه عمراني در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي اين اداره كل با اعتبار يك ميليارد و 330 ميليون تومان شامل دو كمپ گردشگري در النگ شهرستان كردكوي و كمپ شيرآباد و همچنين دو موزه گميشان و مينودشت و مسير دسترسي به آبشار كبودوال و روشنايي زيتون تپه آزادشهر افتتاح شد.
وي با اشاره به افتتاح و كلنگ‌زني 16 پروژه سرمايه‌گذاري و اشتغالزايي با اعتبار 66 ميليارد تومان ميزان سرمايه‌گذاري كه 80 درصد آن تسهيلات بانكي است، افزود: در اين آيين افتتاح متمركز دو هتل در آق‌قلا و آزادشهر نيز به بهره‌برداري رسيد.
وي خاطرنشان كرد: باعث افتخار است كه همه ساله در ايام مبارك دهه فجر اين اداره كل سهم داشته و با افتتاح پروژه‌هاي گردشگري و ميراث فرهنگي خدمت‌رساني مي‌كند.
فعالي اظهار اميدواري كرد: با افتتاح اين پروژه‌ها بتوان گام موثري را براي رونق صنعت گردشگري اين استان برداشت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1506.html )